advertentie Automotive Group reclame

1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Moderator: P-unit

205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

precies weeral efkes geleden...
weeral vanalles gebeurd.

Wouter is 8 augustus getrouwd en ik mocht getuigen zijn.
tijd dus om nog eens km's op de gti te zetten :mrgreen: en om zijne rallye in elkaar te steken tegen de trouw :twisted: (dat was precies zo'n build, als met mijn gti voor de trouw)
(wel spannend met al die herrie"van de vitessebak")
niet alleen waren inne en ik er met de gti, maar zelfs de bruidegom kwam er met zen rallye door tegen alle verwachting in(had hem al jaar of 10 stil staan en gereviseerde motor er nog in moeten proppen, achteras was choco,etc)(op geleende turbo cup velgen)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


blijkbaar was men vitessebak helemaal niet ZO slecht :oops: .
wiellager VL stond blijkbaar kurkdroog hoewel hij geen speling vertoonde. :lol:
dus we zijn van de meeste herrie verlost...


ook heb ik een witte automaatkap gevonden met wat werk aan...
Afbeelding
en me wat met men "tassenset", hamers, plamuur en schuurpapier geamuseerd
Afbeelding
(op de achtergrond ziet ge de kap op men "nieuwe" dorpelkrikbrug liggen, waar de gti tegenwoordig op staat)
quasie spuitklaar ondertussen...
Afbeelding

en ook zouden eindelijk(binnen vanaf 35jarig bestaan 205) met 2e set "vergulde" 1.9 fusees klaar zijn en de hulzen van men pts schroefset...
Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door jurgen_s »

ferm 8)
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door Darl'mat »

8) fotos
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

en de automaatkap staat nog altijd gewoon in de garage :oops:

we hebben startproblemen en slechte massa gehad(nadien amper of niet meer gesputtert).
torquesteer en versleten fuseebouten...


maar vooral ne opgeblazen motor :evil: :cry:
of toch bijna...
na pas de ontsteking omgebouwd te hebben naar orgineel 1.6 spul, bleef hij overlaatst tegen zijn begrenzer hangen...
ge kunt u inbeelden dat dat niet ideaal is, onderstaand filmpje is dus ook echt niks voor liefhebbers. maar moest er direct aan denken toen ik het voor had :cry:
https://www.youtube.com/watch?v=juh2rXlmKso&t=180s

Onderwegen LMM afgekoppeld en ontsteking volledig verlaat en tegen constant 4000toeren naar huis gesukkeld...
Thuis aangekomen vanalles geprobeerd...
LMM vervangen, gasklepsensor vervangen, 1.9 ontseking terug gestoken, getest of er geen injector lekte en veel meer...

Gasklep bleek uiteindelijk stroef te draaien.
Dus gasklep volledig zuiver gemaakt en een vers gaskabeltje er in gepropt en hij draaide terug normaal.

Na ook de 1600gti onsteking terug te hebben gestoken rijdt hij nu weer zalig... 8)

In men kelder ligt er een compleet servostuur systeem van ne automatique te poppelen om er onder te mogen kruipen.

Verder gaan men 2 nieuwe 1.9 fusee naven binnenkort op een pts stijl dieet.
Afbeelding
De mijn zullen echter wel zoals echt gr.A/evo spul, voorzien worden van draadeinden met borst en losse wielmoeren.
Hetwelk de draadeindes en de wielmoeren ook reeds onderweg voor zijn...
Afbeelding
ik zou ze ook nieuw kunnen bestellen in frankrijk(zie link hieronder), maar gezien ik al 2 naafjes heb is dat een beetje zot geld...
https://www.2dsracing.com/fr/recherche- ... l.html?p=6

Ook heb ik ontdekt dat achterste schijfremmen opgenomen zijn in de pvg van de 1600gti, hoewel we allemaal weten dat deze er standaard nooit op zitten :lol: :+
Hoewel ik klauwen etc gevonden heb, is het niet zeker dat dit er ooit onder gaat komen...
De ombouwverhalen die ik lees spreken niet over mijn beoogde resultaten, al gebruiken ze ook wel een andere setup...
Enige test zullen moeten volgen wanneer het materiaal arriveerd, om te zien of het daadwerkelijk in mijn beoogde setup beter werkt...
Helaas spreken ze allemaal over een povere werking van de handrem(wat me ook niet zint...).

