1989 - Peugeot 205 Rallye 1.3 - Twoofive
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 984
- Lid geworden op: za 21 jan 2006, 22:19
- Locatie: st lambrechts herk
1989 - Peugeot 205 Rallye 1.3 - Twoofive
hello!
gisteren heb ik de koop van men leven gedaan, via 205tunerke ben ik nl. uitgekomen op een 205 1.3 rallye van het jaar 1989.
deze is altijd goed onderhouden geweest, en rijdt lijk hell!
bij de aankoop ook nog een deel onderdelen gekregen, da was em van alles vanaf, en da is natuurlijk in mijn voordeel h?.
het enige wat moest gebeuren was het afstellen van de 2 dubbele webers( damn da klinkt goed!) en het vervangen van de achterbumper, die er bij de aankoop bij was.
enkele pics, waarop al een paar kleine dingen aangepast zijn:
wat is er al aangepast?
-de oranje pinkers gewisseld met witte pinkers(waren erbij!)
-middenconsole geplaatst(rood natuurlijk)
zo, alle tips vor het onderhouden van deze original zijn uiteraard welkom, want ik kan me wel voorstellen dat de rallye wat meer onderhoud vraagt dan de forever bijvoorbeeld.
en ja, de rallye blijft vor het grootste deel standaard, is zo al speciaakl genoeg.
gisteren heb ik de koop van men leven gedaan, via 205tunerke ben ik nl. uitgekomen op een 205 1.3 rallye van het jaar 1989.
deze is altijd goed onderhouden geweest, en rijdt lijk hell!
bij de aankoop ook nog een deel onderdelen gekregen, da was em van alles vanaf, en da is natuurlijk in mijn voordeel h?.
het enige wat moest gebeuren was het afstellen van de 2 dubbele webers( damn da klinkt goed!) en het vervangen van de achterbumper, die er bij de aankoop bij was.
enkele pics, waarop al een paar kleine dingen aangepast zijn:
wat is er al aangepast?
-de oranje pinkers gewisseld met witte pinkers(waren erbij!)
-middenconsole geplaatst(rood natuurlijk)
zo, alle tips vor het onderhouden van deze original zijn uiteraard welkom, want ik kan me wel voorstellen dat de rallye wat meer onderhoud vraagt dan de forever bijvoorbeeld.
en ja, de rallye blijft vor het grootste deel standaard, is zo al speciaakl genoeg.
Laatst gewijzigd door twoofive op vr 01 apr 2011, 20:59, 11 keer totaal gewijzigd.
ja jong. das lekker he. onderhoud da ding maar goed en idd nie teveel aan veranderen. mss 106rallye vekgen eronder en beetje verlagen.
ma da ga wel beetje sneller als uwen andere zeker ?
en wa hebt ge nog van onderdelen erbij gekrege? mss dak iet kan gebruike...
ma da ga wel beetje sneller als uwen andere zeker ?
en wa hebt ge nog van onderdelen erbij gekrege? mss dak iet kan gebruike...
www.thonestuning.eu
[img]http://img385.imageshack.us/img385/5652/myridessx3.png[/img]
[img]http://img385.imageshack.us/img385/5652/myridessx3.png[/img]
-
- Pug Driver
- Berichten: 984
- Lid geworden op: za 21 jan 2006, 22:19
- Locatie: st lambrechts herk
der was een 2e achterbumper bij, waar de onderbumper nog goed van is, een volledige set van die kapkes voor in de velgen, witte pinkers, setje koplampen, gloednieuwe bougies (bosch super 4), set achterlichten.dt205 schreef:ja jong. das lekker he. onderhoud da ding maar goed en idd nie teveel aan veranderen. mss 106rallye vekgen eronder en beetje verlagen.
ma da ga wel beetje sneller als uwen andere zeker ?
en wa hebt ge nog van onderdelen erbij gekrege? mss dak iet kan gebruike...
ook had ie zowel achteraan als vooraan nieuws remblokken en banden gekregen, en vermits de leeftijd denk ik niet dat ze op de keuring van de sebring uitlaat een probleem maken.
pug 205 1.3 rallye
pug 207 sw 1.6 vti
pug 207 sw 1.6 vti
-
- Pug Driver
- Berichten: 984
- Lid geworden op: za 21 jan 2006, 22:19
- Locatie: st lambrechts herk
hier nog wat gegevens die ik op het internet gevonden heb:
de motor is een tu 2.4 met 1294cc
2 dubbele weber carburatoren zorgen voor de 103pk en de 76 kw op 6800toeren per minuut.
vooraan een volledige 1.9 gti ophanging met geventileerde schijven.
