advertentie PDK Pallets reclame

1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Moderator: P-unit

peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door peugeotfreak »

ik zal mijn monstertje hier ook maar eens opgooien se

we schrijven 2009 - 2010, en kimpie ging opzoek naar iets snellers dan zijn 307 break
eerst ging ik opzoek naar een 306 GTI maar die ik vond waren allemaal wat veel werk aan naar mijn zin en teduur

dan maar opzoek naar en snelle 205 eerst wat gti's gaan bekijken maar de meeste waren niet naar mijn zin
toen kwam ik op het idee voor een rallye aan teschaffen, en na een lange tijd zoeken had ik er eentje gevonden, dit is ondertussen eind 2010, dus ik samen met robby en rob :D naar nederland om tegaan kijken en die zag er op heet eerste zicht nog zo slecht niet uit, mijn eerste idee was importeren en laten spuiten (hier en daar wat roest maar verder niets
na wat overleg en veel nadenken heb ik beslist om ze tekopen (wat een grote fout)
lente 2011 ben ik begonne met alles te demonteren, het eerste plan was om gewoon alles van ophangrubbers, remmen, enz.. tevernieuwen
maar daar kwam toen de aap uit de mouw toen ik de bumper demonteerde kwam daar enorm veel roest onderuit, zo goed als alle bouten moeten overslijpen om nog maar iets los tekrijgen, dan maar begonnen aan het interieur stoelen eruit, tapijt er uit (die was drijf nat ook al stond ze onder een carport) daar kwam nog meer gruwel tevoorschijn, bodem aan chaffeurs kant stond bol, koffer bodem was zo goed als voor de helft weg geroest, ophang punten van de benzine tank waren zo goed als door geroest, de bril aan de voorkant hing nog aan een door de mastiek en, dus toen heb ik het maar opgegeven :cry: , in de winter van afgelopen jaar kreeg ik de kans om een harde kas tekopen, dus ik heb deze kans gegrepen, deze kas is hard en is zo goed als klaar voor de spuiter, toen deze kas thuis was is het eerste wat ik gedaan heb de motorblok ingehangen, en alles van de ophanging gestoken (ik had hier nog een gereviseerde achteras liggen 8) , ondertussen zijn we zover dat ik er mee kan rijden en dat ze zogoed als klaar is voor de keuring :Y
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door peugeotfreak »

zo zag ze er uit toen ik mijn eerste kas ging halen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zoals jullie zien behoorlijk groen en vuil
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door peugeotfreak »

toen ben ik begonnen met demonteren e
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
het gat van in de kofferbodem heb ik geen foto van daar had ik op dat moment weinig zin in, dat gaatje wat je hier op de foto ziet is een van de kleintje die perfect herstel baar was geweest was het niet van de rest roest (dorpels, wielkasten rond de tank dop, enz..)
na deze ontdekkingen heb ik de moed opgegeven om deze nog teredden
maar ander en beter
ondertussen heb ik dit bereikt :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door peugeotfreak »

View My Video
hier was de uitlaat nog niet volledig lucht dicht en echt nog wel heel grof afgesteld dat is ondertussen al wel een pak beter :mrgreen:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door Steven »

Ik zou waarschijnlijk het hele plan al hebben laten varen bij het demonteren :shock: Recpect dat je hem toch gered hebt!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door jurgen_s »

dubelle dikke duim en inderdaad zoals steven zegt: dikke respect!!
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door PUG(z)OT »

dat is idd om de moed in uw schoenen te laten zakken ja... maar is dat robby zijne rallye niet? die lijkt er toch wel heel hard op e
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door peugeotfreak »

die laatste is idd robby zijn rallye, de eerste heb ik kleingeld van gemaakt,
nu is er natuurlijk sinds die laatste foto weer heel wat aan gewerkt geweest, ik zal van de week nog eens wat foto's maken en hier posten, en misschien wel nog eens een video fragmentje (ik moet hier een beetje rekening houden met de buur jonge die slaapkamer ligt vlak tegen mijn werk plaatsje en die werkt met de nacht post)
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door KrisKe »

proper :mrgreen:
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door peugeotfreak »

gisteren de eerste geslaagde test rit gemaakt, natuurlijk verloopt zoiets nooit zonder slag of stoot, maar al bij al zeer tevreden met het resultaat, ze staat wat rijk en de webers zijn niet volledig synchroon, verder bleef de choucke kabel hangen dus daar moet ik nog iets aan doen, maar miljaar wat is dat geluid boven de 5000 toeren verslavend
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door jurgen_s »

gaat ge die laten afstellen of zelf doen?
Bij zelf doen dan zult ge moeten investeren in een paar onderdrukmeters om de synchronisatie al juist te krijgen
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door peugeotfreak »

ik ga het zelf doen, die synchro klokken zijn geen probleem ik ken iemand die er liggen heeft en die mag ik gaan halen als ik ze nodig heb :D daar straks nog even bezig geweest en ze draai toch al weer wat fijner
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door jurgen_s »

nu nog een co meter scoren en dan krijgt ge hem door de keuring :Y
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door peugeotfreak »

hehe dat zal wel lukken hoop ik :+
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1988 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Bericht door peugeotfreak »

na donderdag nog wat afstellen aan de webers ben ik vandaag nog eens gaan test rijden en nu rijd ze een heel pak beter, de carbs staan nu mooi synchroon en motortje draait zonder alle teveel hikken (enkel als die koud is doet ze nog wat moeilijk)
Plaats reactie

Terug naar “20x”