advertentie Le Vin du Bâché reclame

2014 - Peugeot 508SW BestBusiness 1.6HDI ETG - BelgianTriple

508 en 5008

Moderator: P-unit

BelgianTriple
Berichten: 26
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 12:51

Re: 2014 - Peugeot 508SW BestBusiness 1.6HDI ETG - BelgianTr

Bericht door BelgianTriple »

Het lmijkt dan alsof er vuil in de benzine zit, de wagen schokt dan, zelfs als ik 2de aan bijvoorbeeld 30-40 km/u rij.
Ik geef dan gas tot bijv 60-70 km/u, dan rijt hij weer soepel. Als ik dan terug zak tot stapvoets begint hij weer te schokken. Hij twijfelt dan zelfs niet tussen 2 versnellingen.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2014 - Peugeot 508SW BestBusiness 1.6HDI ETG - BelgianTr

Bericht door jurgen_s »

die heeft dat altijd? Zo ja, naar de garage gaan en mechanieker laten meerijden zodat die het zelf kan ondervinden.
BelgianTriple
Berichten: 26
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 12:51

Re: 2014 - Peugeot 508SW BestBusiness 1.6HDI ETG - BelgianTr

Bericht door BelgianTriple »

jurgen_s schreef:die heeft dat altijd? Zo ja, naar de garage gaan en mechanieker laten meerijden zodat die het zelf kan ondervinden.
Nee, niet altijd. Ik heb dit nu 2-maal voorgehad nadat ik in een situatie kwam waarbij de bak het even moelijk had in kiezen tussen 1ste en 2de.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2014 - Peugeot 508SW BestBusiness 1.6HDI ETG - BelgianTr

Bericht door jurgen_s »

dan ligt het toch in de sturing van de bak

die werkt ook in op de motor: onderbreekt de gas om te kunnen schakelen. Best toch garage eens inlichten.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2014 - Peugeot 508SW BestBusiness 1.6HDI ETG - BelgianTr

Bericht door Steven »

Een collega van mij heeft een Citroën C4 grand Picasso gehad, ook een 1.6 Hdi met de gerobotiseerde bak, wel nog de oude versie (de BMP was dat zeker?) Ik heb een aantal keer met die auto gereden en heb dit altijd een echte k*tbak gevonden! Inderdaad verschillende situaties meegemaakt zoals Jurgen ze beschrijft. Ook een zijstraat inslaan verliep met een hoop gedoe... Keer op keer schakelde hij te traag terug. Manueel, dus via de flippers, reed hij echter wel fijn. Ik weet niet hoe het met de nieuwe zit, maar als die voortborduurt op de oude... Veel succes! :mrgreen:
BelgianTriple
Berichten: 26
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 12:51

Re: 2014 - Peugeot 508SW BestBusiness 1.6HDI ETG - BelgianTr

Bericht door BelgianTriple »

Steven schreef:Een collega van mij heeft een Citroën C4 grand Picasso gehad, ook een 1.6 Hdi met de gerobotiseerde bak, wel nog de oude versie (de BMP was dat zeker?) Ik heb een aantal keer met die auto gereden en heb dit altijd een echte k*tbak gevonden! Inderdaad verschillende situaties meegemaakt zoals Jurgen ze beschrijft. Ook een zijstraat inslaan verliep met een hoop gedoe... Keer op keer schakelde hij te traag terug. Manueel, dus via de flippers, reed hij echter wel fijn. Ik weet niet hoe het met de nieuwe zit, maar als die voortborduurt op de oude... Veel succes! :mrgreen:
Buiten de gevalletjes zoals hierboven uitgelegd ben ik erg tevreden over de ETG/BMP.
Je wete als je voor die bak kiest dat die in automatische stand niet ingesteld is op sportief rijden maar eerder op een zuinige rijstijl. Ik probeer mij die laatste aan te leren en daaarvoor is die bak ideaal :-)
Plaats reactie

Terug naar “50x”