advertentie C&C reclame

1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Moderator: P-unit

205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door 205tunerke »

Darl'mat schreef:Kniegewrichten van cardans moeten gelijk zitten, anders zou ik ook niet weten hoe verkeerd te steken (zou het wel graag weten).
kan niks mee verkeerd gedaan worden als ge een complete cardan vervangt he...
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door 205tunerke »

Steven schreef:Sterk verhaal van uw garagist. Daar zou ik toch graag het fijne van weten. Wat zat/zit er dan juist fout? Je kan met een aandrijfas toch weinig anders doen dan hem in het differentieel steken en de andere kant in de wielnaaf? Ik zou de slijtage zoals 205tunerke zegt ook eerder toeschrijven aan een verlaging, circuitgebruik (zelfs al is dat niet echt doorrijden) en zelfs nog het meeste aan de matige kwaliteit die revisieassen tegenwoordig nog hebben.
Volledig mee eens...
Totaal geen noodzaak om mensen dat u goed voort geholpen hebben, zwart te schilderen dus...

Overigens persoonlijk advies:
Controleer al u draagarm rubbers goed.
Of vervangt ze gewoon uit voorzorg...
Want zodra de bevestigingsrubbers van de stabilisator in de draagarmen slijten, heeft een non-gti setup weinig stabiliteit, waardoor u cardans weer grotere en zwaarder belastende hoeken moeten maken...

Ik weet niet of den uwe de zwaarste(dikste) non gti stabilisator(meestal diesel en XS model) heeft steken...
Maar zo niet, zou ik daar toch eens voor rondkijken want een basismodel ophanging is niet geschikt voor circuit gebruik...
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door Joske »

Circuitgebruik wordt toch regelmatig overroepen heb ik zo t gevoel.
Van een half uurke circuit ziet ne auto zo hard nie af, als die daar niet tegen kan moet ge hem in een glazen kastje zetten.

Ik ben er nog altijd van overtuigd dat een auto minder afziet op circuit dan een ardennenrit. (zolang ge nie constant overal de curbs mee pakt)
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door 205tunerke »

Joske schreef:Circuitgebruik wordt toch regelmatig overroepen heb ik zo t gevoel.
Van een half uurke circuit ziet ne auto zo hard nie af
Tot op zeker niveau volledig mee eens.
Maar de draagarmrubberkes bij basismodellekes scheuren al uit als ge u grote teen nog maar op de gas legt, zeker als ze al wat leeftijd hebben...
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

205tunerke schreef: Zeker niet als ge er quasi dagelijks mee rijdt
En waar zijn die valse beschuldigingen op gebaseerd?? :roll:
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

En circuit gebruik;

Zandvoort: 20 min waarin ik niet eens voluit gegaan ben
Prescott Hill: 4 runs de berg op van amper een minuut rijden
Zolder: parade laps tegen 20km/h...
Francorchamps: 3 rondes waarvan slechts de helft effe doorduwen was.

Als gij dat zwaar circuit gebruik vind... :roll:

Trouwens, deftig lezen, niet de cardanassen zijn stuk, maar de verkeerde.
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door 205tunerke »

silverlion306 schreef: En waar zijn die valse beschuldigingen op gebaseerd?? :roll:
Wie moet er nu eens goed lezen...
In mijn antwoord staat "ALS"!

Probeer enkel mee te denken en helpen, maar ge hebt er precies zelf problemen mee er geen popcorn topic van te maken...

En we weten allemaal dat hij een tijd intensiever gebruikt geworden is met de 307 buiten strijden...
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door 205tunerke »

silverlion306 schreef: Als gij dat zwaar circuit gebruik vind...

Trouwens, deftig lezen, niet de cardanassen zijn stuk, maar de verkeerde.
Ik heb niet over ZWAAR circuit gebruik gesproken...nogmaals deftig lezen aub...

