1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil
Geplaatst: vr 27 mei 2011, 23:13
Ik kan mezelf toch niet scheiden van dit lief beestje. Heeft hier nog geen topic gehad denk ik. Bij deze dus eens een topicje over de heropleving van mijn lief beestje.
205 Roland Garros, de 1.4 motor met de weber carburator op.
Foto's van de zomer voor ik ze 4 jaar geleden weg parkeerde.
Ondertussen af en toe nog wat aan gedaan, vooral iets meer dan een jaar terug dan. Ik wilde ze vorige zomer al terug de baan op. Distributie is anderhalf jaar geleden al vervangen. Ik had ze weg gezet met lekkende waterpomp. Dat is dus gefixed.
Probleem dat ik ook nog heb nu is dat net 4a5 jaar geleden de tuning keuring erdoor is gekomen. Die uitlaat in het midden krijg ik dus met geen geweld meer goedgekeurd.
Ze is op het moment maar in een troosteloze staat aangezien ze toch wel wat heeft buitengeslapen.
Paar piccies getrokken vandaag tijdens de "ontdekkingswerken"
De nieuwe origineel model uitlaat past dus totaal niet achter mijn "tuning" bumper
heb geen piccie getrokken van de achterzijde blijkbaar
She purrs like a kitten, with a lung disease
Beestje zuigt wat valse lucht blijkbaar via dit tubeke
Deze rubber heeft het deze lente ook opgegeven en is dus gekromen precies, misschien dat ik het nog goed krijg, anders zoek ik bij deze dus een "nieuwe"
Deze kan ik misschien nog goed krijgen met wat tek7
Ik was eigenlijk van zin om deze terug met origineel bumpers te voorzien
Is er misschien iemand die nog de bevestigingen voor origineel stootranden heeft liggen die nog in redelijk staat zijn met vijzen die nog bruikbaar zijn?
Heel waarschijnlijk niet maar heeft iemand misschien nog groen stootranden liggen zonder schade? Carrossier is niet bepaald vriendelijk geweest bij het verwijderen van mijn originele bumpers
Ook zoek ik nog de verstralers in bumpers met bevestiging. <= veerstralers zijn misschien nog beschikbaar bij de dealer, geen id. Bij de pinkers stond bij de dealer niet bij of ze wit of oranje waren, maar die witte zoek ik dus ook nog. ( Bij die van mij was 1 stuk links vanvoor, vandaar die oranje erin op het moment )
Laatste belangrijk ding, en ik weet het zeldzaam, maar iemand nog een voorruit rubber liggen voor een 205 cabrio? Zit een gewone op de mijne en bij 130 per uur kan je door de wind je hand tussen het dak en het voorruit frame steken.
Maar goed nieuws, mijn nummerplaat ligt klaar, de verzekeringspapieren zitten in de post! Nu nog in orde krijgen voor de keuring en gaan keuren maar.
205 Roland Garros, de 1.4 motor met de weber carburator op.
Foto's van de zomer voor ik ze 4 jaar geleden weg parkeerde.
Ondertussen af en toe nog wat aan gedaan, vooral iets meer dan een jaar terug dan. Ik wilde ze vorige zomer al terug de baan op. Distributie is anderhalf jaar geleden al vervangen. Ik had ze weg gezet met lekkende waterpomp. Dat is dus gefixed.
Probleem dat ik ook nog heb nu is dat net 4a5 jaar geleden de tuning keuring erdoor is gekomen. Die uitlaat in het midden krijg ik dus met geen geweld meer goedgekeurd.
Ze is op het moment maar in een troosteloze staat aangezien ze toch wel wat heeft buitengeslapen.
Paar piccies getrokken vandaag tijdens de "ontdekkingswerken"
De nieuwe origineel model uitlaat past dus totaal niet achter mijn "tuning" bumper
heb geen piccie getrokken van de achterzijde blijkbaar
She purrs like a kitten, with a lung disease
Beestje zuigt wat valse lucht blijkbaar via dit tubeke
Deze rubber heeft het deze lente ook opgegeven en is dus gekromen precies, misschien dat ik het nog goed krijg, anders zoek ik bij deze dus een "nieuwe"
Deze kan ik misschien nog goed krijgen met wat tek7
Ik was eigenlijk van zin om deze terug met origineel bumpers te voorzien
Is er misschien iemand die nog de bevestigingen voor origineel stootranden heeft liggen die nog in redelijk staat zijn met vijzen die nog bruikbaar zijn?
Heel waarschijnlijk niet maar heeft iemand misschien nog groen stootranden liggen zonder schade? Carrossier is niet bepaald vriendelijk geweest bij het verwijderen van mijn originele bumpers
Ook zoek ik nog de verstralers in bumpers met bevestiging. <= veerstralers zijn misschien nog beschikbaar bij de dealer, geen id. Bij de pinkers stond bij de dealer niet bij of ze wit of oranje waren, maar die witte zoek ik dus ook nog. ( Bij die van mij was 1 stuk links vanvoor, vandaar die oranje erin op het moment )
Laatste belangrijk ding, en ik weet het zeldzaam, maar iemand nog een voorruit rubber liggen voor een 205 cabrio? Zit een gewone op de mijne en bij 130 per uur kan je door de wind je hand tussen het dak en het voorruit frame steken.
Maar goed nieuws, mijn nummerplaat ligt klaar, de verzekeringspapieren zitten in de post! Nu nog in orde krijgen voor de keuring en gaan keuren maar.