advertentie Automotive Group reclame

TT Averbode 10/10/2021

Reacties en Foto's van onze Toertochten

Moderator: P-unit

Plaats reactie
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

TT Averbode 10/10/2021

Bericht door peugeot-gek »

Het was terug dik in orde, bedankt aan Erna en Axel.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: TT Averbode 10/10/2021

Bericht door Darl'mat »

Idd, mooi tochtje, bedankt aan Erna en Axel en ook mooi van de goodie-bag sponsoren Vanmossel Van Kelst en autoglas Johan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: TT Averbode 10/10/2021

Bericht door Darl'mat »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: TT Averbode 10/10/2021

Bericht door Darl'mat »

Afbeelding

Afbeelding
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: TT Averbode 10/10/2021

Bericht door Joske »

:mrgreen: Wat een toppertje weeral. Prachtig in elkaar gestoken door Axel en Erna.
Dikke merci. :}

Het begon al een zalig uitgebreid ontbijtje. Mooie gezellige bende. Na het ontbijt eerste deel van de rit door een mooie omgeving met veel groen, en prachtige vergezichten.
Na t aperitief als 1 van de eerste vertrokken en plots stond ik oog in oog met een grote tractor, even standoff, maar wijselijk besloten toch maar even achteruit plaats maken. Al snel volgde een aantal andere deelnemers waarna de tractorbestuurder toch maar even zelf aan de kant ging, numbers over power laat ons maar even zeggen.
Een leerrijke rondleiding in en rond de Citadel van Diest. Gids kon het leuk vertellen, maar ik vraag mij toch af hoe lang dat heel plan zou stand gehouden hebben als te echt tot oorlog zou gekomen zijn. :+
Na de rondleiding deel 2 opnieuw mooie vergezichten en rondje scherpenheuvel. (parkeren met de auto is niet zo 'eenvoudig' als met de moto dus maar doorgereden in de hoop ergens nog een terrasje tegen te komen)

Bij aankomst nog even een bezoekje gebracht aan t kasteel van de Rode Ridder en eens effe langs t water gewandeld. En toen werd het tijd voor t avondeten.
Sow, t was lekker eten, drinken, top geregeld, prachtige orangerie.
Geen enkele opmerking...

Merci Axel, Erna, sponsors... Op naar 2022. Kijk uit naar een nieuw seizoen toertochtjes en andere gezelligheden.
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: TT Averbode 10/10/2021

Bericht door Axel »

Dank je wel, allemaal voor de leuke reacties, zowel op FB als hier. Erna en ik proberen er steeds iets anders van te maken.

Maar....een rondrit is pas geslaagd als er enthousiaste deelnemers zijn, en dat zijn jullie. Altijd plezant om leden te hebben die meedoen aan de clubactiviteiten en die je achteraf een dikke schouderklop geven.

Nogmaals merci voor de superfijne zondag ;-)
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: TT Averbode 10/10/2021

Bericht door silverlion306 »

Voor het eerst in 2 jaar maakten we ons klaar om nog eens zelf een toertocht te rijden, de 206cc van het vrouwtje mocht nog eens gaan "paraderen" :mrgreen:

Afbeelding

Aangekomen in Averbode bleken we bij de laatsten te zijn, de parking stond al redelijk vol. Snel dus de 206cc op een plaatsje naast Guy gezet en naar het wachtende gezelschap toegestapt. Binnen stond een heerlijk ontbijt te wachten, de goodybag liet me beetje met verstomming staan; een ferme rugzak van Peugeot Sport :9~ Aan tafel zaten we met enkele nieuwelingen, maar de babbel kwam al snel. De maagjes lekker vol gegeten, enkele heerlijke koffies gedronken konden we stilaan op pad vertrekken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: TT Averbode 10/10/2021

Bericht door silverlion306 »

De tocht begon mistig, maar na enkele meters trok deze al snel op. De temperatuur begon stilaan te stijgen. Als je met een cabrio rijd betekent dat maar 1 ding; dak eraf! De rit verliep vlekkeloos, foutloos. Tot op een punt toch een stap miskeken werd en het toch verkeerd liep... Verkeerde baan en even zoeken naar de juiste weg. Weliswaar vrij snel terug op de juiste route en konden we verder richting apero stop. Daar aangekomen bleken we toch de allerlaatste te zijn... :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: TT Averbode 10/10/2021

Bericht door silverlion306 »

Voor het volgende deel toch maar goed op tijd als eerste vertrokken; je weet maar nooit met dat misrijden :lol:

Uiteindelijk was het voor ons een halve thuisrit. We werken namelijk beiden in Diest en passeerden uiteindelijk ook vlakbij :lol: De banen naar het citadel kennen we dus wel relatief, en dat maakte het eigenlijk best grappig als je dan ziet welke omwegen je maakt :lol: Even wat toeren door enkele straten van centrum Diest kwamen we als eerste aan aan het citadel.

Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat ik tot de inschrijving niet wist wat een citadel was, ik dacht altijd aan iets kerkelijks :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: TT Averbode 10/10/2021

Bericht door silverlion306 »

Het bezoek aan de citadel vond ik wel zeer interessant en een ferme brok Belgische geschiedenis. Een tijd uit de geschiedenis die misschien wat minder bekend is, als je het citadel bekijkt en luistert naar de uitleg van de gids, het deed me wel iets...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: TT Averbode 10/10/2021

Bericht door silverlion306 »

Na een dik uurtje interessante geschiedenis keerden we allen terug naar de wagens. Op naar het 2e deel 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: TT Averbode 10/10/2021

Bericht door silverlion306 »

Het tweede deel bracht voor ons op redelijk bekende banen, afgewisseld met leuke onbekende stukjes. In Scherpenheuvel deden we een toertje rond "de kerk" :lol: Op de route passeerden we nog de Vlooybergtoren. Zelf nog nooit er gestopt dus toch maar ven eens naar boven gegaan. De trap naar nergens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle wegen dik in orde, en aangezien ik de regio wel wat ken moet ik zeggen dat het zeker geen simpele taak geweest is voor Axel om hierin een toertocht te organiseren. De wegenwerken die er gaande zijn in deze regio zijn amper nog te tellen... Dikke duim! De route was top en voor we het wisten was het eindpunt al in zicht. Het kasteel van Horst waar ons een maaltijd te wachten stond. Eerst nog een terrasje met een koppel uit de club, daarna aan tafel in binnen met enkele andere bekenden en minder bekenden. De sfeer zat goed 8) Het eten was lekker en bijhorend nog een Horst bier geproeft. Een geslaagde dag kwam op zijn eind.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt aan Axel en Erna voor deze geweldige toertocht 8)
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: TT Averbode 10/10/2021

Bericht door Axel »

Dankjewel Toni, zeer mooi geïllustreerd verslag ;-)
Plaats reactie

Terug naar “PCB Toertochten”