Evenementen/Evenements 2021


01.08 Openingsrondrit / Randonee d'Ouverture
"Rit van de Lange Max" Koekelare







advertentie Automotive Group reclame

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J
BerichtGeplaatst: wo 19 jan 2022, 01:43 

Geregistreerd: wo 03 mei 2006, 19:51
Berichten: 773
Woonplaats: Zichem
Allee we zijn er eindelijk uit. De nieuwe sloefen worden Hankook v12 evo2 (K120). Ik las hier toch goeie reviews over (volk met BMW M3 en Porsches, dus voor ne ouwe fransoos zeker voldoende :lol: ), plus voor de prijs dat ze kosten, 275 euro voor 4 stuks.... Op mijn daily liggen Hankook K125 ventus prime 3 en ik ben daar zeer content van, dus ik neem aan dat de k120's zeker goeie banden zullen zijn.

Das alweer een zorg minder, eindelijk :lol:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J
BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2022, 17:27 

Geregistreerd: wo 03 mei 2006, 19:51
Berichten: 773
Woonplaats: Zichem
Bon, de leverancier van de Superspring uitlaat nog maar eens gemaild om te vragen hoe het zit aangezien we al 4 maanden aan het wachten zijn (levertijd was normaal rond de 2 maanden).
Hopelijk komt er vooruitgang.

De 309 heeft helaas een tijdje stil gestaan, ben eind januari in het ziekenhuis beland met een bloeding in mijn oog en ze hebben me hiervoor vol gepompt met bloeddruk-verlagende medicijnen waarvan ik nogal duizelig was, dus autorijden was geen optie...

Aangezien ik nu wel beter ben en het weer ook begint te beteren gaat dit wel veranderen en zal de 309 wat meer buiten komen.

Zit ook weer met een ideetje in mijn hoofd, ik wil de "sierlijst-lijn" in de zwarte zijlijsten (die normaal rood is bij een GTI) een kleurtje geven. Ik heb gezocht achter de originele rode lijstjes maar die zijn nergens te vinden.
Ik was aan het denken om ze dan in een donker oranje te kleuren aangezien blauw en oranje goed samen gaan en omdat oranje ook mijn lievelingskleur is (ja ik ben ne speciale :lol: ). ga dat eens photoshoppen ofzo om te zien of dat wel past.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J
BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2022, 18:29 
Pug Driver

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 00:12
Berichten: 7256
Woonplaats: Planet Earth
Sierlijstjes mss wrappen.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J
BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2022, 17:52 

Geregistreerd: wo 03 mei 2006, 19:51
Berichten: 773
Woonplaats: Zichem
Allee vooruit, we zijn 5 maanden verder maar ik heb nieuws gehad dat einde deze maand normaalgezien mijn Supersprint uitlaat klaar zou zijn (hopelijk is't geen 1 april grap) :lol:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J
BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2022, 19:00 

Geregistreerd: wo 03 mei 2006, 19:51
Berichten: 773
Woonplaats: Zichem
Na lang wachten...

Afbeelding


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J
BerichtGeplaatst: do 14 apr 2022, 12:00 
Pug Driver

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 00:12
Berichten: 7256
Woonplaats: Planet Earth
Die blinkt nog mooi.
Tip, waar de inox flens de ijzeren uitlaat raakt, smeer daar wat pasta, ijzer dat in contact komt met inox heeft de neiging van iets sneller te roesten.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J
BerichtGeplaatst: do 14 apr 2022, 13:48 

Geregistreerd: wo 03 mei 2006, 19:51
Berichten: 773
Woonplaats: Zichem
Ik dacht hem te behandelen op de lasnaden met (hoge temperatuur) zinkspray, zou dat genoeg zijn?


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 309 GTI16 - Big-J
BerichtGeplaatst: do 14 apr 2022, 18:17 
Pug Driver

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 00:12
Berichten: 7256
Woonplaats: Planet Earth
Zinkspray gaat niet helpen, hoog temp verf is beter en mss tussen de 2 flensen een pakking steken (klingersil bv, even googelen, gebruikt men ook bij stoomleidingen).


In stalen constructies kiezen constructeurs altijd voor stalen verzinkte schroeven en bouten en niet voor RVS. Dit heeft een goede reden. Als RVS en staal met elkaar worden gecombineerd, kan er galvanische corrosie ontstaan. Als de RVS delen nat worden door regen of alleen al door condens, zal er een reactie plaatsvinden tussen het onedele staal en het meer edele RVS. Het meest onedele metaal, in dit geval staal, zal hierdoor in een sneltempo gaan roesten.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron