advertentie Automotive Group reclame

Upgrade Remschijven Voor 206 GTI cup

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Koenh911
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 22:20

Upgrade Remschijven Voor 206 GTI cup

Bericht door Koenh911 »

Beste,

Ik heb te horen gekregen dat de standaard Peugeot 206 GTI remmen snel slijtage geven als er mee op het circuit gereden wordt. Daarmee dat ze me de 206 RC (180PK) remmen hebben aangeraden. Ik heb Brembo en Zimmermann Schijven gevonden met een iets grotere diameter 283mm ipv 266mm. ( alleen geventileerde remmen, omdat geperforeerde niet in onze reeks mag)

Ik kan deze schijven bestellen (zie de linken onderaan), maar ik vind er geen klauwen voor... Iemand enig idee waar ik dit kan vinden? De schijven zijn 26mm dik.

https://www.onderdelenshop24.com/1740264-zimmermann

https://www.autodoc.be/search?keyword=0 ... %5B0%5D=65

Alvast bedankt, mvg Koen
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Upgrade Remschijven Voor 206 GTI cup

Bericht door Joske »

Klauwen zaten ook op de 307 2.0HDi, en wss nog wel wat modellen. Die zijn iets eenvoudiger te vinden op de sloop dan een RC.
Daar heb ik ze vanaf gehaald. :Y

Als ge voor die setup gaat zou ik ook kijken naar de hoofdremcilinder. Ik dacht dat die van een RC (of 307HDi) groter was. Maar hier kan ik mij ook vergissen dat dat enkel zo was bij de 205/309.

Wel opletten als ge voor die setup gaat dat niet elke 15" velg nog past. Bij de eerste 206gti velg mocht er geen plaklood gebruikt worden, want dat was na een paar meter "ketsjing" weg. :Y

Ik heb jaren met die setup (wel met ECB blokken en schijven) rond gereden op mijn 206.
Koenh911
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 22:20

Re: Upgrade Remschijven Voor 206 GTI cup

Bericht door Koenh911 »

Joske schreef:Klauwen zaten ook op de 307 2.0HDi, en wss nog wel wat modellen. Die zijn iets eenvoudiger te vinden op de sloop dan een RC.
Daar heb ik ze vanaf gehaald. :Y

Als ge voor die setup gaat zou ik ook kijken naar de hoofdremcilinder. Ik dacht dat die van een RC (of 307HDi) groter was. Maar hier kan ik mij ook vergissen dat dat enkel zo was bij de 205/309.

Wel opletten als ge voor die setup gaat dat niet elke 15" velg nog past. Bij de eerste 206gti velg mocht er geen plaklood gebruikt worden, want dat was na een paar meter "ketsjing" weg. :Y

Ik heb jaren met die setup (wel met ECB blokken en schijven) rond gereden op mijn 206.
Bedankt voor je reactie. ;) Ik heb al verschillende slopen gebeld, maar niemand kan me verder helpen... Vreemd.. Grtz Koen
Plaats reactie

Terug naar “20x”