Pagina 3 van 5

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: za 16 aug 2014, 17:16
door Lander
Waarop ga je dat Zetten?

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: za 16 aug 2014, 21:28
door seune
een deel want die is eigenlijk (ook) zo rot als spijs :-(

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: zo 17 aug 2014, 19:10
door 205tunerke
Dacht op de gti body.
Of misschien op blauwe body?
Of op de forever?
Hij heeft keuze genoeg he:-)

Heb gister vrij redelijke gti body naar oud ijzer gedaan...
Had ik geweten dat de u niet goed was...
Onze Robby heeft nog schoon harde diesel van 95 staan, moest je een zoeken...

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: zo 17 aug 2014, 23:13
door seune
het plan is.. de multi-kap op de zwarte gti-body plaatsen, hierbij wil ik zoveel als mogelijk gewicht en overbodige roest vermijden, dus de flanken vanachter zullen er wrs af gaan... de U beugel van de kap is er half mee afgedaan als een richtlijn en steun voor de kofferklep, hoe we dat gaan bevestigen allemaal moet nog bedacht worden maar er komt zowiso een volledige kooi in van aan de kofferklep tot an de voorste veerpoten, hoe en welke het eerst weet ik nog niet goed maar wrs de mekaniek aangezien hij dan op zijn wielen kan staan voor de rest

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: ma 18 aug 2014, 21:55
door 205tunerke
Pas goed op met flanken uit te slijpen!
B stijl hangt namelijk aan de flank en de flank aan de dorpel...
Haalt ge stuk uit u flank raakt ge al snel aan dragende constructies...
Desondanks respect!

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: di 19 aug 2014, 00:54
door seune
normaal kunt ge de buitenste flank er 'gewoon' afhalen he vanonder aan de dorpel is dat geplakt en paar puntlasstn dacht ik en aan de binnenwielkas geplakt hoop ik :)

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: di 19 aug 2014, 13:20
door 205tunerke
Pas ne flank losgemaakt om te proberen...
Wielkastrand is enkel gekit
De rand aan dorpel zit met een 5tal puntlassen vast
flank is benede bijna dubbel gevouwen( aan puntlassen kunt ge niet aan om uit te boren)
Onder het klapraam aan b stijl is gebaseerd net als boven de cstijl
De rest zijn gewoon puntlassen

Let wel op de kit bende hoek van de wielkast zit heel dik...
Met flank los te doen is hem bij mij daar gevouwen, puur van de kit...

Ook gaat ge zien dat de b stijl niet rechtstreeks aan drempel vastzit benede, daarom dat ik daar verstevigingstukjes voor ga maken.daarom dat flanken benede loskomen bij 205jes ziekte.

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: di 19 aug 2014, 20:29
door seune
die B stijlen zijn ook geplakt zeker ? met 1 kleine puntlas dacht ik ? de bedoeling is de volledige buitenflank eraf te halen OF tot de rand waar de stootrubber in zit, dit om wat gewicht te sparen en ruimte te winnen EN de al reeds opgeplakte plamuur te verwijderen :) dak moet ook uitgezaacht worden

da zijn voorlopig nog toekomst plannen, ik ga me eerst baseren op de mekaniek denk ik

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: di 19 aug 2014, 20:53
door jurgen_s
toch maar tijdelijk een frame eronder zetten om doorzakken te vermijden ;)

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: wo 20 aug 2014, 00:20
door seune
ja doiets zal wel nodig zijn, ik ben aant denken om 4 steunen onder de dorpels te zetten en een baar tussen de vijzen van de gordels in de Bstijl
maar zoals ik zei denk ik best eerst te zien voor de mekaniek zodat hij op hoge poten kan staanalvorens de carosserie aan te pakken

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: wo 20 aug 2014, 17:52
door 205tunerke
Flank is an dorpel gelast 5 tal puntlassen

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 14:37
door Jethro
Knap project, ben benieuwd naar het resultaat. Veel knutselplezier gewenst ;)

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: di 02 sep 2014, 01:26
door seune
tussen de regenvlagen door de as van de c15 al gedemonteerd en eens nagemeten.. blijkbaar komt het toch net iets minder goed uit dan ik eerst gedacht had :( bevestiginten zitten waar bij de 205 de dorpel al is en de mazoutbak zit ook redelijk in de weg :oops:

enig voordeel: bij uitgeveerde as is er een 5cm verschil dat de c15 as hoget komt te staan en spoor is 5cm breder (totaal) dan 205 1.9gti

EN niet te vergeten dat de as een 10cm moet zakken t.o.v de bevestigingspunten van de 205

plan is dus eerst een soort subframe te bouwen die op de originele bevestigingspunten op de 205 gevezen word, en dan naargelang hiervoor de c15 achteras aan te passen :-)

dan komt de cardan naar voren toe.. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: di 02 sep 2014, 07:37
door Lander
Snap er de ballen van. Maar ik veronderstel dat jij weet waarmee je bezig bent [emoji6]

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Geplaatst: di 02 sep 2014, 21:51
door 205tunerke
Den achteras van c 15 gaat hij een verloopstuk voor maken voor de origineel 205 te kunnen behouden...
Onder de 205 komt een verloopstuk en daaronder de c15 achteras.

Hoe zit het aan de voorkant?ook adaptors maken voor frame of vooraan 205 setup?
Scheelt wielbasis zoveel? Aandrijfas laten verlengen of wa?
Hoe zoekt ge spoorbreedte te compenseren?