1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
Moderator: P-unit
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
Koen: waarom een seintje?
En thnx, twas echt zalig ginder!
Wat is eigelijk het nut van die retourleiding op de originele filter?
Kan die afgedopt worden en valt er dan een universele filter tussen te monteren?
En thnx, twas echt zalig ginder!
Wat is eigelijk het nut van die retourleiding op de originele filter?
Kan die afgedopt worden en valt er dan een universele filter tussen te monteren?
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
de retour dient om het teveel aan benzine dat de pomp oppompt terug naar de naftbak te leiden.
-
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
- Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
- Contacteer:
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
Zeker dat ge zo'n 'buffervatje' niet voor hebt? Normaal heeft de filter maar 2 aansluitingen.
Fotooke anders ?
Fotooke anders ?
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
This zo'n wit 'busje' met 1 inkomende en 2 uitgaande naftleidingen (1 naar de carbu, 1 terug naar de tank)
Allensinds is dat hetgene dat ervoor zorgde dat er geen naft in de carbu kwam.
Ik dacht dat dat de filter was, maar blijkbaar ben ik mis?
Hier trouwens nog foto's van de koffer, denk niet dat die hier al staan
Word nog bekleed samen met de kist in hetzelfde stof als de rest van de koffer.
Allensinds is dat hetgene dat ervoor zorgde dat er geen naft in de carbu kwam.
Ik dacht dat dat de filter was, maar blijkbaar ben ik mis?
Hier trouwens nog foto's van de koffer, denk niet dat die hier al staan
Word nog bekleed samen met de kist in hetzelfde stof als de rest van de koffer.
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
is dus niet het filter maar het overloopvatje
aanvoer vanaf de naftpomp komt daarop toe, de onderste uitgaande gaat naar de carburator en de bovenste gaat naar de tank terug. Ben er ook geen voorstander van want bij 90% van de XY blokken die ik al ben tegengekomen is het weggehaald en vervangen door een ander retoursysteem. Als de auto lang heeft stilgestaan kunt ge best een sterke batterij hebben om het spel terug in gang te krijgen met dat overloopvatje.
Zij die een cirkelretoursysteem hebben aangelegd hebben daar veel minder problemen mee. Dus direct aanvoer van de pomp naar de carburateur dan daar op de uitgang van de carburateur aangesloten op de retour naar de tank.
aanvoer vanaf de naftpomp komt daarop toe, de onderste uitgaande gaat naar de carburator en de bovenste gaat naar de tank terug. Ben er ook geen voorstander van want bij 90% van de XY blokken die ik al ben tegengekomen is het weggehaald en vervangen door een ander retoursysteem. Als de auto lang heeft stilgestaan kunt ge best een sterke batterij hebben om het spel terug in gang te krijgen met dat overloopvatje.
Zij die een cirkelretoursysteem hebben aangelegd hebben daar veel minder problemen mee. Dus direct aanvoer van de pomp naar de carburateur dan daar op de uitgang van de carburateur aangesloten op de retour naar de tank.
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
kan trouwens ook goed zijn dat uw brandstofpompke de geest heeft gegeven. Makkelijk na te kijken door het niveau van dat overloopvatje na te kijken. Als dat vrij leeg staat, zou de pomp tijdens het starten dat vrij snel (lees quasi onmiddellijk) moeten bijvullen. Doet die dat niet, dan geen eten voor uw carburateur en dan is het normaal dat uw machien niet start.
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
Dus dan zit er bij mij gewoon geen filter tussen?
En dan ga ik eens kijken waar de overloop van de carbu zit en dan kan dat vatje er tussen uit.
Het zou me trouwens straf zijn dat de brandstofpomp stuk is, aangezien ze nog geen 2 maand oud is (zowat het enige nagelnieuwe in het motercompartiment)
Maar hij vulde inderdaad dat vatje niet meer.
Zonder het vatje, dus recht van de pomp naar de carbu, doet hij het zonder problemen
En dan ga ik eens kijken waar de overloop van de carbu zit en dan kan dat vatje er tussen uit.
