Pagina 2 van 2

Re: 1988 - Peugeot 405 sri - frangesan

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 20:18
door PUG(z)OT
een fase 1 is wat lichter als een fase 2, oa ook dus het motorblok, de 2.0 is een gietijzerenblok met 123pk, de 1.9 is van aluminium en heeft 128 pk, is eigenlijk zo goed als een gti motor van de 205 maar met een specifieke luchtinlaat

Re: 1988 - Peugeot 405 sri - frangesan

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 20:24
door Jethro
Ok, weer wat bijgeleerd :D

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Re: 1988 - Peugeot 405 sri - frangesan

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 20:27
door frangesan
Jethro schreef:Ok, weer wat bijgeleerd :D

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
.. en ik ook .. :D

Re: 1988 - Peugeot 405 sri - frangesan

Geplaatst: za 04 jun 2016, 08:18
door KrisKe
knap, heb je er plannen mee?

Re: 1988 - Peugeot 405 sri - frangesan

Geplaatst: wo 08 jun 2016, 19:27
door frangesan
KrisKe schreef:knap, heb je er plannen mee?
thx
kzou hem graag eerst volledig in orde willen hebben en dan terug strak zetten, lak heeft aandacht nodig .
mss dat ik hem wat lager leg en een velgje ondergooi, we zien wel :)

Re: 1988 - Peugeot 405 sri - frangesan

Geplaatst: ma 13 jun 2016, 18:04
door frangesan
vraagje:

Tijdens het rijden slaat men benzinemeter tilt alsook men kmteller? enig idee wat dit zou kunnen zijn?

ik heb gelezen ofwel slechte massa ofwel vlotter stuk? maar dat geldt enkel voor de benzinemeter?

ook stottert de motor bij laag toerental of rustig rijgedrag

Re: 1988 - Peugeot 405 sri - frangesan

Geplaatst: za 25 jun 2016, 13:48
door frangesan
frangesan schreef:vraagje:

Tijdens het rijden slaat men benzinemeter tilt alsook men kmteller? enig idee wat dit zou kunnen zijn?

ik heb gelezen ofwel slechte massa ofwel vlotter stuk? maar dat geldt enkel voor de benzinemeter?

ook stottert de motor bij laag toerental of rustig rijgedrag
iemand een idee??

Re: 1988 - Peugeot 405 sri - frangesan

Geplaatst: za 25 jun 2016, 19:44
door PUG(z)OT
wat bedoel je met tiltslaan? als er verschillende dingen tiltslaan gaat het mss een slechte massa ofzo zijn ja...

dat schokken kan mss je luchtdebietmeter zijn, dat is een luchtklep die langs een contactbaan glijdt, op een bepaald punt (het meest gebruikte) kan het zijn dat deze aan het wegslijten is, en dus slecht contact maakt

Re: 1988 - Peugeot 405 sri - frangesan

Geplaatst: za 25 jun 2016, 19:50
door frangesan
PUG(z)OT schreef:wat bedoel je met tiltslaan? als er verschillende dingen tiltslaan gaat het mss een slechte massa ofzo zijn ja...

dat schokken kan mss je luchtdebietmeter zijn, dat is een luchtklep die langs een contactbaan glijdt, op een bepaald punt (het meest gebruikte) kan het zijn dat deze aan het wegslijten is, en dus slecht contact maakt
het is vooral de benzinemeter die nu steeds op en neer schommelt.. snelheidsmeter had het met momenten ook.

kan ik dit simpel vervangen die luchtdebietmeter..?

Re: 1988 - Peugeot 405 sri - frangesan

Geplaatst: zo 26 jun 2016, 22:43
door KrisKe
ivm met schommelen het kan ook de stekker van de tellerunit zijn, de 605 had er ook last van.