Peugeot Forum
https://peugeotforum.be/

Keuze 605
https://peugeotforum.be/viewtopic.php?f=70&t=14800
Pagina 1 van 1

Auteur:  Lander [ za 12 jul 2014, 11:09 ]
Berichttitel:  Keuze 605

Hallo,

ik ben op het gemak aan het uitkijken naar mogelijke opties ivm het 305je.
ofwel koop ik een tweede en laat ik ze samensmelten (op dit moment aan het onderhandelen) ofwel koop ik iets anders.

Dat iets anders heb ik twee voorkeuren een 505 (al twee mogelijke kandidaten gevonden) of een 605.
Waarop moet ik letten bij de 605?

ik zou liefst dieselen, dan een 2.1 of een 2.5? Die 2.1 ken ik min of meer van in den tijd uit mijn vader zijn XM.
Is de 605 roestgevoelig? Gekende problemen elektronica, zoeken voor een met veel opties of weinig opties?

Allez, ik wil mijn huiswerk doen, want ik heb tijd.

Auteur:  KrisKe [ wo 16 jul 2014, 23:14 ]
Berichttitel:  Re: Keuze 605

wat ik weet ondertussen:
bij fase 2
605 onderdelen zijn moeilijk te vinden en ook duur (zelfs met korting bij peugeot)

ook extreem roest gevoelig aan de dorpels (ik had een sloper met 300 000km's met een schoon onderhouds historie), met het opkrikken ging de krik er los door.... :|
ook onderkanten van de deuren is een zwak punt.
ook mijn blauwe is al gelast geweest aan de dorpels.

Wat de 2.1TDi betreft (dus versie met epec pomp 80kw)
ik heb al 2x! een epec pomp moeten vervangen (1maal revisie 800+!!! euro)
dus kijk naar onderhoudshistorie naar epec problemen.

Voor de rest.

SUPER ZALIGE wagen, zelfs beter al de 406 van 2004 dat ik had, ook mega goede trekker voor aanhanger.

en zelfs op regelbare en 18duimers rijd ze SUPER

Auteur:  Lander [ do 17 jul 2014, 11:08 ]
Berichttitel:  Re: Keuze 605

zijn er niet veel onderdelen inwisselbaar met de XM ?
mijn vader heeft met zijn 2.1td XM 500.000 km gedaan, dus zal wel met wat geluk te maken hebben ;-)


Dus ze zijn wat roestgevoellig, geen probleem heb leren lassen ondertussen :Y 8)

zijn ze gevoelig aan de elektronica?

Auteur:  KrisKe [ do 17 jul 2014, 22:04 ]
Berichttitel:  Re: Keuze 605

mijn ervaring gaat over de EPEC-gestuurde 12v 2100 met 80kw
mercedes gebruikt deze pomp en ook zij hebben er last mee.

de ene doet er 80k mee en de andere 200k zonder te vervangen

de variante zonder deze pomp hebben dus dit niet, en kunnen idd 500 000km's bollen.

elektronica, enkel de km teller flipt bij mij, en het klokje, de rest is goed, maar alle verstelmotoren van de ventilatie zijn duur.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/