advertentie Nova reclame

2014 - Peugeot 2008 - Silverlion306

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2014 - Peugeot 2008 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Schokdempers vervangen en direct latenkeuren. Groen in 2x, zonder enige opmerking (maar dat mag ook voor een wagen van 7 jaar met maar 75.000km he...)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2014 - Peugeot 2008 - Silverlion306

Bericht door Steven »

Best snel een set schokdempers op 75.000km, maar als het daar mee opgelost is valt het al bij al toch nogal mee.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2014 - Peugeot 2008 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Afgelopen maandag begon slecht...

Op weg naar het werk op laatste rotonde een ongeval gehad met een Mercedes. De persoon verliet de rotonde vanuit het 2e rijvak voor mijn neus zonder knipperlicht (reed in 1e vak en moest de volgende afslag hebben), kon niet meer ontwijken met alle gevolgen vandien

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig geen probleem om te rijden, enkel knipperlicht werkte niet.

Papieren ingevuld met een tegenpartij die al onmiddellijk met spookverhaal op de proppen kwam. Hij beweerde namelijk dat ik een rotonde eerder hem de pass afsneed en dat ik bewust gas gaf om hem te verhinderen in te voegen :shock: Een verhaal waar geen letter van waar is. Hij wou onmiddellijk de politie erbij, geen probleem voor mij want was heel zeker van mijn stuk dat ik in mijn recht was. Maar dat was de tegenpartij ook... Politie wou echter niet komen, er waren geen gewonden.

Dan toch de papieren ingevuld, in mijn ogen met correcte schets en dat leek me belangrijkste. De tegenpartij schreef wel in kort zijn spookverhaal op bij zijn opmerking. Mij hebben ze altijd verteld dat dat gedeelte puur door die persoon mag ingevuld worden, dus liet hem maar doen.

Echter deed de verzekering van de tegenpartij net hierdoor moeilijk en betwiste mijn recht. Ik was een wegpiraat :shock: Mijn verzekering stond echter volledig achter mij, volgens hen was er geen twijfel mogelijk over mijn recht. Maar het gaf wel de nodige stress, woede en ongeloof. Het leek een verhaal van lange duur te worden...

Gelukkig! Uit het niets kwam het verlossende bericht: ik werd in mijn recht gesteld en mocht onmiddellijk met de wagen langs de carrosserier gaan. Er kwam zelfs geen expertise meer, de tegenpartij ging volledig akkoord. Zouden ze ingezien hebben dat hun verhaal op geen steek trok? Mijn verzekering noemde het een smerig blufspel wat ze al vaker gezien hebben; beseffen dat ze in fout zijn en dan onmiddellijk proberen te imponeren.

Gisteren ging mijn vrouw dus met de 2008 langs bij de carrosier (zelf was ik werken). Foto's genomen en schade opgemeten. Het bleek toch een vrij hevige klap geweest te zijn. Het knipperlicht werkte niet meer door een kabelbreuk. Mistlamp ging niet meer en niet te repareren. Ook de koplamp bleek niet meer ok te zijn. Er loopt water in maar lampen werken nog. Voorlopig werd de wagen rijklaar gemaakt.

Afbeelding

Donderdag volgt dan een nieuwe koplamp, midden december gaat de wagen dan kleine week binnen om volledig hersteld te worden.

[EDIT] Er zou dan toch een expertise komen, maar dit zou geen probleem mogen zijn.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2014 - Peugeot 2008 - Silverlion306

Bericht door jurgen_s »

als ge op een rotonde met dubbele rijstrook rijdt, is degene die op de buitenste ring rijdt ALTIJD in voorrang (gij dus). Wie op de binnenste rijdt MOET altijd voorrang geven aan wie op de buitenste ring rijdt omdat je van rijstrook wisselt.
We zitten hier niet met het systeem van Nederland, Frankrijk of Duitsland waar verkeer op de rotonde anders geregeld is. En toch rijden veel mensen hier alsof de regels van het buitenland van toepassing zijn.

Goed dat deze wordt hersteld!!
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2014 - Peugeot 2008 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Het Hollandse systeem van rotondes zouden ze hier gerust ook mogen toepassen. Vind ik zo slecht nog niet.

Vandaag is de nieuwe koplamp er al in gezet, carrosier had wat schrik dat de opgelapte aansluiting na tijdje problemen zou geven in de electronica. Zo ook de prijs gehoord van zo'n koplamp; 500€ :shock: Blij dat ik dat niet zelf moet betalen...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2014 - Peugeot 2008 - Silverlion306

Bericht door Steven »

Jammer. Op het einde van de rit wordt het altijd wel opgelost maar je kan toch weer van hot naar her lopen voor papieren en gezeik… is ie ondertussen al terug tiptop?
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2014 - Peugeot 2008 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Ondertussen is hij inderdaad keurig hersteld, was alleen beetje ambetante periode waardoor ik het nog niet gepost had ;)

Enige vervelende beetje is dat de linker koplamp nu zeer helder glas heeft, tegenover een lichte verdoffing door leeftijd op de rechter koplamp. Maar heb al gehoord dat dit door polieren opgelost kan worden.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2014 - Peugeot 2008 - Silverlion306

Bericht door Steven »

Koplampen zijn inderdaad netjes te behandelen. Als je het juist doet zie je het verschil zelfs niet met een nieuwe. :)
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2014 - Peugeot 2008 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Ondertussen is de 2008 ook voor zijn keuring moeten gaan. Netjes erdoor, geen opmerkingen [emoji41] Dus de koplampen zijn netjes geregeld tijdens de herstelling.

Verder geen nieuws onder de zon, dus gewoon een foto om het wat op te leuken [emoji3061]Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn moto e6 play met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “20x”