advertentie Le Vin du Bâché reclame

Peugeot 205 1.1i 11/1995

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Arne205
Berichten: 3
Lid geworden op: za 13 apr 2019, 11:17

Peugeot 205 1.1i 11/1995

Bericht door Arne205 »

Goedemiddag allen

Volledig nieuw op dit forum, maar op zoek naar goede raad en denk dat ik in dit geval wel aan het juiste adres ben.

Wegens een wissel van werk heb ik vanaf vanavond geen bedrijfswagen meer. Hierdoor moest ik dus op zoek naar een eigen wagen. Ik wilde iets dat niet te veel zou kosten, aangezien ik op m'n nieuw werk binnen 1 à 2 jaar normaal wel een wagen zou moeten krijgen. Iedereen raadde mij een Golf of een Polo van een jaar of 10 oud aan, maar dit vond ik veel te saai. :roll:

Mijn allereerste auto was ook een Peugeot 205 1.1i (automaat in dit geval), en daar had ik zeer goede herinneringen aan. Daarom besloot ik dus opnieuw op zoek te gaan naar een 205 en eigenlijk was de juiste wagen zeer snel gevonden!

Ik ben uiteindelijk gegaan voor een 205 1.1i Forever handgeschakeld van 11/1995 (m'n geboortejaar :mrgreen: ) met 67.000 km op de klok en onderhoudshistorie, van tweede eigenaar, in de kleur Gris Magnum mét schuifdak. Qua staat is hij zo goed als perfect, maar er zijn enkele puntjes die ik zou willen oplossen en daarom dat ik jullie raad nodig heb.

1) centrale vergrendeling linksachter stroeft. Ik moet de sleutel relatief lang gedraaid houden vooraleer de deur goed sluit. Heb reeds de bekleding eens weggehaald en was niet meteen iets aan te zien, maar je ziet uiteraard weinig van het slot zelf. Iemand hier tips voor?

2) lak rondom heeft hier en daar wat krasjes. Ik denk eraan om dit proberen op te lossen met een lakstift. Is dat makkelijk zelf te doen of laat ik dit beter aan een professional over?

3) wieldeksels hebben redelijk wat schade (oude mens :roll: ). Hebben jullie adresjes waar zo'n zaken makkelijk te vinden zijn? Of eventueel een setje lichtmetaal eronder?

Er zullen wellicht nog meerdere vragen komen, maar dit zijn de zaken die ik op relatief korte termijn zou willen oplossen. Gezien de algemene staat van de auto en de lage km-stand wil ik hem graag in tip top conditie brengen.

Alvast bedankt voor jullie input!

Arne
Laatst gewijzigd door Arne205 op za 13 apr 2019, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Arne205
Berichten: 3
Lid geworden op: za 13 apr 2019, 11:17

Re: Peugeot 205 1.1i 11/1995

Bericht door Arne205 »

AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Peugeot 205 1.1i 11/1995

Bericht door jurgen_s »

welkom en leuke auto :Y

centrale vergrendeling kan meerdere oorzaken hebben. Pompje zelf dat de bediening doet kan vermoeid zijn en dus niet meer zo goed zijn werk doen. Andere oorzaak is het mechanisme zelf. Je kan al beginnen met de boel eens goed te smeren. Als het dan nog blijft dan is het eerder slijtage aan het mechanisme en zul je ergens een ander moeten scoren.

de krassen: misschien eens foto's van posten en dan kunnen we je heel gericht advies daarover geven

de wieldeksels: ook daar, post daar eens foto's van. 't is niet omdat daar krassen opstaan dat het niet meer te redden valt. Als de krassen meevallen volstaat opschuren, eventueel de krassen opvullen met speciale plamuur en opnieuw lakken om ze er als nieuw te laten uitzien.
Zoek je alu velgen, dan heb je met de 205 heel veel mogelijkheden. Alles wat onder een 205 is gekomen past probleemloos, van een 106, 306, 405 en dergelijke ook. 't is maar wat je wilt en hoeveel je er aan wil uitgeven (grotere maat velgen is ook nieuwe banden).
Arne205
Berichten: 3
Lid geworden op: za 13 apr 2019, 11:17

Re: Peugeot 205 1.1i 11/1995

Bericht door Arne205 »

Bedankt voor de reply! Bij deze enkele foto’s van de krassen en een wieldeksel. Vermoedelijk koop ik gewoon 4 nieuwe wieldeksels, da’s best makkelijk te vinden.

Wat de centrale vergrendeling betreft, moet ik daar de volledige deur voor afhalen? Ik heb al eens de bekleding volledig afgehaald maar dan raak je er eigenlijk niet goed aan...

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Peugeot 205 1.1i 11/1995

Bericht door Darl'mat »

Welkom, de krassen zullen voor een stuk weg te polieren zijn, even wat polijstpaste halen in detailhandel en daarna nog eens waxen.
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: Peugeot 205 1.1i 11/1995

Bericht door 205tunerke »

eerst en vooral welkom!
krassen in de lak zul je inderdaad al voor groot deel kunnen weg polieren.
wieldeksels heb je voor 25€ al snel een nieuw universele set gevonden...
ben je gebrand op originaliteit kan je de oude opknappen maar ben je al snel meer kwijt...

betreffende de centrale vergrendeling, begin met de wegende delen allemaal effe in te smeren...
heeft hij het op zowel de kofferbediening als de chauffeurdeur bediening?
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: Peugeot 205 1.1i 11/1995

Bericht door peugeot-gek »

Welgekomen hier,

Voor zijn leeftijd ziet de 205 er nog goed uit, veel plezier ermee.


Grt Wim
Plaats reactie

Terug naar “20x”