Nu het sputteren verdwenen lijkt, ne RGcabrio me bij houdt en kriske ne bangelijke swap heeft gerealiseerd begint het te kriebelen om meer uit de gti te halen...
De stationschef liep echter niet warm van het idee om een oldtimerdossier opstellen voor een verbouwing aan ne motor dat niet verbouwd was, waar ge ook geen verbouwing aan kont waarnemen...

Gelukkig hebben we nog een schriftelijke toelating om een gr. A uitlaatlijn te steken onder de gti...
Afbeelding

Spaghetti en stale gr. A lijn is gewoon nog te krijgen en zou prestaties ook wat moeten helpen.
Maar het is vrij kostelijk en de kindjes vinden hem nu al heel/te luid om er vanachter in te zitten :oops: :?

Hoewel we dus weinig posten blijven we er wel aan bezig...
Vandaag weer probleemloos en sputtervrij er een 100km mee gereden 8)
Tot de volgende update peugeot vriendjes
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door Darl'mat »

mooi veel plannen in uw koppeke
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

overlaatst andere veren gescoord: kortere hoofdveer en stuggere hulpveer.
en deze vandaag er maar eens onder geflanst.
Afbeelding
Afbeelding
kheb hem ne cm naar boven gedraaid en hij is alsnog ne kleine cm gezakt...
dus de veren geven ongeveer een 2cm verschil...
en natuurlijk komt er dan weer een extra probleem piepen... :|
stilstaand, volledig afgedraaid zit mene band op minder dan ne cm van men sproeierreservoir :evil:, dus dat gaan we heel nauwkeurig moeten opvolgen... :?
misschien zelfs wat verkleinen... of terug omhoog...

ook al een begin gemaakt aan 1 van de pts naven.
bij 2e wil ik wel proberene buitenrand intact te laten, een fout bij de eerste dat zich zal vertalen in een nief naafke bestellen en opnieuw beginnen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

naaf nr 2
Afbeelding
Afbeelding
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door Darl'mat »

Die bouten steken daar aan de achterkant zo uit, moet dit zo?
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door KrisKe »

komaan koentje =:)
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

Darl'mat schreef:Die bouten steken daar aan de achterkant zo uit, moet dit zo?
hoeveelste verder ze uit steken aan de achterkant des te dikker kan ik de eigenlijke flens laten... Dus jha, helaas is er maar ne goeie mm opening wanneer alles in elkaar geprest zit, dus kunnen ook niet ver laten uitsteken...
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

we hebben ook iets voor de gti besteld in rusland...
en we hebben ontdekt dat ik een grove fout gemaakt heb bij het aanpassen van men verbrandingskamers van men PTS blok en ontdekt dat kentcams de 125pk PTS nokkenassen nog maakt(mits een iets grotere lift).
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

Weeral lang niks gepost precies.
bestelling uit rusland was aangekomen op men verjaardag :mrgreen: maar heeft zen weg nog niet gevonden naar de 205.

De aangepaste naven zijn ook ter vervallen gekomen, daar we iets beters/simpeler gevonden hebben...
https://www.pieces-de-rechange-classic. ... 65-mm.html
Natuurlijk wat info ingewonnen bij keuring en aangezien dit origineel geleverd is kan/mag dit geen problemen geven...
De wielmoeren heb ik wel elders besteld om budgetvriendelijk uit te komen :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Verder heb ik nog wat aan't klussen geweest en is er weer wat in en onder de gti verdwenen...
Afbeelding
Afbeelding

en de dochter vond het ook goed
https://www.youtube.com/watch?v=Dg4XG0CXhcY
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door Darl'mat »

Servela stuur, nice, ofwel supersterke dochter :lol:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door PUG(z)OT »

Fijne updates, this dat het er het weer voor is om buiten aan de auto te liggen prulle ;) :mrgreen:
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

PUG(z)OT schreef:Fijne updates, this dat het er het weer voor is om buiten aan de auto te liggen prulle ;) :mrgreen:
absoluut... :tease maar van uitstel komt afstel :oops:
tegen mei moet hij bovendien weer gekeurd geweest zijn...
dus is het nu de moment om hem na te lopen en keur klaar te zetten he.
Plaats reactie

Terug naar “20x”