advertentie Nova reclame

1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Moderator: P-unit

Joske
Pug Driver
Berichten: 5319
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door Joske »

Allé, weer een reden minder om op autoforum te kijken. :mrgreen:

Welkom hier. :Y

Ik denk zelfs dat deze hier op t forum ook te koop gestaan heeft, is de ex 205 van golf16v.
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door verbeke »

inderdaad de ex van golf16v, bedankt.

@kriske: Het is geen 1.9 gti blok he,,het is een 1.9 van een peugot 405 sri(125pk), deze heeft platte zuigers. De klep kwam ook redelijk veel uit de verbrandingskamer( wat denk ik niet normaal is).

De stalen remleidingen zullen zwart geplastidipt worden, hopelijk raken we zo erdoor.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door PUG(z)OT »

in principe moet dat lukken ja, of er een soort van krimpkous overheen doen

de 307 heeft achteraan ook zoiets in den aard, en dat is standaard peugeot :roll:
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door verbeke »

We zien wel wat het geeft op de keuring, de originele leidingen zullen zowiezo bijgehouden worden.

Vandaag ook nog even naar de man die de revisie doet geweest. Samen met hem heb ik de zuigers opgemeten, deze zijn ovaal, net buiten tolerantie. er moeten dus andere zuigers in en de cilinder moeten gehoond worden. kostprijs +-800 euro.

Daarna even opgezocht wat een nieuwe set cilinder+zuigers+segmenten kost: 600 euro. De keuze was dus snel gemaakt. De drijstang en krukaslagers worden vervangen door ACL lagers, deze worden veel gebruikt in de racerij en zijn veel sterker. Dit alles in combinatie met een gereviseerde kop zal resulteren in een zogoed als nieuw blok.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door PUG(z)OT »

waar haal je die ACL lagers? ben nl ook nog op zoek naar lagers voor mijn MI16, ik had eerst op het internet vanalles gelezen over sputter lagerschalen van federal, maar die worden niet gemaakt voor peugeot blokken...
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door verbeke »

Ik haal die via mijn garagist, waar hij deze haalt weet ik niet onmiddellijk. Als je wil kan ik wel eens prijs vragen. Indien ik het moet vragen moet je maar een pm zenden met het juiste type van motor en welke lagers je juist nodig hebt.
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door 205tunerke »

subframe verstevigingsstang mag ook ni voor keuring...
knappe bak.
succes met opbouw.
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door verbeke »

Bedankt!

de subframeversteviger zal voor de keuring worden verwijderd, daar heb ik geen probleem mee. De remleidingen iedere keer vervangen is irritant, telkens ontluchten.

Vorige week trouwens de achteras en te ank verwijderd, dit was nodig om het gaatje te lassen. Nudat deze beide verwijderd zijn worden ze gekuist en opnieuw in de rutex gezet. Nieuwe achterasophangingsrubbers(3*woordwaarde ;) en complete remmenset besteld, deze zijn reeds aangekomen. Ook het stuurhuis is vervangen, bij het op en afrijden van de trailer gemerkt dat er wat speling opzat en redelijk stroef stuurde. Het zeker voor het onzeker genomen en meteen een nieuw besteld. Dit ligt normaal al in de garage, ik moet er nog om gaan.

@pugzot, Ik heb nog niets van prijzen gekregen. Volgende keer als ik naar daar moet zal ik het nog eens vragen.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door PUG(z)OT »

ik heb contact gehad met de invoerder van de lagers hier in Belgie, bij het limburgs revisie bedrijf zijn ze te krijgen, enkel de lagers van de drijfstangen zijn verkrijgbaar als race lagers, de hoofdlagers wordt geen onderscheid in gemaakt met de standaard lagers.

ik ga daar maar eens horen om ze te bestellen, bij de invoerder zelf ging het niet als particulier...
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door verbeke »

@pugzot: Ik heb nog altijd niets gehoord, als ik er nog eens heen moet zal ik het nog eens aankaarten.

Ondertussen staan we al wat verder, voorlopig ben ik bezig met alles op te kuisen en weer proper te zetten. Hier en daar ook de kleine probleempjes aan pakken, samen met het gat hierboven. De examens zijn bijna gedaan(vrijdag) daarna vliegen we er terug in.

Er zijn ondertussen al wat onderdelen aangekomen waaronder een nieuw stuurhuis, nieuwe remmen achteraan, ophanginsrubbers achteraan, heel wat klein prul,... De veerpootbruggen en stalen remleidingen verwacht ik volgende week.

In de loop van volgende week gaan we een bezoek brengen aan samaey, deze heeft nog een MI16 carter liggen(met slingerschoten) en waarschijnlijk zullen er ook nieuwe veren en dempers aangekocht worden waarbij ik het camber kan regelen.

Met de motor gaat alles goed, hij is er sinds gisteren aan begonnen. Normaalgezien is hij begin februari klaar dan kunnen we terug beginnen ineen steken :D

En als laatste heb ik nog een spaghetti spruitstuk aangekocht, zaterdag ga ik erom!
Afbeelding
jeeellleee
Berichten: 36
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 18:22
Locatie: Brussel

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door jeeellleee »

aah samaey, daar kun je nog redelijk veel vinden voor de 205'jes en peugeot's in het algemeen
is dat koelvloeistofpijpje nog origineel te verkrijgen? of komt deze ook uit nederland dat die kerel daar zelft maakt?
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door verbeke »

Of het nog origineel te verkrijgen is, daar heb ik geen idee van. Het komt inderdaad van die kerel uit nederland. Ik heb het gekocht omdat dit niet meer roest.
jeeellleee
Berichten: 36
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 18:22
Locatie: Brussel

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door jeeellleee »

ik had daar ook eentje besteld, maar moest het wel zelf nog serieus stukje afschuren (aan uiteinden) de darmen pasten er niet op
nuja, het waren ook geen originele darmen, maar samco's
maar anders is het wel een mooi stuk voor weinig geld...
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door verbeke »

hmm, dat probleem kan ik ook nog tegenkomen, ik ga waarschijnlijk ook samco of qsp darmen gebruiken. we zien wel!

Afbeelding

Heeft iemand tips op dit gat te lassen? Het is de eerste keer dat ik een gat in een carroserie ga lassen dus ik weet niet onmiddellijk hoe ik er aan begin.

zowiezo ga ik een half automaat gebruiken, maar eerst het gaat uitslijpen (zagen?) en rondomrond vrijmaken van verf. maar hoe kan ik het plaatje dat er moet ingelast worden dezelfde bolling geven? met een hamer?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9537
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke

Bericht door jurgen_s »

eerst dat plaatje inlassen en dan kunt ge dat nog met een hamer in vorm kloppen. Staal rekt nog genoeg.

Eerst alles goed proper maken zodat het volledig roestvrij is. Stukje plaat op maat maken en inlassen.
Plaats reactie

Terug naar “20x”