Tot voor enkele jaren geleden reed er op de rencontres peugeot een diester cup.
Deze waren ( kwa uitzicht) gebaseerd op de RC Carreau en Pique concepten van 2002
Echter hoor ik de laatste jaren niets meer over deze auto's/cup
iemand enig idee wat er met deze cupautos gebeurd is ?
peugeot diester Cup
Moderator: P-unit
Re: peugeot diester Cup
Zijn die wagens niet gewoon altijd eigendom van peugeot gebleven?
Net zoals die prototype 207 cup?
Net zoals die prototype 207 cup?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: za 13 sep 2014, 17:06
Re: peugeot diester Cup
die waren inderdaad van Peugeot. Je kon ze alleen huren. Maar inmiddels heb ik er een op de kop kunnen tikken....
https://twitter.com/Johnhoogland/status ... 60/photo/1
Ben op zoek iemand die kan helpen deze verder te tunen.
https://twitter.com/Johnhoogland/status ... 60/photo/1
Ben op zoek iemand die kan helpen deze verder te tunen.
Laatst gewijzigd door johnhoogland op za 13 sep 2014, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: peugeot diester Cup
via peugeot sport zelf?
wat ben je ermee van plan? dat is nog eens een aankoop
wat ben je ermee van plan? dat is nog eens een aankoop
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: za 13 sep 2014, 17:06
Re: peugeot diester Cup
Nee. Van een voormalige race school.
Ik wil er winterkampioenschap mee rijden. Maar daar is de cylinderinhoud (2.2) in vergelijking met het vermogen (180PK) erg onvoordelig. Wil er dus meer vermogen uit zien te krijgen.
Ik wil er winterkampioenschap mee rijden. Maar daar is de cylinderinhoud (2.2) in vergelijking met het vermogen (180PK) erg onvoordelig. Wil er dus meer vermogen uit zien te krijgen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: peugeot diester Cup
die pk is nog redelijk veilig denk ik, met een redelijke chiptuning komt een standaard al bijna aan dat vermogen.
hoe "standaard" zijn deze motoren ? standdaard motormanagement?
hoe "standaard" zijn deze motoren ? standdaard motormanagement?
-
- Pug Driver
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: peugeot diester Cup
Knap
Als ge alleen op diesel zou rijden, dan kunt u er een 2.2 van een 508Gt inlepelen. (204pk).
Veel vermogen uit diesel is er ook te halen door er gas bij in te leggen.
( doen ze wel niet in België denk ik).
Als ge alleen op diesel zou rijden, dan kunt u er een 2.2 van een 508Gt inlepelen. (204pk).
Veel vermogen uit diesel is er ook te halen door er gas bij in te leggen.
( doen ze wel niet in België denk ik).
Re: peugeot diester Cup
Gewoon de basis van motortuning toepassen.
Bij een turbodiesel is dat onder andere:
-ECU-remap (best als laatste voor volledige afstelling van alle aanpassingen)
-open uitlaatsysteem (best op maat gemaakt)
-grotere intercooler
-grotere turbo
-inlegluchtfilter (of degelijke air intake)
-versterkte koppeling en drukgroep
-betere dieselpomp en grotere verstuivers
-enz...
Met het bovenstaande zul je wel al een heel eind komen alleszins.
Ook niet vergeten dat remmen, banden en ophanging ook belangrijk zijn, ookal is het een zogezegde racewagen wilt het niet zeggen dat de onderdelen de extra krachten aankunnen Power is nothing without control!!
Veel onderdelen hiervan zul je wss wel op maat moeten laten maken (of toch delen ervan) zeker omdat dit model zogezegd "niet bestaat" op de markt.
Bij een turbodiesel is dat onder andere:
-ECU-remap (best als laatste voor volledige afstelling van alle aanpassingen)
-open uitlaatsysteem (best op maat gemaakt)
-grotere intercooler
-grotere turbo
-inlegluchtfilter (of degelijke air intake)
-versterkte koppeling en drukgroep
-betere dieselpomp en grotere verstuivers
-enz...
Met het bovenstaande zul je wel al een heel eind komen alleszins.
Ook niet vergeten dat remmen, banden en ophanging ook belangrijk zijn, ookal is het een zogezegde racewagen wilt het niet zeggen dat de onderdelen de extra krachten aankunnen Power is nothing without control!!
Veel onderdelen hiervan zul je wss wel op maat moeten laten maken (of toch delen ervan) zeker omdat dit model zogezegd "niet bestaat" op de markt.
Re: peugeot diester Cup
Waar heb je die precies gevonden ? en fotos's....johnhoogland schreef:Nee. Van een voormalige race school.
Ik wil er winterkampioenschap mee rijden. Maar daar is de cylinderinhoud (2.2) in vergelijking met het vermogen (180PK) erg onvoordelig. Wil er dus meer vermogen uit zien te krijgen.
Indien er geintereseerden wil k deze wel eens van dichtbij gaan bekijken