Pagina 38 van 49
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: di 05 mar 2019, 12:04
door Darl'mat
een mens kan soms lang moeten zoeken
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: wo 06 mar 2019, 19:54
door Steven
Verstralers staan wel knap zo ver naar buiten. Beter dan waar ze origineel voorzien zijn. Maakt de neus optisch een stukje breder.
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: wo 06 mar 2019, 20:19
door PUG(z)OT
Ik hoop voor u dat hij niet teveel olie naar buiten gooit langs zijn peilstok, want dat zou willen. Zeggen dat hij teveel onderdruk maakt...
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: wo 06 mar 2019, 20:31
door Steven
Jij zegt wat ik dacht... ik vreesde er eerlijk gezegd ook al voor dat als er zoveel olie als omschreven via de peilstok naar buiten komt het foute boel is, maar aangezien ik het niet zelf gezien heb wilde ik niemand onnodig bang maken.
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: do 07 mar 2019, 09:35
door silverlion306
Had wel wat foto's genomen ervan. Het zal geen uitsluitsel geven maar zo krijg je misschien toch beeld van de hoeveelheid
De laatste ritten waren dus een uitstapje naar de Efteling in Nederland, anderhalf uur non-stop gereden, zowel heen als terugweg. Dit was quasi enkel snelweg. Daarna heeft hij een weekje stil gestaan. Volgende rit was Tienen-Tongeren, Tongeren-Tienen. Laatste deel van die etape was dus opnieuw snelweg. Qua snelheid altijd stabiel rond de 120 tot 130 gereden. Dag erna vielen de oliedruppels onder de wagen mij op.
Daarna heb ik dus de stappen doorlopen zoals hierboven beschreven gevolgd door de testritten. Daarna is er geen olieverlies meer geweest. Hij staat nu wel opnieuw bijna een week stil. Zit met enorm dubbel gevoel. De peilstok lijkt me trouwens ok. De kunststof die afsluit ziet er nog meer dan behoorlijk uit.
Enerzijds blijf ik denken "de peilstok stak niet diep genoeg, vandaar nu geen verlies meer", anderzijds denk ik "kan die peilstok zomaar uit zichzelf omhoog komen of heb ik deze echt niet diep genoeg gestoken bij de laatste check??". Zie ik trouwens ook niets over het hoofd en staar ik me te blind op die peilstok? Nuja, wat kan er nog voor zorgen dat de motorolie tot tegen de motorkap slaat?
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: do 07 mar 2019, 09:47
door PUG(z)OT
Het probleem situeert zich precies toch meer ter hoogte van het vliegwiel als ik u motorkap "aflees" en niet aan de peilstok. Hoewel u blok wel goed vettig is aan de voorkant en daar zit vanalles... Ik zou een paar bussen remmenreiniger halen en alles is mooi zuiver spuiten ... ( En zien dat de Groenen u niet bezig zien
)
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: do 07 mar 2019, 10:32
door silverlion306
PUG(z)OT schreef: Ik zou een paar bussen remmenreiniger halen en alles is mooi zuiver spuiten ... ( En zien dat de Groenen u niet bezig zien
)
What happens in my garage stays in my garage
Effectief truckje! Net volledig busje leeggespoten op alles, de olie verdween als sneeuw voor de zon
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Nu ziet alles er wel serieus uitgedroogd uit
Maar nu kunnen we het inderdaad beter in de gaten houden
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: zo 10 mar 2019, 22:20
door silverlion306
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: ma 11 mar 2019, 07:58
door jurgen_s
ziet er goed uit
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: ma 11 mar 2019, 09:32
door silverlion306
Mijn lak begint er sinds vorige zomer nochtans zienderogen op achteruit te gaan
Vooral op het dak merkt ge het heel goed, gans witte lijn al in. De koffer krijgt het nu ook. En weet niet wat ik eraan kan doen (behalve laten herspuiten...)
Maar buiten dat heb ik gisteren opvallend veel positieve reacties gekregen op de 309, zelfs van mensen die ik nog nooit gezien had en dat deed me toch enorm plezier
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: di 12 mar 2019, 06:50
door silverlion306
De oorzaak van het rondspattende olieprobleem lijkt ook gevonden. Wanneer ik langere tijd op de snelweg reed dook het probleem (en de olie in de motorruimte) weer op. Blijkt nu de geplaatste oil catch tank net het probleem te zijn. Oh ironie; een oil catch tank die zorgt voor olieverlies... Blijkbaar zorgt deze voor teveel tegendruk bij de carterontluchting waardoor de druk op de olie te groot word en een uitweg zoekt. De proef op de som genomen; de tank afgekoppeld en flink eindje gaan rijden met snelweg en flink toeren maken. De boel bleef deze keer netjes proper. Jammer want het zag er best wel cool uit met die tank onder de motorkap, maar ze zal eruit moeten
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: za 30 mar 2019, 11:00
door silverlion306
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: za 30 mar 2019, 11:13
door Steven
Netjes.
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: za 30 mar 2019, 14:54
door jurgen_s
stoere bak aan het worden
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: do 02 mei 2019, 09:20
door silverlion306
Vraagje voor de kenners van lak en carrosserie: sinds een jaar is mijn lak op enkele plekken drastisch achteruit gegaan
Word echt verschrikkelijk om zien
Op het dak
Op de koffer
Nu mijn vraag; wat kan ik hieraan nog doen?? En hoe komt dit; pure slijtage door de leeftijd?? Qua wasproducten gebruik ik voornamelijk Meguiars en verder enkel GS27 en Turtle Wax. Merken die ik allemaal eigenlijk al jaren gebruik. Wassen gebeurt ook altijd in de schaduw en met microvezel doeken. Ik gebruik kraanwater, maar vorige zomer tijdens de hittegolf heb ik 2x gewassen met gedemineraliseerd water. Van het kraanwater heb ik wel het gedacht dat er vrij veel kalk inzit.