Evenementen/Evenements 2020

29.03 Peugeot Club Belgium "PUGDAY" CANCELLED
Vorst/Laakdal
05.04 Openingsrondrit / Randonee d'Ouverture CANCELLED
West Vlaanderen / Flandre Occidentale
17.05 Rondrit / Randonee CANCELLED
Druivenstreek
advertentie Automotive Group reclame

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 16:27 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 12 nov 2012, 21:32
Berichten: 250
Het maakt me niet uit welke erop zit, als hij de olie maar koelt ;)

Is die van een rallye groter of beter? Ik vind daar precies niet veel info over :roll:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 17:52 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 23:14
Berichten: 2100
Woonplaats: Helchteren
die van de rallye word de olie gekoeld door het koelwater


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 18:58 
Pug Driver

Geregistreerd: zo 22 okt 2006, 10:40
Berichten: 2131
1.9 gti heeft een aftap plaat zitten achter oliefilter, hier gaat del vanu olie door een klein radiatorke en gekoeld worden door de lucht...
nadeel is da werkt altijd zit geen thermostaat in of zo...
ALS IK ME NIET VERGIS

en dan hebt ge systeem zals bbij rallye veronderstel ik.
hier gebruikt men eigenlijk gewoon een koelplaat,zit ook onder oliefilter.
maar dit is in feite een blokje met een waterkaneel waar het koelwater door loopt e in het midden vloeit daar den olie door.
dit werkt ook altijd maar heeft het voordeel dat als de olie nog koud is de olie ook mee opwarmt...


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 20:40 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 00:54
Berichten: 8921
Woonplaats: Tielt-Winge
110 graden is geen probleem voor olie, op circuit werd deze bij ons voordat we een warmtewisselaar plaatsten zelfs soms bijna 140 graden... gebruik sportievere olie, die kan daar tegen en dan moet jeje geen zorgen maken bv een 10W60


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: za 08 jun 2013, 00:54 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 12 nov 2012, 21:32
Berichten: 250
Ik heb er nu valvoline 10w60 in zitten, daar zit ik dus wel goed mee denk ik. Ik ga waarschijnlijk toch kijken voor een oliekoeler, just to be sure. Ik trap graag eens door als hij goed warm is en heb liever een oliekoeler te kopen dan opnieuw een blokrevise ;)


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: za 08 jun 2013, 13:46 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 jan 2006, 23:17
Berichten: 3898
Woonplaats: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Oliekoeler was alleen op de 130pk, de rest had een warmtewisselaar. Bij normaal gebruik ( dus niet circuit) heb je geen koeler nodig. Sterker nog, als je geen thermostaat ertussen zet ben je eigenlijk nog slechter af.
In al die jaren dat ik GTi rij nog nooit eentje nodig gehad. EN bij mij zit er gewone 10w40 op.
+ Wat jij hier zegt is dus perfect normaal. Dus spaart uw geld maar voor wat anders als je niet op't circuit zoekt te rijden. ;)


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: zo 09 jun 2013, 15:44 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 12 nov 2012, 21:32
Berichten: 250
De bedoeling is om er ooit eens mee op circuit te gaan. Vrijdag moet ik op mijn werk een recentere fiat afbreken, ik ga kijken om daar de oliekoeler van mee te nemen en die te monteren. Als ik hem monteer komt er zowiezo een thermostaat bij ;) Ik speel liever op velig.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: di 11 jun 2013, 09:00 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 jan 2006, 23:17
Berichten: 3898
Woonplaats: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Dan zou ik eerder nog opteren voor een warmtewisselaar en dubbel fan systeem.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: di 11 jun 2013, 16:09 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 23:14
Berichten: 2100
Woonplaats: Helchteren
zoals hans het zegt heb ik het ook originele warmte wisselaar en aan 2 de fan, alleen nog even hoe ik die 2 de fan ga aansluiten


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: di 11 jun 2013, 20:56 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 12 nov 2012, 21:32
Berichten: 250
Hmm, lijkt me ook niet slecht. Ik zie het wel als ik beslis, eerst de mogelijkheden eens overlopen.

Ander vraagje, De oliedrukensor, is die op een of andere manier te controleren? op de grijze draad komt stroom toe en als je deze aard gaat de meter omhoog, deze werkt dus nog.

Op de oranjebruine draad krijg ik geen stroom, is dit normaal? Als ik het goed voorheb is die voor het lampje en zou deze alleen stroom moeten krijgen indien de druk te laag is?


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: wo 12 jun 2013, 16:50 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 23:14
Berichten: 2100
Woonplaats: Helchteren
zoek enven de weerstands waarden van de sensor op, en meet hem dan nog eens na


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2013, 20:59 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 12 nov 2012, 21:32
Berichten: 250
Ondertussen is de kar al een goeie 3 maand op de baan, een dag nadat ze ingeschreven was heb ik deelgenomen aan de ardennenrit (autoforum). Het was uiteraard een grote test en uitdaging. Alles is vlot verlopen, wat kleine probleempjes ondervonden en thuisgekomen met een 250ml versnellingsbakolie. De bak is opengeweest en heeft er gelukkig niet onder geleden 

Afbeelding

Verder hebben we de wagen grondig gekuist, inclusief binnenkant. De vloermat ging van bordeauxrood naar en felrode kleur. De buitenkant moet nog eens stevig onderhanden genomen worden, gepolierd en dergelijke.

Afbeelding

Ook de nieuwe velgen geplaatst met semi slicks, de beste aanpassing ooit. Dempers achteraan ook op het zachtse gezet, de lichtvoetige achterkant is nu zo goed als verdwenen. Doordat de velgen 15 inch zijn smeekt hij wel om verlaging, ze is besteld. Uiteraard blijft het subtiel, verlagingsveren zijn 25mm korter.

Afbeelding

Voor de rest niet veel grote dingen aan gedaan. De cardan en het cardanhuis aangepast om te werken met een dubbele lagering op de lange cardan. Uiteraard heb ik dit maar gedaan nadat de eerste gesneuveld is ;) Ook een nieuwe gasklep gemonteerd omdat de klep bleef hangen, er zat te veel speling op de asjes en ze blokkeren daardoor.

Als laatste nog in de autoweek gestaan met de GTI, duotest met de 208GTI. Indien interesse wil ik het artikel wel inscannen.

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2013, 21:07 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 00:54
Berichten: 8921
Woonplaats: Tielt-Winge
waarom een dubbele lagering? knappe fotos ! 8)


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2013, 21:10 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 12 nov 2012, 21:32
Berichten: 250
omdat een enkele niet sterk genoeg was :P een dubbele lagering heeft een groter contactoppervlak, de lagers zouden dus minder belast worden en een langere levensduur hebben.

Bedankt 8)


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
BerichtGeplaatst: vr 27 sep 2013, 20:46 
Pug Driver

Geregistreerd: zo 22 okt 2006, 10:40
Berichten: 2131
vette bak


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar: