advertentie Nova reclame

1991 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J

Moderator: P-unit

PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J

Bericht door PUG(z)OT »

ferm spul allemaal !
Big-J
Berichten: 519
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 19:51
Locatie: Zichem

Re: 1991 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J

Bericht door Big-J »

Thanks ;)

Binnenkort nog performance veerpoten bestellen (in combinatie mijn Eibach veren dan) en dan heb ik normaalgezien wel de belangrijkste dingen om hem al grotendeels naar mijn goesting te zetten (yeah right! :lol: )...

In het begin bestel je gewoon maar onderdelen voor onderhoud en waarvan je weet dat het vervangen moet worden. Ik hoor me nog zeggen "tgohja die achteras vervangen en een onderhoudje en dan ben ik gesteld, dan kan ik rijden".
Uiteindelijk heb ik al een custom luchtfiltersysteem uitgedokterd, begin je uitlaat en ophanging bij te bestellen, enzovoorts..... :mrgreen:

En de as ligt hier al meer dan een jaar, en nog niet onder de wagen... PRIORITEITEN!!... :oops:

Achja, bij mij is het performance-virus is een raar iets en ik zal dit niet snel kwijtgeraken, als ik er een pk kan uitknijpen dan probeer ik het, dat mag evengoed ne Lada zijn! :lol:
Big-J
Berichten: 519
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 19:51
Locatie: Zichem

Re: 1991 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J

Bericht door Big-J »

Nu ik eraan denk, heeft iemand toevallig een duidelijke foto van hoe de originele collecteur aangesloten zit op de lijn? Hier bij mij zie ik het niet echt duidelijk en kan momenteel niet onder de wagen kijken of de lijn er onderuit halen (geen put of brug oid)...

Hiervan is nergens een goede foto van te vinden en ik zou het graag willen weten want mijn uitlaatlijn heeft een grotere diameter met opschuifstukken (geen "trompet"-vorm meer) en ik moet dit op 1 of andere manier passend maken op mijn nieuwe collecteur met kleinere diameter. Ik weet dat origineel hiertussen een ijzeren dichting zit en met veerschroeven dit vastgezet word, maar dat gaat met deze nieuwe uitlaat niet plug-and-play zijn.

Als ik ongeveer weet hoe dat eruit ziet kan ik al wat oplossingen zoeken zonder dat ik ga moeten slijpen of aanpassen, door bvb er een stukje tussen te zetten welke op de collecteur past met de originele dichting etc, welke dan naar een grotere diameter gaat om in de nieuwe lijn te kunnen schuiven.

...Ofwel rijden we gewoon zonder lijn rond en enkel collecteur, tzal nogal knallen :lol:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J

Bericht door Joske »

In mijn topic staat er ergens wel een foto van denk ik. :Y
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1991 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J

Bericht door jurgen_s »

veel foto's op google

helaas met de inlaarcollector naar voor en niet met de achterkant
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1991 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J

Bericht door jurgen_s »

Big-J
Berichten: 519
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 19:51
Locatie: Zichem

Re: 1991 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J

Bericht door Big-J »

jurgen_s schreef:veel foto's op google

helaas met de inlaarcollector naar voor en niet met de achterkant
Daarvan genoeg fotos ja, maar nergens het gedeelte waar collecteur en lijn samen komen
jurgen_s schreef:deze?
http://static.oreca-store.com/media/cat ... gti-8v.jpg
Nee dat is eentje van een 8v, volledig anders. Maar dat laatste aparte stukje dat je op die foto ziet zou ik dan (indien mogelijk) willen laten maken om mijn nieuwe collecteur en lijn aan elkaar te maken.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J

Bericht door Joske »

Afbeelding

Dit is er al 1 van.
Big-J
Berichten: 519
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 19:51
Locatie: Zichem

Re: 1991 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J

Bericht door Big-J »

Ok, aan de foto te zien waren mijn vermoedens al juist.
Mijn uitlaat maakt die bocht omhoog niet die richting collecteur gaat.
Als je een sportcollecteur (non spaghetti) neemt past dat plug-and-play want die gaat meestal verder naar beneden, in mij geval moet ik er dus nog een stukje tussen laten lassen.
Goed dat ik het weet, dan is de oplossing gemakkelijk (geen slijp -of laswerk nodig aan de nieuwe uitlaat). Thanks.
Gertjan
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 22:11
Locatie: Roeselare

Re: 1991 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J

Bericht door Gertjan »

Moest ik van u zijn zou ik zeker wachten tot na de keuring om de uitlaat te steken.
Ik ben naar de keuring geweest met de mijne en een niet origineel luchtfilter, uitlaat,... zou al problemen kunnen geven om te keuren als oldtimer. Een oldtimer moet in originele staat aangeboden worden :) .
Big-J
Berichten: 519
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 19:51
Locatie: Zichem

Re: 1991 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J

Bericht door Big-J »

Jep dat weet ik, maar het probleem is dat de "originele" -geen Peugeot OEM denk ik- zo krokant is als wat.
Ik heb er pas een testritje mee gemaakt en heb de ventilatie moeten afzetten of ik werd vergast (tis nochtans ne Franse oldtimer, gene Duitse).
Mijn rug daarentegen was wel kapot, aangezien dat ritje met een doorgezakte achteras was, op rechte wegen voel je dat niet maar eens op een weg met wat hobbeltjes.... |(
Plaats reactie

Terug naar “30x”