advertentie C&C reclame

Bouwj - Peugeot 205 Rallye - 16 Tom Vanlimbergen

Moderator: P-unit

PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Bouwj - Peugeot 205 Rallye - 16 Tom Vanlimbergen

Bericht door PUG(z)OT »

ik lees net dat je de bussen van een 8V gebruikt hebt, maar de bussen van een MI zijn normaal toch sterker uitgevoerd ? Uw motorbouwer heeft hier mss meer ervaring mee?
Tom205304
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 21:39
Locatie: Mol

Re: Bouwj - Peugeot 205 Rallye - 16 Tom Vanlimbergen

Bericht door Tom205304 »

16v bussen zijn niet meer te krijgen, tenzij schandalig duur en dan is de pasvorm nog niet geweldig.
Er rijden al talloze mi's in Engeland met bussen van 8v's. Dit gaat zonder problemen. Er zijn er zelfs met turbo en 350 pk die intussen meer dan 50000 km achter de rug hebben. Daar heb ik dus geen schrik voor ;)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: Bouwj - Peugeot 205 Rallye - 16 Tom Vanlimbergen

Bericht door Steven »

Als Joris zegt dat het kan, dan zou ik er ook op durven vertrouwen. Als je ziet wat hij al ooit op de baan gezet heeft. :9~ Qua 205 en MI16 en T16 kennis zit je daar wel op de goede plaats. :Y
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Bouwj - Peugeot 205 Rallye - 16 Tom Vanlimbergen

Bericht door PUG(z)OT »

idd, goed om te lezen dat er een oplossing voor is :Y één die ik hopelijk niet nodig heb :)
Tom205304
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 21:39
Locatie: Mol

Re: Bouwj - Peugeot 205 Rallye - 16 Tom Vanlimbergen

Bericht door Tom205304 »

Ik denk dat de ribben op de mi16 bussen trouwens weinig sterkte bijbrengen. Ze vergroten wel het koeloppervlak. Denk dat je het meer in die hoek moet gaan zoeken.
Tom205304
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 21:39
Locatie: Mol

Re: Bouwj - Peugeot 205 Rallye - 16 Tom Vanlimbergen

Bericht door Tom205304 »

De eindmeet komt in zicht voor Joris.
Woensdag wordt de Mi16 opgehaald :P

Lektest gaf geen problemen:
Afbeelding

Kleppendeksel weer waar het hoort (komt later nog een net rood op):
Afbeelding

Ook het vliegwiel en de koppeling op hun plaats:
Afbeelding

Nu nog de bak ertegen en hij is klaar voor transport.
Tom205304
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 21:39
Locatie: Mol

Re: Bouwj - Peugeot 205 Rallye - 16 Tom Vanlimbergen

Bericht door Tom205304 »

Je zou bijna gaan denken dat de poederlakker en Baker BM dezelfde verfleverancier hebben :wink: :

Afbeelding
choco
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 08 mar 2017, 19:50

Re: Bouwj - Peugeot 205 Rallye - 16 Tom Vanlimbergen

Bericht door choco »

Hoop dat je de klepstoters origineel hebt gekocht, de aftermarked zijn van erg slechte kwaliteit. Kan je een hoop over lezen op het engelse forum.
Tom205304
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 21:39
Locatie: Mol

Re: Bouwj - Peugeot 205 Rallye - 16 Tom Vanlimbergen

Bericht door Tom205304 »

Je hebt goedkope aftermarket en je hebt duur spul. Origineel is, als het nog te krijgen is, haast onbetaalbaar. Heb er van Febi/Bilstein ingezet. Niet bepaald goedkoop, maar in Frankrijk gebruiken ze die zonder problemen. Op het UK forum kon ik van die van Febi/Bilstein niks terugvinden (wel de problemen met de goedkopere vervangstoters).
Ik heb trouwens zonet de originele gezien die erin zaten, en die zouden gegarandeerd problemen hebben gegeven. Waren niet meer te reviseren (vol putjes).
Normaal worden ze gereviseerd, maar intussen zijn die ook allemaal bijna 25 jaar gebruikt en is het beste er vanaf. Je moet dan iets doen...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: Bouwj - Peugeot 205 Rallye - 16 Tom Vanlimbergen

