1987 - Peugeot 205 CTI 1.6 - Koeneke
Moderator: P-unit
1987 - Peugeot 205 CTI 1.6 - Koeneke
Zaterdag in Nederland naar een CTI gaan zien en haar ineens meegebracht op een autoremork. Enkele kleine prullen zoals ramen die traag open en dicht gaan, blazer verwarming die niet gaat, asbakklep die er uitvalt, maar hey ze is al wel 27j oud hé.
Voor de rest alles nagekeken zoals me hier is gezegd, bril vooraan, roest onder achterzittingen, spanlat achteraan. Er zullen nog wel enkele prullen zijn waarschijnlijk maar ondertussen is ze gekeurd en kan ik oldtimerplaten aanvragen.
Voor de rest alles nagekeken zoals me hier is gezegd, bril vooraan, roest onder achterzittingen, spanlat achteraan. Er zullen nog wel enkele prullen zijn waarschijnlijk maar ondertussen is ze gekeurd en kan ik oldtimerplaten aanvragen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 205 CTI 1.6 1987
dat is nog een hele mooie precies
Re: 205 CTI 1.6 1987
Ziet er op het eerste zicht inderdaad nog proper uit! Veel zonnige dagen toegewenst!
Re: 205 CTI 1.6 1987
amai niet, ziet er nog heel goed uit voor 27 jaar oud te zijn
Re: 205 CTI 1.6 1987
Hangt nog een heel verhaal aan vast, 1ste Nederlandse eigenaar heeft hem gekocht in '87 in Rekem in België (zijn naam staat op het originele garantiebewijs, raar waarom hier kopen en niet in Nederland) en na 26j ingeruild bij de dealer na aankoop van een nieuwe auto, vandaar is ze naar een andere dealer verhuisd en daar heeft de verkoper (18 jarige) ze in februari 2014 gekocht en nu verkocht omdat hij teveel km's deed (zei hij maar kan natuurlijk ook een andere reden zijn). Zaterdag naar daar gereden (200km) met een autoremork en na wat pingelen meegenomen voor 1400€. Auto schakelde niet goed, kraakte in elke versnelling, ik zei natuurlijk dat de boite bijna kapot was (was niet waar natuurlijk, koppeling stond slecht afgesteld ). Ik heb er op de keuring onder gestaan toen ze op de brug stond en de onderkant is nog keihard ondanks nooit bewerkt met rutex ofzo. Wel wat oppervlakkige roest maar niks erg. Wel een probleempje met de beschermstrips tussen het glas en de deur, die zijn precies tekort, zijn deze nog te krijgen ergens? Vinyl kap is nog vervangen door de 1ste eigenaar 2j geleden door een stoffen kap.
Re: 205 CTI 1.6 1987
rubbers voordeur is typisch probleem
zijn nog wel te krijgen vermoed ik maar ze zijn zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer duur
oplossing is die van een normale 3 deurs te nemen, de uitsparing voor de a-stijl uit te snijden. Van de originele snijd je dan het te vervangen stuk af en lijm je oud en nieuw tesamen met goede rubberlijm.
zijn nog wel te krijgen vermoed ik maar ze zijn zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer duur
oplossing is die van een normale 3 deurs te nemen, de uitsparing voor de a-stijl uit te snijden. Van de originele snijd je dan het te vervangen stuk af en lijm je oud en nieuw tesamen met goede rubberlijm.
Re: 205 CTI 1.6 1987
jurgen_s schreef:rubbers voordeur is typisch probleem
zijn nog wel te krijgen vermoed ik maar ze zijn zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer duur
oplossing is die van een normale 3 deurs te nemen, de uitsparing voor de a-stijl uit te snijden. Van de originele snijd je dan het te vervangen stuk af en lijm je oud en nieuw tesamen met goede rubberlijm.
En voor zo'n tips zit je dus op een forum, bedankt Jurgen hier had ik nog niet aan gedacht. Aan de binnenkant van het raam past alles bijna perfect maar aan de buitenkant lijkt hij precies gekrompen... Ter hoogte van het kleine zijruitje past de uitsparing niet meer. Ik weet een 205 afbraak in Nederland (Wilfred De Ronde in Lutten) maar dat is 240km rijden...
