advertentie C&C reclame

2010- 207 SW Sporty - Audiosysteem

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
rebElsie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 12 jun 2015, 00:00

2010- 207 SW Sporty - Audiosysteem

Bericht door rebElsie »

Hoi,
ik heb recent een 207SW in occasie gekocht. Ooit nog eentje gehad en zooo tevreden van!

Nu zit er de standaard radio in en die zou ik willen vervangen door een recenter audiosysteem, maar wel eentje waarmee de boordcomputer nog steeds kan aangestuurd worden. Bedoeling is om comfortabel muziek af te spelen vanaf een USB-stick of dergelijke.

Enig advies van jullie hiervoor?

Alvast bedankt!!
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2010- 207 SW Sporty - Audiosysteem

Bericht door Lander »

Wat voor radio zit er nu in? Want bij de meeste oem radio's van peugeot is er een cd wisselaar aansluiting. Die kan dan gebruikt worden voor een zogenaamde USB box.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5320
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2010- 207 SW Sporty - Audiosysteem

Bericht door Joske »

De grotere merken autoradio's bieden allemaal modules aan om de boordcomputerfuncties te blijven gebruiken.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2010- 207 SW Sporty - Audiosysteem

Bericht door jurgen_s »

zal nu wel een RD4 afgeleide zijn

zijn zoals jo zegt verschillende leveranciers en dan vooral de bekende merken. Probleem is vaak dat de verloopstekker, welke noodzakelijk is om de aansluiting te kunnen maken, niet van de goedkoopste is.
rebElsie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 12 jun 2015, 00:00

Re: 2010- 207 SW Sporty - Audiosysteem

Bericht door rebElsie »

Geen idee hoe ik hier een foto inzet van wat er nu in staat als radio...
Maar hier kan je hem zien:
http://nl.peugeot.be/showroom/207/berli ... chnologie/

@Lander: zijn dat die 2 fiches die je in het handschoenvakje kan aansluiten? Een rood en een wit dacht ik.

@Joske en Jurgen: zijn er bepaalde merken aan te raden? Want ik kan me voorstellen dat die niet allemaal even vlotjes doen wat ze moeten doen :?
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2010- 207 SW Sporty - Audiosysteem

Bericht door Lander »

Neeje dit zit op je radio zelf. Kijk maar eens op google naar yatour peugeot RD4

Maar je hebt een aux? Kan je een USB player of GSM op aansluiten he.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5320
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2010- 207 SW Sporty - Audiosysteem

Bericht door Joske »

Ik ben persoonlijk fan van Alpine :)

Maar Kenwood, Pioneer,... zullen dit zeker ook kunnen aanbieden. :Y
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2010- 207 SW Sporty - Audiosysteem

Bericht door jurgen_s »

het ding is: als je de standaard autoradio uithaalt LIJKT die vanachter de klassieke iso verloopstekkers te hebben die alle andere radio's hebben. Maar dit lijkt zo. Als je toch besluit om je nieuwe radio zonder verloopstekker aan te sluiten kan je op de duur problemen krijgen met je BSI (of de computer die alle randapparatuur aanstuurt).
Dus je hebt die verloopstekker nodig die je apart bij je radio moet kopen (sommige merken durven tot 100€ vragen voor die stekker, hou daar dus rekening mee bij de aankoop van je toestel).
Die nieuwere toestellen hebben sowieso meerdere uitgangen waar je dan vanalles extra's op kunt aansluiten. USB-poort waar je een memory stick kan op aansluiten, aux poort, SD poort, sommige komen zelfs met hdmi poort en al.
Blijf je bij de standaard radio dan kan je inderdaad zoals lander aangeeft de cd speler aansluiting gebruiken als externe poort voor een usb box op aan te sluiten. Die box heeft usb poorten maar ook SD slots.
rebElsie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 12 jun 2015, 00:00

Re: 2010- 207 SW Sporty - Audiosysteem

Bericht door rebElsie »

@ Lander: ik heb een AUX optie, maar de enige poorten om iets op aan te sluiten zijn dus die twee fiches in het handschoenvak. Eens kijken wat ik hierop kan aansluiten.
Die Yatour lijkt me inderdaad wel een haalbare optie.

@Jurgen: merci voor die tip, dat moet ik dan inderdaad in het oog houden als het een andere wordt.
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2010- 207 SW Sporty - Audiosysteem

Bericht door Lander »

Die yatour werkt via de ingang cd wisselaar, dit is een aansluiting achterop he radio die je enkel ziet bij uithalen.

Via die rood witte ingang kan je een 3,5 mm Jack aansluiten met verloop naar die rood/witte aansluiting. Reken wel dat het volume minder is via deze weg.
Voorbeeld kabel:
Afbeelding
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: 2010- 207 SW Sporty - Audiosysteem

Bericht door Jones »

En indien je een verloop stekker zoekt, ik heb de mijne nog liggen. Die kwam uit mijne 207sw. Ik had die voor die usb box. De box is al weg maar de stekker heb ik nog liggen.
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2010- 207 SW Sporty - Audiosysteem

Bericht door Lander »

Euhm Jones ;-)
Bekijk eens je whatsapp ;+)
Plaats reactie

Terug naar “20x”