Zoals hier al eerder vermeld zijn er hier een handvol leden zeer benieuwd wat er verkeerd aan zou zijn gezien ze identiek leken te zijn toen ze vervangen werden...
Bovendien is het een gigantisch misterie hoe die verkeerde cardan het meerdere jaren probleemloos gedaan heeft...

Dit terwijl ik een perfect verklaarbare andere verklaring heb gegeven waar andere ervaren forumleden zich ook in kunnen vinden...

Maar als ge geen hulp wilt, dan moet ge het zeggen dan laat ik u topic wel voor wat het is.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

205tunerke schreef: En we weten allemaal dat hij een tijd intensiever gebruikt geworden is met de 307 buiten strijden...
En dat is de grootste onzin dat er bestaat, het is net de 206 die nu intensief gebruikt word en mijn vrouw gebruikt nu de fiets met karretje voor de kinderen achter. De 309 heeft sinds het einde van het autoseizoen amper gereden heeft. De 307 is inderdaad buiten strijd en dat heeft als grote oorzaak die "mensen die het goed voor hadden" maar het geld uit mijn zakken trommelden.

Wat er nu juist mis is? Wel nogmaals, de cardanassen zijn verkeerd waardoor montage niet volledig correct kan met gevolg dat de wiellagers stuk gaan. Het getril dus dat door diezelfde "mensen die het goed voor hadden" enkel en alleen lag aan het feit dat hij verlaagd is. Voor verdere vragen, wend u tot Hans Keyen van HK Technics in Glabbeek.

En nu wil ik het er echt niet meer over hebben, want dit is van uw kant puur een persoonlijke kwestie die hier op het forum niet moet uitgevochten worden :roll:
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door 205tunerke »

silverlion306 schreef: En nu wil ik het er echt niet meer over hebben, want dit is van uw kant puur een persoonlijke kwestie die hier op het forum niet moet uitgevochten worden :roll:
Troost u had ik een persoonlijk probleem met u gehad, had je dat al lang geweten...
Zoals eerder gezegd probeer gewoon te helpen...

Maar het is duidelijk, ge hebt men hulp niet nodig...
Succes er mee.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door Darl'mat »

Jongens, rustig, ik denk dat iedereen, iedereen wou helpen, blijkbaar zit er ergens iets persoonlijks niet goed met uw vorige garagist.

Best ook persoonlijk uitpraten dan, niet op forum aub.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Vandaag een groen papiertje in de bus gekregen: de mannen van de keuring willen na bijna 5 jaar mijn 309 nog keer "bewonderen"... Toch een beetje bang ervoor moet ik toegeven.

Maar daarmee is bij mij nu wel de onzekerheid weg over wanneer ik nu eigenlijk moest gaan.
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door Axel »

ik vandaag ook eentje gekregen voor de groene :mrgreen: dadelijk een afspraak gemaakt, daarmee moet ik daar niet te lang staan ;-)
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door Darl'mat »

Ik moet volgende week gaan met de 205 en de week daarop met de 3008
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Alsof den duvel (niet die in een 33cl flesje :lol: ) ermee gemoeid is...

Had ik eindelijk de tijd gevonden om naar de keuring te gaan, wil nog een laatste check up doen, merk ik dat de koplampen het niet meer doen :roll: Gefoeter en gevloek en kop beginnen breken over wat de oorzaak kan zijn. Dan uiteindelijk ontdekt dat de lichtschakelaar zelf stuk is. Dus nu op zoek naar een andere hendel. Maandag eens wat afbraken opzoeken. Ondertussen werkt mijn achteruitrijlicht ook niet meer. Lamp nochtans niet defect. Ik vermoed dat ook hier de schakelaar de schuldige is. Alleen waar zit die schakelaar juist? :mrgreen:

Nuja, geen grote of zware kosten, alleen vervelend dat ik net nu naar de keuring moet.
Plaats reactie

Terug naar “30x”