1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
Geplaatst: zo 10 jun 2012, 15:43
ik zal mijn monstertje hier ook maar eens opgooien se
we schrijven 2009 - 2010, en kimpie ging opzoek naar iets snellers dan zijn 307 break
eerst ging ik opzoek naar een 306 GTI maar die ik vond waren allemaal wat veel werk aan naar mijn zin en teduur
dan maar opzoek naar en snelle 205 eerst wat gti's gaan bekijken maar de meeste waren niet naar mijn zin
toen kwam ik op het idee voor een rallye aan teschaffen, en na een lange tijd zoeken had ik er eentje gevonden, dit is ondertussen eind 2010, dus ik samen met robby en rob naar nederland om tegaan kijken en die zag er op heet eerste zicht nog zo slecht niet uit, mijn eerste idee was importeren en laten spuiten (hier en daar wat roest maar verder niets
na wat overleg en veel nadenken heb ik beslist om ze tekopen (wat een grote fout)
lente 2011 ben ik begonne met alles te demonteren, het eerste plan was om gewoon alles van ophangrubbers, remmen, enz.. tevernieuwen
maar daar kwam toen de aap uit de mouw toen ik de bumper demonteerde kwam daar enorm veel roest onderuit, zo goed als alle bouten moeten overslijpen om nog maar iets los tekrijgen, dan maar begonnen aan het interieur stoelen eruit, tapijt er uit (die was drijf nat ook al stond ze onder een carport) daar kwam nog meer gruwel tevoorschijn, bodem aan chaffeurs kant stond bol, koffer bodem was zo goed als voor de helft weg geroest, ophang punten van de benzine tank waren zo goed als door geroest, de bril aan de voorkant hing nog aan een door de mastiek en, dus toen heb ik het maar opgegeven , in de winter van afgelopen jaar kreeg ik de kans om een harde kas tekopen, dus ik heb deze kans gegrepen, deze kas is hard en is zo goed als klaar voor de spuiter, toen deze kas thuis was is het eerste wat ik gedaan heb de motorblok ingehangen, en alles van de ophanging gestoken (ik had hier nog een gereviseerde achteras liggen , ondertussen zijn we zover dat ik er mee kan rijden en dat ze zogoed als klaar is voor de keuring
we schrijven 2009 - 2010, en kimpie ging opzoek naar iets snellers dan zijn 307 break
eerst ging ik opzoek naar een 306 GTI maar die ik vond waren allemaal wat veel werk aan naar mijn zin en teduur
dan maar opzoek naar en snelle 205 eerst wat gti's gaan bekijken maar de meeste waren niet naar mijn zin
toen kwam ik op het idee voor een rallye aan teschaffen, en na een lange tijd zoeken had ik er eentje gevonden, dit is ondertussen eind 2010, dus ik samen met robby en rob naar nederland om tegaan kijken en die zag er op heet eerste zicht nog zo slecht niet uit, mijn eerste idee was importeren en laten spuiten (hier en daar wat roest maar verder niets
na wat overleg en veel nadenken heb ik beslist om ze tekopen (wat een grote fout)
lente 2011 ben ik begonne met alles te demonteren, het eerste plan was om gewoon alles van ophangrubbers, remmen, enz.. tevernieuwen
maar daar kwam toen de aap uit de mouw toen ik de bumper demonteerde kwam daar enorm veel roest onderuit, zo goed als alle bouten moeten overslijpen om nog maar iets los tekrijgen, dan maar begonnen aan het interieur stoelen eruit, tapijt er uit (die was drijf nat ook al stond ze onder een carport) daar kwam nog meer gruwel tevoorschijn, bodem aan chaffeurs kant stond bol, koffer bodem was zo goed als voor de helft weg geroest, ophang punten van de benzine tank waren zo goed als door geroest, de bril aan de voorkant hing nog aan een door de mastiek en, dus toen heb ik het maar opgegeven , in de winter van afgelopen jaar kreeg ik de kans om een harde kas tekopen, dus ik heb deze kans gegrepen, deze kas is hard en is zo goed als klaar voor de spuiter, toen deze kas thuis was is het eerste wat ik gedaan heb de motorblok ingehangen, en alles van de ophanging gestoken (ik had hier nog een gereviseerde achteras liggen , ondertussen zijn we zover dat ik er mee kan rijden en dat ze zogoed als klaar is voor de keuring