advertentie All about details reclame

2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Moderator: P-unit

Jurgen
Berichten: 728
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 22:46

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Jurgen »

waarom iets eronder zetten wat niet nodig is
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Omdat een beetje extra ondersteuning nooit kwaad kan? :D

Laatst een cruisecontrol hendel gekocht. Installeren van de stick is echt appeltje-eitje... duurt geen 5 minuten. Vandaag had ik hem dan aan de laptop gehangen om hem te activeren met de PP2000... Maar ik vind maar niet hoe... Ik kan wel zien dat de verschillende functies van de hendel werken, maar ik vind niet terug waar ik hem moet activeren... Iemand suggesties?

Eindelijk ook het bandenspanningscontrole systeem gedeactiveerd... En dat terwijl deze week de wintervelgen er terug onder gaan en die hebben wel sensoren! :mrgreen:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Net nog even verder aan het zoeken geweest en... succes! Werkende cruisecontrol en snelheidsbeperking!

Een tijdje terug kocht ik dit:
Afbeelding

even daarna dit:
Afbeelding

Samen geeft dat dit:
Afbeelding
Afbeelding

Installeren is echt kinderspel, je schuift de schakelaar gewoon opzij in de stuurkolom, deze klikt vanzelf vast. De uitsparing in de afdekkap is ook al voorzien, hier moet je enkel het afdekplaatje verwijderen
foto:Afbeelding

Activeren is ook supersimpel als je weet waar je alles moet aanvinken... :oops: Je moet hem namelijk op twee verschillende plaatsen configureren.

Ik wist niet zeker of de snelheidsbegrenzer ook ging werken omdat ik al verschillende keren gelezen had dat daar een speciale gaspedaal voor nodig is, maar blijkbaar zit die al in de 407 want alles werkt.

Ondertussen ook nog enkele dingen aangepast zoals het gepiep als je geen gordel draagt, etc...

Ook gezien dat de roetfilter er vrij makkelijk tussenuit kan... je moet dan gewoon op verschillende plaatsen aanvinken dat je een diesel rijdt zonder roetfilter... :twisted:

Alweer een ding om van de todo-lijst te schrappen. 8)
Chris406
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 20:36

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Chris406 »

Da's een fijne upgrade inderdaad 8)
je kan dus je orginele software aanpassen om zonder de filter te rijden ? scheelt denk ik wel behoorlijk in onderhoudskosten en eventuele storingen die zo'n filter kan opleveren 8)
_Tom_
Berichten: 1180
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 12:17

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door _Tom_ »

Steven schreef:

Ook gezien dat de roetfilter er vrij makkelijk tussenuit kan... je moet dan gewoon op verschillende plaatsen aanvinken dat je een diesel rijdt zonder roetfilter... :twisted:

zo simpel zal het wel niet zijn ;-)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Zo simpel misschien niet, maar het zal ook wel geen kernfysicavaardigheden vergen denk ik dan, dus ik ga er mij toch eens in verdiepen en het binnenkort eens proberen...
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door jurgen_s »

wat ik begrepen heb op het frans peugeotforum is dat het inderdaad niet zo heel simpel is. Je moet verschillende parameters uitvinken. En als je er eentje vergeet krijg je problemen dat de motor in noodloop gaat, je toch nog foutboodschappen krijgt (bijvoorbeeld vloeistof te weinig, filter vol).
Maw als je eraan begint goed nagaan wat je nog wel ongedaan kan maken.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Ondertussen steken hier de winterbanden ook alweer onder. Ook in een keer de achterste blokken vervangen. Gelukkig kon ik van een kennis het gereedschap lenen om de achterste klauwen terug te draaien.

Ik had de winterwielen al een hele tijd terug klaargemaakt zodat ze klaar waren als ik ze wilde monteren. Ik had de velgen laten balanceren bij een peugeot garage aangezien ik niemand ken die velgen zonder centergat kan balanceren. Velgen waren langs binnen gebalanceerd (Netjes dacht ik!) Natuurlijk geen rekening mee gehouden... met de 16" velgen loopt het wielgewicht aan tegen de remklauw... uiteindelijk dan maar hetzelfde gewicht op de velgrand geslagen en gelukkig toch goed gebalanceerd...

Nu 3000 km verder sinds het laatste onderhoud en het oliepeil is nog steeds hetzelfde, ik zal er dus vorige keer wel net iets teveel hebben ingedaan :oops:
Ook heb ik de roetfilter vorige week geforceerd geregenereerd, nu lijkt het weer even beter te gaan... toch ben ik nog altijd aan het uitzoeken hoe die hele handel geëlimineerd kan worden.

