advertentie Automotive Group reclame

1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Moderator: P-unit

PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

bwa perfect zou ik het niet noemen, hij heeft daar idd een pijnplekske, maar om daar nu ineens na 10 jaar op afgekeurd te worden is gewoon frustrerend, zeker als het zo ne pipo is die em met tegenzin en vooroordelen gekeurd heeft

das het enigste wat ge kunt doen zeker, kalm blijven :roll: op de keuring zijt ge toch gewoon een stuk stront ...

dit zijn fotos van meer dan 10 jaar terug, toen de motor er uit was, ik ben er toen wel aan bezig geweest, maar nooit niet gedacht dat dit zo een probleem zou worden...

Afbeelding

Afbeelding
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door Axel »

da snap ik ook niet, al die jaren gekeurd als dagdagelijkse auto, en nu ge voor een O-keuring gaat, dan keuren ze hem af. Da's jammer, maar tegen die gasten is er niks te beginnen, wss de keuring van Diest?
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door 205tunerke »

denk dat het simpelste is zetels er uit en mat er uit en langs binnen plaatje tegen lassen...

maar was da dan zo grellig?
:shock:
uw 205 is in mijn ogen een schoolvoorbeeld hoe ge het moet aanpakken...
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door 205tunerke »

kzeg tegen u wat ik tegen Christophe ook heb gezegd, gaat naar een fatsoenlijk keuring station...
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door Dries »

En wat is dan een fatsoenlijk keuringstation? Vroeger ging ik in Alken, ben daar al van miserie naar Diest gegaan en dat is vele jaren goed gegaan, maar de laatste jaren wordt daar ook meer gezaagd en geklaagd.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

En dat is dan volledig volgens de regels Koen? moet dat dan gepunt worden of volledig afgelast?

ga het sebiet op het werk eens tegoei bezien, mss dat het wel meevalt, weet zelfs niet 100% zeker of de puntlas wel los is...

was zelf ook al aan het denken mss de boit eraf te nemen en dan in ene keer het olielekje achter het vliegwiel nog eens te bezien, maarja, tijd hebben he, tis niet dat het buiten nu zo prettig weer is :roll:

Mogen ze trouwens met schroevendraaiers beginnen steken in de bodem?
Joske
Pug Driver
Berichten: 5319
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door Joske »

Allé jong. [emoji15] [emoji15] [emoji15]
En mijn camionette geraakt jaar na jaar door de keuring met die roestplek onder de motorkap. [emoji5]
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door KrisKe »

dan had ge idd ne zeikerd :evil:

ach ik was met de oldi keuring ook afgekeurd, omdat hij 1mm!!! te laag hing....


heb zo meerdere verhalen gehoord, jaren goed gekeurd zijn op iets, en dan terug moeten en afgekeurd ineens :N
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door 205tunerke »

@pugzot: lasnaden moeten minstens 2/3 gelast zijn bij herstellingen... simpel uitgelegt ge last 2cm laat ne cm open, last weer 2 cm laat weer ne cm open en zo volledig rond.
moest ge dat met half automaat doen kunt ge eventueel heel de naad aflassen...
dat 2/3 aflassen is de norm...

Schutbord valt onder primaire onderdelen, dus dat gaan ze iets strenger beoordelen is normaal. Al vind ik het straf dat ze zo zitten te zoeken op een wagen naar mijn mening in showroom staat... Ben er zeker van dat er veel groter sleuren rondrijden...

let wel op wesley... herstelling moet blank aangeboden worden...
spuit er zeker geen routex over of mat er al terug in leggen binnenin of zo want ge vliegt terug!!! bij ons zeggen ze er niks van als er al dun laagje grondverf op staat(maar mag in principe ook al niet)... De herstelling moet bij herkeuring duidelijk zichtbaar en te beoordelen zijn...

gebruik schroevendraaier... das een heikel punt, daar heb ik ooit ook al discussies over gehad...

@dries: Christophe is zowel met zen CTI als zen gutmann van wezembeek-oppem naar malle gekomen, in geen van beide gevallen heb ik hem gekeurd. Als mensen zo al iets doen, zegt in mijn ogen al heel wat... Natuurlijk lopen er overal muggenzifters rond. Ik kan boeken schrijven met verhalen over keuringen, auto's en klanten...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door Steven »

Serieus afgekeurd? Wat een braspappies...
Belgische keuring heeft één gelijke deler, overal in Belgîe: pure willekeur... Het hangt er maar vanaf wie er voor uw neus staat en hoe hij gezind is en dan zal hij (of zij? eigenlijk nog nooit gezien in een keuringsstation :D ) de regels wel buigen zoals het hem uitkomt.
Ik kan begrijpen dat het voor iemand als 205tunerke heel frustrerend moet zijn om voor zo'n gasten verantwoording te moeten afleggen, maar helaas moeten de goeden het meestal met de slechten bekopen. ;)
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door peugeotfreak »

Gewoon naar een ander keuringstation rijden met een oldtimer gaat dat [WINKING FACE]
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

ook als hij een rode kaart heeft ? ik ben mijn groene kaart kwijt he, hoewel hij eigenlijk nog tot augustus gekeurd is

vandaag hebben we er aan gelast, alé ik zuiver gemaakt, en thomas gelast, maar gewoon de 3 orginele puntlassen terug vastgelast... dit is wel niet die 2/3 wat verplicht is dan?

heb fotos genomen maar ben de kodak op het werk vergeten...

in showroom staat is mijn 205 niet, is die ook nooit echt geweest qua basis bleek het na aankoop al niet goed. Heeft dus vanvoor een serieuze aanrijding gehad, vorig jaar heb ik daar al eens een mondelinge opmerking op gehad, maar nog nooit is daar een probleem van gemaakt. Als je onder de motorkap kijkt zie je dat eigenlijk geen enkel paneel nog zijn oorspronkelijke vorm heeft, ik heb dat toen allemaal zo goed mogelijk recht gemaakt... Ik kan me er ergens wel in vinden dat men van mening is dat er iets aan gedaan moest worden, maar de mentaliteit dat die pipo uitstraalde maakt mij woest... in 1 oogopslag wist hij dat hij iets moest vinden, jammer genoeg voor mij heeft hij iets gevonden
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door peugeotfreak »

voor oldtimer keuring is het niet verplicht van een vorig keurings verslag voor teleggen
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door 205tunerke »

Wel waar... En herkeuring moet in principe in zelfde station gebeuren...

Qua herstelling van originele lasnaad met puntlassen,3x origineel aantal puntlassen toepassen hanteren als regel.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 205 CTI - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

gefixt en goedgekeurd :)
Plaats reactie

Terug naar “20x”