advertentie C&C reclame

2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Moderator: P-unit

PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

So far so good, 2 weken geleden zonder airco gevallen, dat is wel zweten nu. De condensor was duidelijk aan vervanging toe. Op gebied van de andere motor, die heeft na 1000 km andere olie gekregen, de olie was al heel zwart, nu een paar 100 km verder is deze nog mooi proper aan de peilstok.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

Hier niet veel nieuws onder de zon, buiten dat de haperende snelheidsmeter haperende snelheidsmeter eindelijk lang genoeg gewerkt heeft om 380 000 km aan te duiden... Soms rij ik maar 5 km op en af naar het werk ipv 65 :mrgreen:
Volgende maand mag deze 20 kaarsjes uitblazen, als ik tijd vind zal ik em is trakteren met een zoektocht waarom die snelheidsmeter, centrale vergrendeling en de airco nietmeer werken :roll:

AfbeeldingAfbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door jurgen_s »

dus ge hebt er eigenlijk al 400 :mrgreen:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

Denk dat er mss net geen 5000 meer op zullen staan :mrgreen:
japio406
Berichten: 336
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 22:14

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door japio406 »

misschien hebben de storingen met elkaar te maken. misschien eens in het electrisch schema duiken om te kijken of er ergens een gezamelijke spanning vandaan komt
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

Née... Het zijn problemen die al langer spelen, de airco heeft gewoon een lek, het gas verdwijnt. De centrale vergrendeling is er opeens mee opgehouden, ik denk gewoon de afstandsbediening, met het slot werkt alles nog normaal. En die snelheidsmeter, dat is mss al 4 of 5 jaar aan de gang... Af en toe is weg vallen tot de laatste jaren 10 tallen km's uitvallen...
Ondertussen weer dringender zaken te herstellen, een cardanhoes gescheurd en ik vermoed de alternator die een kapotte lager heeft, de laatste maakt een zeurend geluid, ik vermoed dat de oorzaak een ritje int water geweest is...
Afbeelding
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

De alternator zingt nog steeds vrolijk door... Ik zal het wel merken als hij er mee ophoudt :mrgreen:
Ondertussen heeft hij wel nieuwe handrem kabels, kardannen, remslangen voor...

Telkens ik iets maak merk ik ook wel weer iets anders op, zoals de spoorstangen achteraan die speling hebben, en met de aankomende keuring voor 2 februari dienen deze ook nog gemaakt te worden. Net zoals nog wat andere kleine details... En 1 groot détail, nl een gat in de dorpel rechts achter :roll:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

Hier is em redelijk krokant... Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

Weer minder goed nieuws vorig weekend de koppeling stuk... Dusja maar weer vervangen, deze keer samen ook de alternator maar mee aanpakken, die zingt ook al een jaartje vrolijk doordat ik is In een overstroming terecht ben gekomen.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
japio406
Berichten: 336
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 22:14

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door japio406 »

ff een dagje sleutelen en dan kan hij er weer ff tegen. de nieuwere auto,s zijn niet gemaakt voor deze kilometer standen:) die zijn gewoon klaar na 150.000km
PUG(z)OT schreef:Weer minder goed nieuws vorig weekend de koppeling stuk... Dusja maar weer vervangen, deze keer samen ook de alternator maar mee aanpakken, die zingt ook al een jaartje vrolijk doordat ik is In een overstroming terecht ben gekomen.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

Lang gepost dat ik hier nog iets geleden heb...dus na de koppeling tijdje probleemloos gereden, kleine mankementjes aangepakt zoals de km teller die uitviel. Er was ook al een tijdje een olielek ter hoogte van de oliepomp en de oliefilter steun. Dus alles los, carter db riem, inlaatcollector...

Nu toen ik 3 jaar geleden de klepstoters van de motor die ik toen geplaatst heb, heb zuiver gemaakt zach ik al ddat die motor redelijk veel aangekoekte olieresten had in de cilinderkop, deze is dan ook zuiver gemaakt tijdens het vlakken...maar nu ik een tijdje terug de carter demonteerde stond ik voor een nog huiveringwekkende verassing, dat was net een braadpan waar een stuk vlees in weggebakken was, een laag zwarte koek van een halve cm dik...

Alles zo goed mogelijk zuiver gemaakt, nieuwe dichtingen aan de oliepomp en filtersteun, starten...tikkend geluid, de klepstoters kregen geen olie. Olie druk gemeten, maar 3 bar...dus ik iets misgedaan, brute pech,...??? Dan maar een.oliepomp bestellen, terug alles los

Pomp geplaatst, warmdraaien, olie pomp lekt...klacht bij leverancier, krijg een nieuwe pomp, terug alles los...

Alles in elkaar, lekken gedaan, maar tikken blijft, klepstoters worden niet hard, dus wss verstopping in de aanvoerkanalen naar de stoters, want de oliedruk was ondertussen ok...

Terug db riem los, cilinderkop eraf, al de stoters eruit kanalen uit geblazen, terugslagklepje gecontrolleerd en vervangen, nergens iets abnormaals te zien, alles nog extra gespoeld met kruipolie en doorgeblazen...terug alles in elkaar...probleem idem...

Dus 2 weken terug andere motor geplaatst, eentje met maar 127 000 km, voorzien van wat verse pakkingen, en vzndaag naar de keuring geweest, alles weer ok voor een jaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-A137F met Tapatalk
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

Dus hierbij ook de fotos, vuile carter, zuivergemaakte carter, lekkende nieuwe oliepomp, andere motor...en idd het verhaal van het blauwe spatbord moet ik nog doen AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A137F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “40x”