advertentie PDK Pallets reclame

2004 - 206GTi SW - SaXoKe

Subforum voor tuning, restauratie, ...

Moderator: P-unit

Plaats reactie
SaXoKe
Berichten: 1
Lid geworden op: za 08 okt 2016, 21:57

2004 - 206GTi SW - SaXoKe

Bericht door SaXoKe »

hallo iedereen,

ik zal eens beginnen met mezelf voor te stellen....

Ik ben Tom, 35jaar en afkomstig uit Achel, het noordelijkste dorpje van Limburg.
Ik rij sinds ik t roze papierke heb met Citroen (en nu dus ook Peugeot). Van 1998 tot eind 1999 met een BX19D. Toen kwam tot begin 2002 een 2CV6 Special, toen die gestolen werd heb ik mijn eerste Saxo VTS Diesel Bi-Ton aangeschaft (vandaar mijn gebruikersnaam, die gebruik ik op bijna alle forums) waar ik slechts 25.000km en 8 maand van heb mogen genieten. Dezelfde dag als mijn ongeluk had ik dezelfde opnieuw besteld, die stond meteen klaar bij mijn toenmalige dealer. In 2009 heb ik mn vrouw haar Corsa opgeruimd en een Berlingo 1.6HDi92 XTR aangeschaft. Die Berlingo is in 2015 de deur uit gegaan om plaats te maken voor de C5 Exclusive die hier nog steeds staat.

Enkele maanden geleden ook besloten om de Saxo te verkopen en enkele weken later besloten om toch terug een 2e auto aan te schaffen. In eerste instantie ging de zoektocht naar een Saxo 16v. Alleen waren de exemplaren die ik ben gaan bekijken net niet helemaal wat ik ervan verwachtte, en ook mijn vrouw wilde eigenlijk eens iets anders dan een Saxo. In verband met de kinderen mocht het gerust een iets groter autootje zijn.
Zoekende kwam ik uit bij de 206 SW. Die ook als GTi leverbaar geweest is. Daarmee had ik mijn snellere autootje, en mijn vrouw had daarmee haar praktischere autootje .
de 206 is uitgerust met oa half leer, cruise control, ESP en stoelverwarming (redelijk zeldzaam volgens mij).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De 206 staat inmiddels een kleine 3 weekjes hier, maar ik heb er nog geen meter mee kunnen rijden door het ontbreken van een boorddocument dat nodig is voor de import naar Belgie (auto is gekocht bij een Nederlandse handelaar). Maar dat is intussen geregeld.

Verder zit de achteras aan de rechterkant (blijkbaar een beruchte kant) muurvast. Die ben ik inmiddels aan het vervangen.
Afgelopen dinsdag avond in Utrecht een gereviseerde as gaan ophalen, daarvan bewegen beide draagarmen wel zoals het zou moeten. :Y
Afbeelding

Vanmiddag begonnen met het verder los maken van enkele onderdelen, dan de kinderen even naar vriendjes en vriendinnetjes gebracht, daarna nog enkele gereedschappen gaan halen en k kon verder doen.

net na het avond eten kwam mijn broer me even helpen om de oude as er onder uit te halen.
Niet veel later lag ze hier in de tuin:
Afbeelding

toen begon het spijtig genoeg al weer donkerder te worden, en werd het moeilijker om eraan verder te doen, maar de "stangen" (stabilisatorstangen?) heb ik toch nog snel even omgezet naar de nieuwe as. Echt vast gezet zijn ze nog niet, maar ze zitten er wel al op gemonteerd, zodat ik morgen verder kan doen.
Afbeelding

Wel heb ik met mijn domme kracht bij het losdraaien van 1 van de bouten van het bevestigingsblok van die stangen over gedraaid. morgen ook maar eens kijken of ik die eruit ga krijgen, anders moet ik zo even een nieuw blok gaan zoeken.

Morgen is er weer een dan en dan hoop ik eigenlijk de as terug onder de auto te hebben zitten.
Dan kan ik zo snel mogelijk langs de douane en langs de keuring en dan hoop ik snel aan het rijden te zijn met de GTi.

groeten, Tom
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - 206GTi SW - SaXoKe

Bericht door Steven »

Lijkt mij inderdaad een zeldzaamheid. Je ziet de 206SW zo al niet heel vaak, laat staan in deze uitvoering. Knap. 8)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2004 - 206GTi SW - SaXoKe

Bericht door jurgen_s »

inderdaad een zeldzaam beestje

leuke sleeper voor aan de verkeerslichten want niemand gaat verwachten dat deze er stevig van door kan gaan
Plaats reactie

Terug naar “Projecten”