advertentie C&C reclame

205 cti

Moderator: P-unit

Plaats reactie
YG405
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 17:34

205 cti

Bericht door YG405 »

Hier ben ik weer met nieuw project (van lange duur)

Deze keer een rode 205 cti 1600 van 1988

Het word hetzelfdz project als de xs dus degene die dat wat gevolgt hebben wete ongeveer wat er mij tewachte staat [emoji33][emoji2957]

Maar er is ook de 405 mi16x4 nog dus deze is eentje op lange termijn maar hier alvast wat fotosAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 205 cti

Bericht door Steven »

Als deze op dezelfde manier aangepakt zal worden als de xs... held! :9~
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 205 cti

Bericht door jurgen_s »

interieur van een rallye :mrgreen:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 205 cti

Bericht door PUG(z)OT »

Die heeft precies wel wat liefde nodig ja :mrgreen:

Komt goed!
YG405
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 17:34

Re: 205 cti

Bericht door YG405 »

Wat veel [emoji1]

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
YG405
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 17:34

Re: 205 cti

Bericht door YG405 »

Gistere de cti maar op stal gezet samen met de rest Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 205 cti

Bericht door 205tunerke »

8) 8) 8) 8)
gezien de mooie restauratie van de xs, gaan we deze ook zeker volgen...
YG405
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 17:34

Re: 205 cti

Bericht door YG405 »

Hier ben ik nog eens, ik ga stilaan aan de cti beginnen nu ik ga hem eerst invoeren en keuren maar ondertussen ...

Ga ik dus een andere motor klaarmaken voor erin heb lang getwijfeld tussen 1.9 130pk of een originele 1600 115pk.
En het word dus de 1600 115 pk nu ligt er een 1600 105pk puls air in (duitse invoer geweest in 89)
Nu zoek ik wat info wie weet juist het verschil tussen de 105nen 115pk wat kan ik overzetten en wat is anders ? Injectoren ? Ontsteking? Vliegwiel ? ...

Heb een kaal motorblok gevonden van 115pk welk ik zowiezo ga reviseren

Dus wat moet ik nog hebben buite ecu en kabelboom ??wie kan mij helpen en enkel als je 100% zeker bent liefst

Thx alvast

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 205 cti

Bericht door 205tunerke »

En het word dus de 1600 115 pk nu ligt er een 1600 105pk puls air in (duitse invoer geweest in 89)
Nu zoek ik wat info wie weet juist het verschil tussen de 105nen 115pk wat kan ik overzetten en wat is anders ?
kort samengevat: kop (zelfste als op 1.9 130pk), ecu(toerenal begrenzer op 6900) en ik dacht de vorm van de zuigers ook iets anders(maar durf ik men hand niet voor in't vuur steken...

Een compleet kaal B6d blok is dus ideale start.
Kabelboom van de blokken zijn normaal dezelfste.
Die heb ik ook van men 180A blok laten zitten toen ik B6d inbouwde...

side note:
In 85 of 86 heeft Peugeot Talbot Sport de 125pk kit routier uitgebracht voor de 105pk sterke gti.
Kit bestond uit een aangepaste kop met grotere kleppen, andere verbrandingsruimte,versterkte koppakking, andere bougies,andere nokkenas en optrekken van toerentalbegrenzer naar ongeveer 7000tr/min en men behield zelfs de fabrieksgarantie 8)
Deze vorm van kop(uitgezonderd de uitwendige constructie) werd gebruikt om later het standaard 115pk 1.6 en zelfs het 130pk sterke 1.9 blok mee uit te rusten(al had de pts kit een andere nokkenas).
YG405
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 17:34

Re: 205 cti

Bericht door YG405 »

205tunerke schreef: kort samengevat: kop (zelfste als op 1.9 130pk), ecu(toerenal begrenzer op 6900) en ik dacht de vorm van de zuigers ook iets anders(maar durf ik men hand niet voor in't vuur steken...

Een compleet kaal B6d blok is dus ideale start.
Kabelboom van de blokken zijn normaal dezelfste.
Die heb ik ook van men 180A blok laten zitten toen ik B6d inbouwde...

side note:
In 85 of 86 heeft Peugeot Talbot Sport de 125pk kit routier uitgebracht voor de 105pk sterke gti.
Kit bestond uit een aangepaste kop met grotere kleppen, andere verbrandingsruimte,versterkte koppakking, andere bougies,andere nokkenas en optrekken van toerentalbegrenzer naar ongeveer 7000tr/min en men behield zelfs de fabrieksgarantie 8)
Deze vorm van kop(uitgezonderd de uitwendige constructie) werd gebruikt om later het standaard 115pk 1.6 en zelfs het 130pk sterke 1.9 blok mee uit te rusten(al had de pts kit een andere nokkenas).
Thx [emoji7][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “20x”