Bericht door Steven »

De goodies blijven hier maar tevoorschijn getoverd worden. :9~
Tom205304
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 21:39
Locatie: Mol

Re: Bouwj - Peugeot 205 Rallye - 16 Tom Vanlimbergen

Bericht door Tom205304 »

Zo, de eerste 60 km zitten erop. Damn, wat hangt dat ding aan het gas :D . Ik was wat angstig dat de stationairloop en het terugvallen in de toeren bij het schakelen wat problematisch zou worden door het verlichtte onderblok en de scherpere nokkenas, maar daar merk je helemaal niks van. Enige waar ik wat last mee gehad heb is de afr waardes goed krijgen. Met de originele, ongeopende lmm liep hij veel te arm (bij deellast 16 en bij vollast 14.5). Ik heb dan een andere lmm geopend en wat met de positie van de veer gespeeld en na lang proberen loopt hij nu stationair 1000 toeren met een afr van 14.7, een beetje gas geeft 15.2, deellast zit ik aan 14 en vollast aan 12.5. Dat lijkt mij goed genoeg, maar indien hier andere meningen over zijn, hoor ik het graag, heb er niet zo veel ervaring mee..
Blok heeft op het gevoel ook een veel gelijkmatiger koppelverloop dan mijn vorige Mi. Hij trekt nu (voor het gevoel) veel steviger van vanonder in de toeren en het "V-tec" effect bij 4500 toeren is wat afgevlakt. Hoe het daarboven zit weet ik nog niet, maar de meeste winst zou rond de 5500 toeren moeten zitten. Nog even verder inrijden en dan gaan we dat eens proberen :mrgreen: .
Tot zover het goede nieuws, er is ook wel iets wat ik in de gaten moet houden: de oliedruk koud is zeer goed (7 bar stationair), maar zo gauw de olie wat warm wordt, zakt dat naar stationair 1 bar. Als je wat gas geeft, gaat het snel boven 3 bar, maar toch. Ik geef de schuld aan de goedkope inrijolie of een niet zo nauwkeurige meter, anders kan het verschil tussen koud en warm zo groot niet zijn.
Ook heb ik de oliekoeler moeten weglaten. Alles is er voor voorzien, maar ik zie geen enkele mogelijkheid om hem ergens te kunnen hangen, zo'n gigantisch spruitstuk en de pomp van de stuurbekrachtiging vreet ruimte en die is er al niet veel in een 205. Momenteel blijft de temperatuur netjes onder de 95 graden, dus geen probleem.
Er is ook slecht nieuws: bij een van de vele proefritten gisteren reed ik achteruit van de oprit. Om een voor mij onverklaarbare reden is de deur open gegaan en achter een hoekje van het huis blijven hangen. resultaat: deur aan gruzelementen, voorvleugel een klein deukje en enkele stenen uit het huis :evil: .
Het ergste is intussen al gerepareerd: stenen teruggemetst en een andere deur gehangen. Is nu wel een rode en dat maakt dat het zo stilaan een kleurig lappendeken aan het worden is. Ik zal toch maar een gedeeltelijke spuitbeurt (motorkap, voorvleugel en deur) inplannen...
Trouwens, de klepstoters van Febi doen het voorlopig voortreffelijk. Het enige wat je hoort is het tikken van de injectoren. Eerlijk gezegd ben ik nu wel opgelucht, als je ziet wat een horrorverhalen allemaal de ronde doen i.v.m. aftermarket klepstoters.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Bouwj - Peugeot 205 Rallye - 16 Tom Vanlimbergen

Bericht door Darl'mat »

Ondanks het ongelukje klinkt het toch mooi.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: Bouwj - Peugeot 205 Rallye - 16 Tom Vanlimbergen

Bericht door Steven »

Jammer van dat ene akkefietje, maar laat het de pret niet drukken. Klinkt als een beestige 205.
Plaats reactie

Terug naar “20x”