Re: 205 CTI 1.6 1987
naar gelijk welke cti ge gaat kijken, ze zijn allemaal tekort
als ge nog geen scheuren hebt in de rubber kunt ge ook de truuk met het heet water proberen: rubbers in emmer met heet water leggen en als ze goed op temperatuur zijn kan je ze op lengte rekken.
als ge nog geen scheuren hebt in de rubber kunt ge ook de truuk met het heet water proberen: rubbers in emmer met heet water leggen en als ze goed op temperatuur zijn kan je ze op lengte rekken.
Re: 205 CTI 1.6 1987
ziet der nog een proper exemplaar uit!
als je iets vroeger was geweest, ik heb een cti in afbraak staan, maar heb zaterdag de rubbers verkocht (die waren 100% perfect, originele lengte nog)
als je iets vroeger was geweest, ik heb een cti in afbraak staan, maar heb zaterdag de rubbers verkocht (die waren 100% perfect, originele lengte nog)
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 205 CTI 1.6 1987
Die ziet er nog heel netjes uit.
veel leuke km toegewenst.
Greetz
veel leuke km toegewenst.
Greetz
Re: 205 CTI 1.6 1987
@ Jurgen, hoe komt het dan dat die tekort zijn, krimpen die met de jaren?
@Golf 16v, spijtig dat ze weg zijn...
Ik ga de eerst truk van Jurgen eens proberen, we zien wel.
Btw auto is vandaag goedgekeurd als oldtimer, morgen naar Kontich om de platen aan te vragen en hopelijk ineens mee te nemen.
@Golf 16v, spijtig dat ze weg zijn...
Ik ga de eerst truk van Jurgen eens proberen, we zien wel.
Btw auto is vandaag goedgekeurd als oldtimer, morgen naar Kontich om de platen aan te vragen en hopelijk ineens mee te nemen.
Re: 205 CTI 1.6 1987
koeneke schreef:
Btw auto is vandaag goedgekeurd als oldtimer, morgen naar Kontich om de platen aan te vragen en hopelijk ineens mee te nemen.
platen krijgt ge sowieso niet onmiddellijk mee, is altijd via de post.... maar ge kunt best idd zelf naar DIV in kontich gaan, anders zijt ge weken aan het wachten
Re: 205 CTI 1.6 1987
Ik weet dat je ze voor een moto en mobilhome niet meer online kan aanvragen en zelf tot daar moet gaan (vorig jaar de platen voor onze mobilhome zelf gaan bestellen daar) maar of het voor oldtimers ook zo is? Ik rijd er morgenvroeg na mijn nachtshift wel heen dan ben ik zeker en heb ik ze mss vrijdag nog hoop ik.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 205 CTI 1.6 1987
Schone cti ik zou wel set cti deur rubbers zoeken en deze extra set inkorten zodat ge van 2 een goeie maakt. Die van gewone 205 zijn iets smaller...
Re: 205 CTI 1.6 1987
Het was te denken dat er iets aan zou komen, vorige week koppeling bijgesteld omdat ik ze volledig moest intrappen en dan kraakte het nog als ik schakelde, daarjuist tijdens het rijden kon ik ineens het pedaal volledig induwen en het komt zelfs niet niet terug. Ben dan maar naar huis gereden in 2de versnelling. Drukgroep zal er wel aan zijn vrees ik... Ineens lager, drukgroep en koppelingsplaat maar vervangen dan kan ik er weer lang tegen.
Wie weet welke koppeling ik moet hebben, ik heb er enkele gevonden maar weet niet welke de juiste is.
http://www.mister-auto.be/fl/koppeling- ... _g479.html
Wie weet welke koppeling ik moet hebben, ik heb er enkele gevonden maar weet niet welke de juiste is.
http://www.mister-auto.be/fl/koppeling- ... _g479.html