achteraan een 1.6gti achteras met trommels
een gewicht van 794kg
mag altijd aangevuld worden, ik wil er zoveel mogelijk over weten!
de motor is een tu 2.4 met 1294cc
2 dubbele weber carburatoren zorgen voor de 103pk en de 76 kw op 6800toeren per minuut.
vooraan een volledige 1.9 gti ophanging met geventileerde schijven.
achteraan een 1.6gti achteras met trommels
een gewicht van 794kg
mag altijd aangevuld worden, ik wil er zoveel mogelijk over weten!
pug 205 1.3 rallye
pug 207 sw 1.6 vti
pug 207 sw 1.6 vti
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
jaja
eys
moogt die pic's van de drie samen der ook wel op zetten h?...
draagt der zorg voor
heb hem ni zomaar aan u verkocht...
kweet da ger zorg voor ga dragen
MAAR DA MOET OOK
205tunerke
looney tuner
koen
moogt die pic's van de drie samen der ook wel op zetten h?...
draagt der zorg voor
heb hem ni zomaar aan u verkocht...
kweet da ger zorg voor ga dragen
MAAR DA MOET OOK
205tunerke
looney tuner
koen
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
schoon fotokes
echt
schoon foto's
doet me iets om ze daar zo alle drie te staan pronken...
volgende keer mot ik ook bij men 205 staan h?...
205tunerke
schoon foto's
doet me iets om ze daar zo alle drie te staan pronken...
volgende keer mot ik ook bij men 205 staan h?...
205tunerke
-
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
- Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
- Contacteer:
Da's niet juist. Het is een 1.6 GTi ophanging. Anders kan er geen 13" op.twoofive schreef:hier nog wat gegevens die ik op het internet gevonden heb:
de motor is een tu 2.4 met 1294cc
2 dubbele weber carburatoren zorgen voor de 103pk en de 76 kw op 6800toeren per minuut.
vooraan een volledige 1.9 gti ophanging met geventileerde schijven.
achteraan een 1.6gti achteras met trommels
een gewicht van 794kg
mag altijd aangevuld worden, ik wil er zoveel mogelijk over weten!
En een 1.6 GTI as is altijd met trommels. Het is trouwens dezelfde als een XS,CTI, ...
In Holland zijn er genoeg website's die info hieromtrent hebben. En ge kunt met een rallye ook lid worden bij de GTi-club. Daar staat op het forum ook veel hieromtrent.
Ik had de rallye ook al zien staan. Was weinig geld...
Ge mist trouwens de originele voorste onderspoiler met die grillekes. En die stripjes (?) in de bumpers zijn ook niet origineel.
The one and only 205 guy...
-
- Pug Driver
- Berichten: 984
- Lid geworden op: za 21 jan 2006, 22:19
- Locatie: st lambrechts herk
ja, op een paar details na is ie origineel. was van een liefhebber, die heeft er wss ook wat aan gewerkt h?.Den Hans schreef:
Ge mist trouwens de originele voorste onderspoiler met die grillekes. En die stripjes (?) in de bumpers zijn ook niet origineel.
maar was de bumper geen optie?
pug 205 1.3 rallye
pug 207 sw 1.6 vti
pug 207 sw 1.6 vti
Oranje pinkers moeten er weer opkomen
7 pk fiscaal
Type: 4 cilinders in lijn, 8 kleppen Sohc
Voeding: 2 carburateurs WEBER DC40
cilinder inhoud (cm3): 1 294
Max pk (pk per tr/mn): 103 aan 6 800
Max koppel (Nm per tr/mn): 118 aan 5 000
Transmissie vooraandrijving
Bo?te 5 manueel
Gewicht 790 kg
Remmen voor en achter :geventileerd vooraan achteraan tembours
Max snelheid 190 km
0 tot 100 km/h: 9,2
Verbruik:gemiddeld (L/100 Km): 7,6
7 pk fiscaal
Type: 4 cilinders in lijn, 8 kleppen Sohc
Voeding: 2 carburateurs WEBER DC40
cilinder inhoud (cm3): 1 294
Max pk (pk per tr/mn): 103 aan 6 800
Max koppel (Nm per tr/mn): 118 aan 5 000
Transmissie vooraandrijving
Bo?te 5 manueel
Gewicht 790 kg
Remmen voor en achter :geventileerd vooraan achteraan tembours
Max snelheid 190 km
0 tot 100 km/h: 9,2
Verbruik:gemiddeld (L/100 Km): 7,6
Laatst gewijzigd door Kevin-XS op zo 04 feb 2007, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.