advertentie Van Wijk reclame

2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Moderator: P-unit

Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door Jethro »

Blijft een knappe, tijdloze verschijning

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door peugeot-gek »

Helemaal mee eens. :Y :Y :Y
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

gisteren op 294 000 km een iets vervroegd onderhoudje uitgevoerd, de laatste tijd moest ik regelmatiger olie bijvullen... ongeveer 1l op 1000 km en hij dampt ook wat blauw bij koudstart. Normale slijtage denk ik op die km's op gas, de klepsteelrubbers zullen wel wat verdroogt zijn...

Maar dan heb ik met een ex collega gebelt die nu bij Bardahl werkt, en hij beweerde dat er een product is dat je al additief bij de olie doet wat pakkingen terug week maakt en zou olie verbruik vermindert.

Eerst heb ik een motorspoeling gedaan, dus een product bij de olie gedaan terwijl de motor warm is, en dan moet deze daar 20 min op draaien, de olie was zo zwart als die van een diesel toen die er af kwam... bedoeling is dan om de aanslag aan de klepstelen en eventueel vastzittende of aangeladen zuigerringen zuiver te maken.

Dan ben ik ook terug overgeschakelt op 10 W 60 van Castrol sport edge in combinatie met dit product : http://www.bardahl.be/produits/10-root.html

De man zei, zolang de kelpsteelrubbers niet gebarsten zijn maar gewoon uitgedroogd zou dit probleem zich moeten oplossen

ik ben benieuwt :+ Ben aan het lezen geweest op een nederlands citroen forum, maar die rijden allemaal zo rond met dit soort olie verbruik, de motor zou ervoor gekend zijn, hoewel in mijn geval pas het laatste jaar echt overdreven is beginnen verbruiken
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door Dries »

Amai dat is veel olie verbruik, maar mss met die km niet zo abnormaal. Ik gebruik ook regelmatig eens een product van bardahl en ben daar zeer tevreden van, die hebben goei dingen in hun gamma.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door Steven »

Die toevoegingen werken inderdaad behoorlijk goed. Ik gebuik om de paar smeringen een oliespoeling en doe bij iedere oliewissel een flesje super friction proofing van wynns, motor loopt dan echt een stuk zachter.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

laat ons hopen, want ze kosten ook genoeg dinero's, bijna 40 euro voor een busje van geen 500 ml :+ (wat ik er wel maar half in moest doen)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

ondertussen een 6000 km verder, en nog steeds geen olie moeten bijvullen, hij mindert wel nog.

ook vandaag thuisgekomen met een km stand van 299 965 km, dus morgen... :drive :France 8)

Heb laatst nog 2 updates gedaan aan het interieur, de kopsteunen vooraan vervangen door die van een coupé alsook de plastieke ventilatie roosters in het dashboard, deze zijn nu matgrijs ipv zwart...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

Erik van Looi zou zeggen, "Tis gebeurt" dezemorgen op het werk aangekomen met 299 999km :mrgreen: om dan onder de middagpauze na 500m te rijden de km stand zien om te springen, binnekort is trakteren op 4 kaarsen en een luchtfilterke om ze kunnen aan te blazen :mrgreen:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door Steven »

Whoopwhoop! Hopelijk nog eens 300.000 er achteraan. :mrgreen:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

hmja er zal wel af en toe iets aankomen denk ik he, laatste tijd springt hij al eens uit achteruit en indeweek zat ik in 1e terwijl de pook toch in het midden stond. Denk dat de schakelkabels beginnen te slijten.

Enja die motor doet het goed, maar af en toe vooral bij koude motor valt hij al eens terug stil bij het starten, of bij wegrijden kan ik geen vol gas geven. Dan geeft hij soms een backfire bij iets teveel gas geven. Denk dat ik wat klepstoters heb die leeglekken.

Ochja, niks ergs allemaal 8) ik rij er nog altijd super graag mee
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door peugeot-gek »

:drive :drive :drive :drive :France
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door jurgen_s »

als ik de zeveraars van een niet nader genoemd ander forum zou moeten geloven had ge nu moeten rondrijden in een mega roestbak, had het interieur al compleet gedesintegreerd moeten zijn en had je al een enorm bedrag moeten uitgeven aan allerhande herstellingen.

Nou...niet dus. Deze blijft er ondanks zijn leeftijd en kilometerstand bijzonder fris voorkomen.
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door KrisKe »

ik heb ontzettend veel respect voor u wesly :Y :Y :Y
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

Respect the car, not me :mrgreen: Afbeelding
andere kopsteunen
Afbeelding
coupé dashboard, maar ben er niet van overtuigd...
Afbeelding
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door Dries »

Heb je de tellerbak niet meer van de coupé? Die zou er ook nog knap instaan. Die met de chroom randjes en de naftmeter in het midden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “40x”