Ook is er een break-versie voorzien, ttz een SW in simpelere versie: bijv geen glazen dak maar een stalen, en meer van dat. Er zouden ook een paar andere kleuren komen.
Sinds Peugeot eind 2005 de opvolger van de alom gesmaakte 406 Coup? lanceerde, neemt de enige beschikbare dieselversie (2,7l V6) 60% van de verkopen in ons land voor z'n rekening. Slechts 4 op 10 klanten kiest voor de 163pk sterke 2,2l of 211pk krachtige 3,0l V6 benzinemotor. Het overwicht van de dieselversies zal in de toekomst nog toenemen, want de Fransen schuiven een 2,0l grote viercilinder onderin het gamma.
De common-rail-eenheid levert 136pk en 320Nm koppel. De trekkracht kan dankzij een overboost-functie tijdelijk oplopen tot 340Nm. Terwijl de grote zescilinder steeds aan een zestrapsautomaat gekoppeld wordt, is de zesbak van de tweeliter uitsluitend handbediend. Het verbruiksgemiddelde bedraagt 5,9l/100km.
De 2.0 HDi met partikelfilter is verkrijgbaar in 2 afwerkingsniveaus (Coup? S en Coup? Pack). De eerste is er voor ? 30.250, de tweede moet bij Peugeot 33.250 in het laadje brengen. Het prijsvoordeel ten opzichte van de zescilinder in aanzienlijk. De 2,7l is liefst ? 7.700 duurder.
bron: auto55
Lucas achterremblokken voor Peugeot 407, type GDB 1596.
Kosten +/- Eur 49,00.
Lucas maakt deze blokken speciaal voor de 407 omdat orginele Peugeotblokken vaak piepen.
persoonlijk vind ik deze geshopte versie mooier vooraan, achteraan is het originele weer beter, en als ze nu die ellendige naverbrander ook nog aanpakken, dan is ie weer helemaal "toppie"
Ja toen ik de mijne ging bestellen kon ik kiezen tussen 2.2 hdi van 163pk en 170pk.
Het verchil zit gewoon bij het inschrijven dus ben maar voor 163PK gegaan.
we zulle zien hoe het rijd met die roetfilter.