Het zou me trouwens straf zijn dat de brandstofpomp stuk is, aangezien ze nog geen 2 maand oud is (zowat het enige nagelnieuwe in het motercompartiment)
Maar hij vulde inderdaad dat vatje niet meer.
Zonder het vatje, dus recht van de pomp naar de carbu, doet hij het zonder problemen
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
mja... die pompkes zijn ook niet echt wat het moet zijn. Wat voor dichting steekt er tussen het pompke en het blok? Want als die dichting niet goed is, trekt de pomp bijlange niet meer zo goed als ze zou moeten.
Misschien een kost om te overwegen is een electrische brandstofpomp. Veel rapper druk en dus veel beter starten.
De overloop aan de carbu is makkelijk. Ge ziet waar de aanvoerdarm toekomt en net aan de andere kant van de carbu moet een vijs zitten. Die draait ge eraf, ge draait daar een nippel op en daar steekt ge een leiding op naar de metalen retourleiding.
Misschien een kost om te overwegen is een electrische brandstofpomp. Veel rapper druk en dus veel beter starten.
De overloop aan de carbu is makkelijk. Ge ziet waar de aanvoerdarm toekomt en net aan de andere kant van de carbu moet een vijs zitten. Die draait ge eraf, ge draait daar een nippel op en daar steekt ge een leiding op naar de metalen retourleiding.
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
Jethro schreef:
Word nog bekleed samen met de kist in hetzelfde stof als de rest van de koffer.
mooi ingewerkt, kan de koffer nu wel dicht
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
Geen idee wat voor dichting ertussen zit, this gedaan in een garage.
Momenteel doet hij het zoals het moet, maar ik ga eens zoeken naar een nippel, en dan gooi ik dat busje in de prullenbak.
@Jarich: jup, past perfect nu
Momenteel doet hij het zoals het moet, maar ik ga eens zoeken naar een nippel, en dan gooi ik dat busje in de prullenbak.
@Jarich: jup, past perfect nu
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
De problemen met het retourvatje zijn nog niet opgelost maar er zit wel een nieuwe naftfilter tussen.
2 downdates:
*Mistlamp heeft de grond gekust bij het inrijden van een parkeerplak met nogal een diepe goot (is dus kapot)
*Er heeft één of andere onverlaat mijn passagiersdeur bekrast...
Kras van een goeie 20cm, tot op het ijzer.
Daar is ne mens ni goe gezind mee
Binnenkort ga ik een nieuwe voorruit halen bij Steven aangezien de huidige vagen en een deftige barst heben.
En dan ga ik eens bij Peugeot horen voor een lakstift
2 downdates:
*Mistlamp heeft de grond gekust bij het inrijden van een parkeerplak met nogal een diepe goot (is dus kapot)
*Er heeft één of andere onverlaat mijn passagiersdeur bekrast...
Kras van een goeie 20cm, tot op het ijzer.
Daar is ne mens ni goe gezind mee
Binnenkort ga ik een nieuwe voorruit halen bij Steven aangezien de huidige vagen en een deftige barst heben.
En dan ga ik eens bij Peugeot horen voor een lakstift
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
Met die lakstift gaat ge het niet beter maken vrees ik.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
zal in ieder geval beter zijn als bloot ijzer...
sterkte maat
waar was da gebeurd of zo?
sterkte maat
waar was da gebeurd of zo?
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
kut man
stiftje kan ik ook wel bestellen alst moet;)
mss dat we het een beetje kunnen maskeren
mistlicht vond ik zowiezo ni schoon
stiftje kan ik ook wel bestellen alst moet;)
mss dat we het een beetje kunnen maskeren
mistlicht vond ik zowiezo ni schoon
Re: 1990 - Peugeot 309 XR - Jethro
doe de lak van de stift er maar op
en als ge tijd hebt moogt ge altijd naar hier komen om het verder te laten afwerken
en als ge tijd hebt moogt ge altijd naar hier komen om het verder te laten afwerken