advertentie Nova reclame

Museumbezoek 2017 en Verdun

Reacties en Foto's van onze Museumbezoeken

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Museumbezoek 2017 en Verdun

Bericht door Lander »

Terug thuis na een heel leuke tweedaagse.
Mooie autos gezien, veel gelachen en een spannend avontuur meegemaakt vanop de eerste rij. Maar daar vertrekt axel graag zelf meer over.

Enkel hoogtepunten in fotos

Afbeelding
Het konvooi

Afbeelding
Uitgestald voor het museum voor chinezen

Afbeelding
Ontbijttafel

Ossuarium van Douaumont

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Één van de aangrijpendste plaatsen waar ik ooit ben geweest... Ben ik toch ff stil van geworden...



Maar het was echt een fijn weekend. Bedankt aan Axel en de medecompagnons...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Museumbezoek 2017 en Verdun

Bericht door PUG(z)OT »

Het was dik in orde, museum bezoek voelt al aan als een thuisbezoekje :D

We waren met 9 individuen, maar er was toch een 10e speciale persoonlijkheid aanwezig...

bezoek aan Verdun was idd indrukwekkend, om stil van te worden... Als je die datums op die graven ziet, van +- 85 tot '16 of '17, allemaal jonge gastjes die hebben gevochten zonder een volwassen leven gehad te hebben...

Leuke trip met spannend einde en een culinair hoogtepunt als afsluiting :mrgreen:
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: Museumbezoek 2017 en Verdun

Bericht door Axel »

ik ga morgen pas uitgebreider reageren, nu is het Erna-tijd :mrgreen: :mrgreen:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Museumbezoek 2017 en Verdun

Bericht door PUG(z)OT »

Dat zal wel na een paar dagen Nancy ;)
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: Museumbezoek 2017 en Verdun

Bericht door peugeot-gek »

Haha dat zal wel Wesley hihi,

Vrijdagmorgen om 2h30 opgestaan om in 3h00 in de RCZ te zitten richting Jonas te rijden, om van daaruit samen naar Axel te rijden. Daar de RCZ daar laten staan om plaats te nemen in Axel zijn limo namelijk de 604 en van daaruit naar Lummen te rijden en daar zijn we allen samen vertrokken richting Franrijk.
Het was heel aangenaam vertoeven in de 604 man wat rijd dit zalig, we reden echt in stijl naar het Peugeotmuseum. Onderweg heel veel gelachen. :Y :Y :Y

Afbeelding

Na ons bezoek aan het museum richting ons hotel gereden en daar de nacht doorgebracht.

Zaterdagmorgen begonnen met een douche en een stevig ontbijt en dan richting Verdun langs hele mooie wegen waar de 604 goed zijn werk doet, op weg naar daar heel wat mooie dorpen gepasseerd waar de tijd is blijven stil staan en ook naar oude wagens zoeken.
éénmaal in Verdun het museum bezocht, maar voor mag het hoogtepunt aan de kerk waar de slachtoffers van de oorlog begraven liggen, waar je ook de resten ziet liggen van allemaal onbekende slachtoffers, ik moet zeggen zoiets grijp je naar de keel en werd je heel stil van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen we uit de kerk kwamen sloeg het weer helemaal op en viel de regen met bakken uit de lucht daarop beslist om de rit naar huis in te zetten.

Op een goeie 100km van huis begon de 604 zijn eerste teken van vermoeidheid te tonen, de alternator geeft de brui aangegeven, gene radio meer, geen ruitenwisser meer en geen lichten meer en de regen bleef maar komen, daarom ook niet meer stoppen en richting huis te rijden en te hopen dat we daar geraken, de twee andere wagens op de hoogte gebracht dat wij gingen doorrijden en niet meer stoppen en eigenlijk afscheid genomen.

Maar dit ging niet door zij hebben beslist om met ons mee te rijden om zeker te weten dat we thuis gingen raken.

Ik vond dit zeer tof zo zie je maar weer hoe groot te vriendschap is in de groep en daarvoor alleen is mijn respect naar hen toe zeer groot.
Zij hebben het spreekwoord in praktijk toegepast " Samen uit is samen thuis"

Met de nodige spanningen zijn we bij Axel thuis geraakt en was iedereen opgelucht en ik kan jullie verzekeren de spanning was groot.

Het weekend afgesloten met gezamenlijk iets te gaan eten en dan de terugweg aangenomen richting huis.

Bedankt mannen voor de leuke tijd weer iets dat ze ons niet meer kunnen afpakken.

