advertentie Le Vin du Bâché reclame

1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Moderator: P-unit

verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door verbeke »

okay, volgende week maar eens proberen. Weet iemand of je bij de peugeot garage spuitbussen kan bestellen in het originele kleur?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door PUG(z)OT »

en uwe naftbak best uithalen mss... ;)
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door verbeke »

De tank is er al uit, dat leek me inderdaad het veiligst :lol:
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door peugeotfreak »

spuitbussen op lak code kan je bij iedere automaterialen zaak bestellen, kleur is wel altijd bij benadering nooit perfect dezelfde
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door verbeke »

hmm, net een mooi aanbod gekregen: een gereviseerde 309s16 achteras met nieuwe ferrode blokjes, schijven en klauwen voor 350 euro.

Het enige wat me tegenhoud is dat ik standaard met trommels zit, kan dit problemen geven op de keuring?

@peugeotfreak: Okay, volgende week eens gaan kijken.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door PUG(z)OT »

voor de keuring geen probleem, maar je zal wel een remleiding moeten bij trekken en wss ook een andere hoofdremcilinder met twee uitgangen voor achteraan, en geloof ook remkrachtverdelers
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door verbeke »

Waarom kan je de klauwen niet aansluiten op de bestaande leidingen? Die extra leiding, waarvoor is die?
Joske
Pug Driver
Berichten: 5319
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door Joske »

:shock: :shock: 350€ voor een 309gti16 achteras? Waar? :oops:

309 as is wel een stukje langer als een 205 as, dus uw spoor achter gaat ook iets breder komen.
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door verbeke »

Is dat veel geld misschien?

Het bredere spoor(en dikker stabi's) zou de wegligging ten goede komen, ideaal voor op circuit dus 8)

Ik ga ze halen bij samaey motorsport maar ze is voor mij :twisted:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5319
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door Joske »

Neen, als het een echte gti16 achteras is zeker niet. Die dingen zijn nogal zeldzaam en tot mijn frustratie verdwijnen ze allemaal onder een 205. :oops:
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door verbeke »

wel, je mag ze altijd overkopen voor 450€ :lol:

Ik wist niet dat die assen redelijk zeldzaam zijn, enig idee hoe ik ze kan onderscheiden van een 309gti as?

EDIT: Er zitten blijkbaar nog regelbare koni schokdempers op die achteras, double win want ik was toch van plan om andere schokdempers te steken. later nog kijken om matchende voordempers te vinden.
jeeellleee
Berichten: 36
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 18:22
Locatie: Brussel

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door jeeellleee »

die assen zijn idd zeldzaam geworden,
ik heb er trouwens ook nog eentje liggen... als iemand hier intresse in heeft,
moet wel even opgefrist worden,
zal binnenkort eens foto nemen ervan
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door verbeke »

Deze week geen school, we kunnen dus eens goed doordoen!

Zaterdag om de bovenstaande supersprint uitlaatcollector geweest, ook nog eens langs samaey gepasseerd om het carter met olieschot. Helaas paste het carter niet, later meer daarover. Bij samaey ook nog eens zijn 309s16 achteras bekeken.

Afbeelding

Deze week eindelijk de moed gevonden om het gat dicht te lassen, al bij al is het goed gelukt. Het is volledig dicht. Het laswerk is niet van het mooiste maar aangezien het volledig verdoken zit vind ik dit niet zo erg. de lassen zijn reeds behandeld met tectyl.

De onderkant moet ook een volledig nieuwe laag tectyl krijgen, ik ben dus bezig met alles aan de onderkant te verwijderen om het daarna een laagje te geven. Bij het verwijderen van de achteras had ik al gezien dat de remleidingen behoorlijk rot waren. Uiteindelijk maar gekozen om alle remleidingen te vernieuwen door koperen leidingen, deze zijn besteld.

Gisteren heb ik dan toch besloten om de 309s16 as van samaey te gaan halen. De as is iets breder, heeft dikker torsiestangen, schijven, koni dempers, stalen remleidingen, ferrodo DS2500 blokjes en alu achterasbevestiging ipv rubber. Tevens het probleem van het carter uitgelegd waarop ik een spacer gekregen heb (bedankt Pedro!).

Afbeelding

De motor zou eind deze week klaar zijn, die kan dus na het skiverlof opnieuw gemonteerd worden. Deze week hoop ik van de onderkant volledig in tectyl te zetten zodat er weer gemonteerd kan worden.
rebelish
Berichten: 1669
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 23:28
Locatie: Staden (W-Vl)

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door rebelish »

Ach ge zit er toch op, kwas al aant zoeken ;)

Kmoet ook dringend es gaan naar Samaey voor wa onderdelen.
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door 205tunerke »

zou toch u trommelas niet te ver weg gooien...
ge zout ni den eerste zijn dien tege lamp loopt.
al hoop ik dat u dat gespaart blijft.
Plaats reactie

Terug naar “20x”