1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Moderator: P-unit
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
pff volgend jaar in februari, das nog lang wachten (als ie als op o-platen moet komen natuurlijk) Kheb ook al veel moeten afkijken op fotos hoor. Vooral omdat ik de gti zelf niet gedemonteerd heb.
Culasse afnemen valt goed mee, tis natuurlijk geen tu motorke maar het valt goed mee. Enkel de inlaatcollector moet er terug af omdat je de culasse wat moet kantelen om te kunnen passeren aan het schutbord. Uitlaatcollector kan blijven zitten. Grootste klotewerk was nog dat die carter, drijfstangen en dus ook oliepomp er terug uit moesten...
Ik had deze zomer de motor compleet gemonteerd en wat olie aan de o-ringen onderaan de cilinderbussen gedaan om gemakkelijker te monteren. Blijkbaar heeft die olie gereageerd met de rubber van de o-ring waardoor deze uitgezet heeft en tussen de bus en het blok gekropen was. Met als gevolg heel wat mayonaise in de carter. Er zat ongeveer 3 liter koelvloeistof bij de olie... De motor had ongeveer 1 maand stilgestaan en gelukkig heb ik nog naar de peilstok gekeken voordat ik de motor nog eens ging starten...
Kheb de o-ringen dan maar droog gemonteerd, en na een maandje blijft het oliepeil en koelvloeistofpeil op niveau.
Culasse afnemen valt goed mee, tis natuurlijk geen tu motorke maar het valt goed mee. Enkel de inlaatcollector moet er terug af omdat je de culasse wat moet kantelen om te kunnen passeren aan het schutbord. Uitlaatcollector kan blijven zitten. Grootste klotewerk was nog dat die carter, drijfstangen en dus ook oliepomp er terug uit moesten...
Ik had deze zomer de motor compleet gemonteerd en wat olie aan de o-ringen onderaan de cilinderbussen gedaan om gemakkelijker te monteren. Blijkbaar heeft die olie gereageerd met de rubber van de o-ring waardoor deze uitgezet heeft en tussen de bus en het blok gekropen was. Met als gevolg heel wat mayonaise in de carter. Er zat ongeveer 3 liter koelvloeistof bij de olie... De motor had ongeveer 1 maand stilgestaan en gelukkig heb ik nog naar de peilstok gekeken voordat ik de motor nog eens ging starten...
Kheb de o-ringen dan maar droog gemonteerd, en na een maandje blijft het oliepeil en koelvloeistofpeil op niveau.
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Ai, tegenvaller. Ach, zonder de dalen kan je achteraf niet genieten van de pieken. Blijft mooi om te volgen. Laatste loodjes.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
dat is idd geluk bij een ongeluk !
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Tis allemaal werk, wat moet je anders doen?
Er zit ondertussen ook een zeer proper (stoffen) interieurke in. Ergens in friesland gevonden en met de 406coupe opgehaald en nog plaats over in de koffer
Er zit ondertussen ook een zeer proper (stoffen) interieurke in. Ergens in friesland gevonden en met de 406coupe opgehaald en nog plaats over in de koffer
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Het jeukt om er eens mee te rijden...Gertjan schreef:Tis allemaal werk, wat moet je anders doen?
Er zit ondertussen ook een zeer proper (stoffen) interieurke in. Ergens in friesland gevonden en met de 406coupe opgehaald en nog plaats over in de koffer
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
goed bezig!!
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Ziet er allemaal properkes uit onder de kap!
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
zie ik daar ne Kadett B staan???
-
- Pug Driver
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Als het gene a is.
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
nen B van 1967
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
die eerste foto daarvan met de zonsondergang =