Groetjes W. ;)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Museumbezoek 2017 en Verdun

Bericht door PUG(z)OT »

peugeot-gek schreef:
Met de nodige spanningen zijn we bij Axel thuis geraakt en was iedereen opgelucht en ik kan jullie verzekeren de spanning was groot.

;)
Er was eigenlijk geen spanning meer, dat was het probleem :mrgreen:
JordiC
Pug Driver
Berichten: 2117
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 13:29
Locatie: alken city

Re: Museumbezoek 2017 en Verdun

Bericht door JordiC »

het was zoals altijd weer goed :Y

goed gelachen, vooral bij het avondeten zat de sfeer weer losjes, zeker na de eerste 2cm :lol:

Peugeot museum, altijd leuk om rond te lopen. Niet veel veranderingen tov de andere jaren, maar altijd leuk ;)
Verdun, museum was mooi gemaakt, met zo die glazen tegels waar je over het slagveld liep. De vitrines met oorlogsspullen. Het restaurant boven met de leuke bediening :+
De andere stopplaats was idd om stil van te worden. Ik heb daarom niet veel gezegd, want hetgene ik zei was kantje boordje :mrgreen: Wat niet wegneemt dat ik geen respect heb voor al degene die daar liggen onder de kerk en op het kerkof ;)

Mijn foto's zal nog een paar dagen duren ;)
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: Museumbezoek 2017 en Verdun

Bericht door silverlion306 »

Die foto's van die beenderen zijn wel om stil van te worden :shock: :-( Kan aannemen dat de plek zelf een mens zwaar aangrijpt... :-(
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: Museumbezoek 2017 en Verdun

Bericht door Jones »

Het was weer een weekendje genieten.
Veel gelachen en plezier gehad en ons goe geamuseerd.
De rit met de 604 was echt zalig.
Luxe en comfort met nostalgie.
Van mij mocht het nog een dagje extra duren.
Op naar het volgende weekend/ evenement.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Museumbezoek 2017 en Verdun

Bericht door Joske »

[emoji4] zoals altijd,... De afwezigen hebben ongelijk.
T is lang geleden dat ik nog zoveel gelachen heb. Zalig tripje.

Zoals Wesly al schreef, t Peugeotmuseum begint een beetje als thuis komen te voelen. Als een auto 'niet op zijn plaats staat' hebben we da gezien. De type SIX hadden ze op een andere plaats staan, en we zeiden al spontaan, hè die grote limousine is weg... [emoji4]

Verdun. Tja, da geeft t zelfde gevoel als andere oorlogmusea en herdenkingsplaatsen... Waarom?
En in Douamont wordt dat gevoel nog versterkt door t uitzicht. Daar zijn 100000den jonge mensen gesneuveld voor een bos... [emoji45]
Vooral die beenderen en data op de muur maken een grote indruk.
Jonge gast, zelfde dag geboren als mijn petekindje zal volgende week sneuvelen... Maar dan exact 100j geleden... :oops:
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: Museumbezoek 2017 en Verdun

Bericht door Axel »

Tripje Tessenderlo - Sochaux - Douaumont - Tessenderlo :

Afbeelding


Vrijdagochtend........... in een klein Limburgs dorpje stopt een Frans sportkarretje. 2 lugubere individuën stappen uit en dwingen de oude, plaatselijke bewoner zijn oud autootje te nemen om met hen richting Lummen te rijden. Daar wachten immers nog andere maffialeden. Bewapend met veel goesting vertrekt de bende richting zuiden.

1e stop: tankstation in Luxemb.......

euh, what happens in het buutenland, stays in 't buutenland

zaterdagavond, een goei 150 km voor Tessenderlo merk ik dat de batterij stilaan aan het leeglopen is. Ik beslis om zo weinig mogelijk stroom te verbruiken. Niet makkelijk, als je vele, donkergrijze wolken in de lucht bemerkt. Een geluk dat de sfeer in de limo opperbest is en we sukkelen toch thuis. Zonder licht en zonder ruitenwissers raakt de limo toch in zijn stalletje.

Het was weer een plezante 2-daagse.

Maar, wat hebben we weer geleerd????

punt 1 : als we spreken van de oorlog van 14-18, wij niet alleen moeten denken aan de kanten van Ieper
punt 2 : er eentje een beetje teleurgesteld was na een hotelnachtje met zijn vriendje
en puntje 3 : enkel de eerste 2 centimeter doen pijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Museumbezoek 2017 en Verdun

Bericht door Darl'mat »

T'was dik in orde, spijtig dat het begon te regenen om 14u zaterdag, maar mss geluk voor Axel, en nu waren we ook wat vroeger thuis.
Plaats reactie

Terug naar “PDB Museumbezoek”