advertentie All about details reclame

accesoire (2e) accu vervangen

607

Moderator: P-unit

Plaats reactie
607Chris
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 12 jul 2013, 22:13

accesoire (2e) accu vervangen

Bericht door 607Chris »

Hoi,

De laatste tijd staat mn auto wat vaker langer stil. Dan werkt de centrale portiervergrendeling soms niet. Na starten van de auto krijg ik dan de melding "accu zwak". De startaccu is wel nog gewoon goed want de auto start normaal. Het probleem is hoogstwaarschijnlijk de accesoire accu die achter in de kogffer zit. Deze heb ik jaren geleden ook al eens laten vervangen maar blijkbaar door niet zo een goed exemplaar :-). Een nieuwe kost ca. €60,- (kleine loodaccu) en het lijkt me niet zo'n moeilijk klusje. Echter:
Ik las ook ergens dat als je zomaar die accu loskoppelt dat je dan wel eens problemen zou kunnen krijgen met electronische systemen, navi en radio. Je zou dan met een soort hulpaccu de spanning op het systeem moeten houden tijdens de accuwissel. Maar ik denk dat e accu echt helemaal leeg geweest is. Mijn tijd en datum in de auto zijn ook gerest naar 1 januari 2000 namelijk.
Als de accu echt leeg is geweest dan zou het toch ook geen kwaad kunnen om deze los te koppelen en te vervangen? Of zie ik iets over het hoofd?
607Chris
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 12 jul 2013, 22:13

Re: accesoire (2e) accu vervangen

Bericht door 607Chris »

of kan ik dit beter in een algemener topic vragen dat door meer mensen gelezen wordt? :?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: accesoire (2e) accu vervangen

Bericht door jurgen_s »

die kan je gewoon wisselen

de radio zou misschien problemen kunnen geven, maar ik heb dat nog niet gehoord van andere 607 eigenaars.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: accesoire (2e) accu vervangen

Bericht door PUG(z)OT »

Je moet gewoon opletten dat de losse plus klem geen contact maakt met metaal, omdat er via die andere accu spanning op blijft staan
Plaats reactie

Terug naar “60x”