Wordt vervolgd...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Het volgende euvel staat alweer voor de deur... sinds een week of twee krijgt hij zijn oliepeil niet meer gelezen. Ongeveer een maand geleden is het begonnen, als je dan het contact opzette kreeg je de flikkerende melding "oil" wat zoveel wil zeggen als: "er zit te weinig in" Als je dan het contact opnieuw af en aan zette kreeg hij het wel gecontroleerd.

Nu sinds een klein twee weken haalt dat niks meer uit... dus weer iets om uit te zoeken. oliepeil is wel nog altijd in orde. Ik weet al dat hij het oliepeil neemt via een sonde die achterin de blok zit... Binnenkort moet hij toch gesmeerd worden dus dan zullen we wel eens bekijken..

Iemand al ooit zo'n sonde vervangen? Ervaringen of zon ding vaker kapot gaat? Iemand een idee of je het makkelijkst langs onder kan werken of beter langs boven als de kast van de luchtfilter eruit is? Alle tips zijn welkom!
Jurgen
Berichten: 728
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 22:46

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Jurgen »

Vervangen valt wel mee hoor. Maar kzou het gewoon laten tkan ook met de buitentemp. te maken hebben, alst wat warmer word zal het wel weer tegoei werken.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Probleem met het oliepeil is nog niet opgelost. Vorige onderhoud de peilsensor gedemonteerd en eens gekeken of er iets raars aan te zien was, niet dus. peilbuisje lijkt intact en als je met de multimeter de weerstand nameet verandert deze ook als hij in olie gedompeld wordt, voor de zekerheid toch een nieuwe gekocht maar het probleem blijft dus zal waarschijnlijk wel ergens in de bekabeling ziten...

Een tijdje geleden is het er dan toch van gekomen, ik heb de roetfilter leeggemaakt.

Zo kwam hij er onderuit

Afbeelding

en in combinatie met dit gereedschap:

Afbeelding

is hij er zo terug onder geduwd!

Afbeelding

Ging een hele tijd goed, motor loopt veel rustiger stationair en pakt onderin vlotter op, een vluchtheuvel afkomen in derde versnelling aan duizend toeren/min lukt nu vlot terwijl dit vroeger onhaalbaar was.

De eerste 1000 km geen problemen gehad, toen kreeg ik een foutmelding "storing emissiesyseem" die storing geeft verder geen klachten en gaat ook weer weg als hij opnieuw gestart wordt, maar sindsdien probeert hij te ook weer te regenereren, dus das minder.

Momenteel heeft een kennis van mij de motorsoftware gekopieerd en gaat hij proberen om die bij te werken, als die klaar is gaan we die inladen en kijken of het probleem daarmee opgelost raakt...

Verdere verloop volgt!
Laatst gewijzigd door Steven op za 15 mar 2014, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

je gaat je drukverschil moeten manipuleren, zonder roetfilter is er geen drukverschil en zal hij denken dat hij doorboord is of dat het signaal foutief is, dat is ook de storing die wss in je motoreenheid staat...

laatst nog een 807 gehad met deze storing, eerst de sensor vervangen, maar toen dit niet hielp de roetfilter er maar eens vanonder gehaald... de klant "kwam uit de lucht gevallen", was de eerste keer dat hij bij ons op garage kwam :mrgreen:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door jurgen_s »

had kriske eens niet hier gepost dat 3 gaten van 10mm voldoende zijn om de werking op zich uit te schakelen maar toch nog voldoende tegendruk genereert om de druksensor te bedotten?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

dat zou kunnen, maar ideaal is dat toch niet in mijn ogen...

dan hebt ge een uitlaatbuis van 3 cm doorsnee ongeveer inprincipe, de rest van de filter zal nietmeer veel uitlaat gas doorstromen en zal volledig dichtkoeken... eens dat dat gebeurt is, is het de beurt aan die 3 gaten om te verstoppen...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Die theorie van een paar kleine gaten had ik ook al eens gelezen maar heb ik inderdaad om dezelfde reden als Wesley links laten liggen.

Liefst zou ik het er softwarematig volledig laten uitschrijven omdat hij het regeneratieproces start aan de hand van een heel deel factoren waarvan de verschildruk er maar een is en ik heb de indruk dat die van mij soms deftig de kluts kwijt was. :D

Chiptuningbedrijven kunnen hem er ook softwarematig uitschrijven dus ik zie niet in waarom het niet zou lukken! Wie niet waagt, niet wint! :)
Gesloten

Terug naar “40x”