advertentie C&C reclame

Van 1900 tot de lancering van de 201 in 1930

Moderator: P-unit

Gesloten
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Van 1900 tot de lancering van de 201 in 1930

Bericht door Axel »

Welkom in de 20e eeuw: Type 36 - 1901
Nieuw model verkrijgbaar als spider 3 plaatsen of tonneau 4 plaatsen. Dit model behoudt vele elementen van de vorige generaties doch er is ook iets nieuw in dit type: het is het eerste Peugeotmodel met een motorkap alsook een schuine stuurkolom met stuurwiel.

Motor: Peugeot 1 cyl. verticaal
Vermogen: 5, 6, 7 of 8 pk
Transmissie: door kettingen
Lengte: 2,60 m
Breedte: 1,45 m
Snelheid: 25 tot 35 km/uur

Afbeelding


Double phaéton Type 81 B - 1906
Nieuwe 12 CV motor voorgesteld met de dubbele phaéton, een coupé limousine en een torpédo. Het type 81 bestaat in twee versies:
de versie 81 A en versie 81 B (hier voorgesteld).
Het verschil tussen beide types ligt in de transmissie.



Motor: 4 cylinders type CC
Cylinderinhoud: 2.207 cm³
Vermogen: 12 pk.
Aandrijving: door kettingen
Lengte: 382 cm.
Breedte: 161 cm.
Snelheid: 51 tot 69 km/uur. (volgens koppel)

Afbeelding


Dubbele phaéton Type VC 2 -1909
Opvolger van de VC/VC1. Hij bewaart de monocylinder motor dewelke sinds 1906 in de voiturettes gebruikt wordt.
De VC 2 bestaat ook in de versie coupé, limousine en Landaulet-fiacre.

Motor: 1 cylinder
Cylinderinhoud: 1.045 cm³
Vermogen: 9 PK
Aandrijving: door kettingen
Lengte: 332 cm.
Breedte:140 cm.
Snelheid: 40 tot 50 km/uur.

Afbeelding


"Bébé Peugeot" - 1912
De Bébé Peugeot werd ontworpen door een Milanees uit Molsheim in de Elsace. Zijn naam was Ettore Bugatti. Zijn naam zal nog dikwijls gehoord worden .....

Van de Bébé Peugeot werden 3095 exemplaren gemaakt.

Motor: 4 cylinders in lijn
Cylinderinhoud: 855 cm³
Vermogen: 6 PK
Aandijving: cardan
Lengte: 262 cm.
Breedte: 130 cm.
Maximale snelheid: 60 Km/uur.

Afbeelding

Afbeelding


Type 163 - 1919
Deze wagen verschijnt voor het eerst in de zomer van 1919. Op het einde van datzelfde jaar wordt hij gecommercialiseerd.
Hij is dus de koploper van de na-oorlogse voertuigen. In totaal zullen er 9.349 exemplaren van gemaakt worden, eerst in Audincourt, daarna te Beaulieu.

Motor: 4 cylinders type NG
Cylinderinhoud: 1.437 cm³
Vermogen: 10 Pk
Klassieke overbrenging: 4 versnellingen
Lengte: 350 cm.
Breedte: 145 cm.
Snelheid: 65 km/uur.

Afbeelding


Quadrilette type 161 - 1920
Deze wagen was ingedeeld in de categorie voertuig-rijwielen. Deze wagen weegt minder dan 350 Kg. voornamelijk om te ontsnappen aan de in die tijd geheven belastingen.

De constructeurs van dit type wagen zullen opgesplitst worden in twee categories: zij die opteren voor de moto-techniek en zij - zoals Peugeot- die opteren voor de auto-techniek. Van dit type Quadrilette 161 zullen er in Beaulieu tussen 1920 en 1922 welgeteld 3.500 exemplaren gefabriceerd worden .

Motor: 4 cylinders
Cylinderinhoud: 667 cm³
Vermogen: 4 PK.
Klassieke aandrijving: 3 versnellingen
Lengte: 295 cm
Breedte: 117 cm
Snelheid: 60 km/uur.

Afbeelding


De 172 BC of Peugeot 5 CV - 1924
De 172 BC werd door het volk de Peugeot 5 Pk genoemd. Hij werd voor de eerste keer voorgesteld op het Salon in 1924.
De wagen maakte zijn opwachting in de Tour de France van dat jaar. Hij werd te Sochaux gebouwd in 1924 en 1925. In totaal werden 7084 exemplaren afgeleverd.
De wagen was zeer zuinig en robuust.

Motor: 4 cylinders, type NE2
Cylinderinhoud: 667 cm³
Vermogen: 5 PK
Klassieke overbrenging: 3 versnellingen
Lengte: 322 cm
Breedte: 126 cm
Snelheid: 60 km/uur.

Afbeelding
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Van 1900 tot de lancering van de 201 in 1930

Bericht door Darl'mat »

Afbeelding
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Van 1900 tot de lancering van de 201 in 1930

Bericht door Darl'mat »

Peugeot double?

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Pré x0x”