1989 - Peugeot 505 GTI - Kinny
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
Re: 1989 - Peugeot 505 GTI - Kinny
bwa, zijn oudere broer begint ook al bij de oudere garde te horen, dus die kent ook al wat old-skool
en aan de wielen te zien, heb ik mijn kleine zus goed geleerd.
Het resultaat zal bingo zijn
o ja, klote jaloers als ik den geetieie op den hof zie komen
en aan de wielen te zien, heb ik mijn kleine zus goed geleerd.
Het resultaat zal bingo zijn
o ja, klote jaloers als ik den geetieie op den hof zie komen
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 1989 - Peugeot 505 GTI - Kinny
en de broers gaan alle 2 old school niet waar andy
-
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
- Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
- Contacteer:
Re: 1989 - Peugeot 505 GTI - Kinny
Komt snor...
Eneuhm, koopt uzelf een werkplaatshandboek als je nog lang wil rijden/werken aan uw 505.
Eneuhm, koopt uzelf een werkplaatshandboek als je nog lang wil rijden/werken aan uw 505.
Re: 1989 - Peugeot 505 GTI - Kinny
Prachtige wagens die 505's, ben wel wat jaloers
Veel plezier ermee, ben benieuwd naar het resultaat.
Veel plezier ermee, ben benieuwd naar het resultaat.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1989 - Peugeot 505 GTI - Kinny
Wow, mooi exemplaar, nostalgie.
Enkele punten om te controleren.
Afloop van schuifdak, kwam bij de fase 1 uit in de zijtussenwanden van de koffer, deze konden al eens verstoppen.
Silent blocs van de achterophanging, zitten onder de zitting van de achterbank, waren nogal sleet gevoelig.
En de handremkabel natuurlijk.
Maak er iets moois van
Enkele punten om te controleren.
Afloop van schuifdak, kwam bij de fase 1 uit in de zijtussenwanden van de koffer, deze konden al eens verstoppen.
Silent blocs van de achterophanging, zitten onder de zitting van de achterbank, waren nogal sleet gevoelig.
En de handremkabel natuurlijk.
Maak er iets moois van
Re: 1989 - Peugeot 505 GTI - Kinny
ferme bak,
in mijn ogen een van de mooiere peugeots ooit ...
in mijn ogen een van de mooiere peugeots ooit ...
Re: 1989 - Peugeot 505 GTI - Kinny
Thnx Donny voor de checkpunten !!!
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 1989 - Peugeot 505 GTI - Kinny
Hallo.
Zoals velen reeds zeiden een hele mooie wagen nog.Het lijkt dat nu pas de interesse in de 505 begint te komen nu ze bijna allemaal verdwenen zijn.
Dat uw GTI een sperr heeft is niet gans juist.Het is een beperkte slip differentieel dat ook op mijn GTD zit."peugeot505" hier op het forum had vroeger een 84' GTI en die had schijnt volledige sperr maar dat zou maar één jaar gebouwd zijn geweest.
De te controleren punten die Darl'mat reeds opnoemde zijn er maar enkele.Wil je er nog jaren me rijden dan zal je er wat werk moeten insteken.Ik ga hier niet alles opsommen wat kan fout gaan daarvoor moet je mijn fotos van restauratie maar eens komen bekijken.
Een belangrijk iets zijn de achterste draagarmen die graag roesten.Indien ze nog nieuw te bekomen zijn dan kosten ze meer dan 500 euro per stuk.Dus indien ze nog goed zijn ervanonder en onderdompelen in olie of dergelijke.
Je moet eens zien of er na een regenbui geen water in de uitlopen van de wielkasten zit langs de koffer bekeken.De afloop van schuifdak komt in de dakstijl uit maar bij vele 505 zit er water in het koffer onderaan de wielkast met grote gaten als gevolg.
In het koffer op de wielkast waar dat bultje zit dat is de kamer waar de aanslagrubber in vastzit en die van binnen naar buiten roesten.In de wielkast is dat een driedubbele plaat.Je moet een gaatje boren om er tectyl in te spuiten.
Niet vergeten alle maar ook alle holle ruimtes die ja kan vinden kunnen roesten.
mvg Wim.
Zoals velen reeds zeiden een hele mooie wagen nog.Het lijkt dat nu pas de interesse in de 505 begint te komen nu ze bijna allemaal verdwenen zijn.
Dat uw GTI een sperr heeft is niet gans juist.Het is een beperkte slip differentieel dat ook op mijn GTD zit."peugeot505" hier op het forum had vroeger een 84' GTI en die had schijnt volledige sperr maar dat zou maar één jaar gebouwd zijn geweest.
De te controleren punten die Darl'mat reeds opnoemde zijn er maar enkele.Wil je er nog jaren me rijden dan zal je er wat werk moeten insteken.Ik ga hier niet alles opsommen wat kan fout gaan daarvoor moet je mijn fotos van restauratie maar eens komen bekijken.
Een belangrijk iets zijn de achterste draagarmen die graag roesten.Indien ze nog nieuw te bekomen zijn dan kosten ze meer dan 500 euro per stuk.Dus indien ze nog goed zijn ervanonder en onderdompelen in olie of dergelijke.
Je moet eens zien of er na een regenbui geen water in de uitlopen van de wielkasten zit langs de koffer bekeken.De afloop van schuifdak komt in de dakstijl uit maar bij vele 505 zit er water in het koffer onderaan de wielkast met grote gaten als gevolg.
In het koffer op de wielkast waar dat bultje zit dat is de kamer waar de aanslagrubber in vastzit en die van binnen naar buiten roesten.In de wielkast is dat een driedubbele plaat.Je moet een gaatje boren om er tectyl in te spuiten.
Niet vergeten alle maar ook alle holle ruimtes die ja kan vinden kunnen roesten.
mvg Wim.
Re: 1989 - Peugeot 505 GTI - Kinny
Leuk!!
Komt dus van de garage hier 100m verder )
Komt dus van de garage hier 100m verder )
Re: 1989 - Peugeot 505 GTI - Kinny
Hoe gade die eigenlijk verlagen als ik mag vragen ?
gade een custom regelbare maken of ook op lucht?
of enkel een setje custom veren laten maken op de originele poten ?
( aangezien ik ook nog een 504 coupe heb staan die te hoog op zen poten staat )
gade een custom regelbare maken of ook op lucht?
of enkel een setje custom veren laten maken op de originele poten ?
( aangezien ik ook nog een 504 coupe heb staan die te hoog op zen poten staat )
Re: 1989 - Peugeot 505 GTI - Kinny
Denk om deze nog eens te droppen op schroefset !
Zelf eentje op maat maken !
Zelf eentje op maat maken !
-
Online
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 1989 - Peugeot 505 GTI - Kinny
Vind een 505 en pracht van een wagen.
Hopelijk mag je er nog lang van genieten.
greetz
Hopelijk mag je er nog lang van genieten.
greetz
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1989 - Peugeot 505 GTI - Kinny
...en moest ge hem ooit beu zijn... laat maar iets weten he