advertentie PDK Pallets reclame

Peugeot Indenor

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Redje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 jul 2016, 20:22

Peugeot Indenor

Bericht door Redje »

Beste Leden,

Ik heb recent een kleine tractor gekocht, waar een Indenor motor origineel in geplaatst zit.

Nu is men vraag, weet iemand waar je hiervoor de gepaste onderdelen kan vinden ?

Zijn deze nog te bestellen bij Peugeot zelf ?
Online shop
...

Het betreft hier een Indenor TMD 80 motor 1608cm³
80x80 speciaal aangepast voor agrarische doeleinden.
Heeft een verzwaard vliegwiel.

Na enig speurwerk, zou deze motor ook in een Peugeot 403 gestoken hebben.

Zelf vind ik alleen maar de online shops met scheepvaart onderdelen.

Dus tips zijn altijd welkom

Vriendelijke groeten

Redje
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Re: Peugeot Indenor

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Wat voor een traktor is het? en wat zoek je van onderdelen?

http://www.indenor-retro.de/


mvg Wim.
Redje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 jul 2016, 20:22

Re: Peugeot Indenor

Bericht door Redje »

Het is een Energic 519, gemaakt door 'ets patissier' nabij Lyon.

Ik zoek eigenlijk de diesel verstuivers.

Kan zijn dat die ook in andere motoren hebben gezeten, want zoals op de website, die jij ook aangaf, staan er wel op de catalogus afgebeeld. Onder de PDF DTP Peugeot Indenor. Dit op Pagina 24/29, de foto boven de dieselpompen.

Deze zijn qua constructie en vorm hetzelfde als op de tekening.

Groetjes
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Re: Peugeot Indenor

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Ik dacht dat de Indenors werden gemaakt bij CLM Compagnie liloise de Moteurs waar peugeot eigenaar van was en dat de afkorting voor Indenor Industries Est Nord was.De 1900, 2100 en eerste 2300 hadden geklemde verstuivers, nadien geschroefde.Ik neem aan dat die van u erop lijken kwa houder.Mischien eens naar een dieselcenter gaan ermee en zien of er nog nieuwe nozzles te krijgen zijn.
Heb je ze al laten testen of ga je ervan uit dat ze slecht zijn?
Redje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 jul 2016, 20:22

Re: Peugeot Indenor

Bericht door Redje »

Op het koper plaatje staat inderdaad

CLM
Compagnie generale de moteurs
License Ricardo
TMD 4.80

Ik heb ze nog niet laten testen, ga ze nu maandag binnen brengen om ze te laten testen.

Hij heeft gedraaid bij de vorige eigenaar, maar dat was voor de laatste keer op 3/02/2010. Daarna heeft hij daar maar gewoon gestaan. Het diesel circuit zelf is al helemaal afgelaten en gereinigd en ook reeds de olie vervangen.

Heb hem nu al een paar keer proberen te starten en soms is hij net op het punt dat hij bijna wil, maar net niet :) Compressie heb ik nog niet nagemeten. Moesten de verstuiver goed zijn en hij start dan nog niet ga ik dat ook wel een keertje doen.

Doordat hij een ruime tijd heeft stilgestaan, vermoed ik dat er na een paar keer draaien, hij hier en daar zal gaan lekken ook. Dichtingen kan je altijd wel laten maken, maar is toch altijd handiger als je ergens nog originele en passende onderdelen kan vinden.

De verstuivers, daar staat een ijzer blokje over met 2 bouten aan de zijkant. Maar lijkt mij wel, dat waar hij net het blok ingaat, er schroefdraad zit. Zal ik wel merken dan als ik ze verwijder.
Plaats reactie

Terug naar “40x”