advertentie Nova reclame

1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Moderator: P-unit

Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

Ik kan mezelf toch niet scheiden van dit lief beestje. Heeft hier nog geen topic gehad denk ik. Bij deze dus eens een topicje over de heropleving van mijn lief beestje.

205 Roland Garros, de 1.4 motor met de weber carburator op.
Foto's van de zomer voor ik ze 4 jaar geleden weg parkeerde.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen af en toe nog wat aan gedaan, vooral iets meer dan een jaar terug dan. Ik wilde ze vorige zomer al terug de baan op. Distributie is anderhalf jaar geleden al vervangen. Ik had ze weg gezet met lekkende waterpomp. Dat is dus gefixed.
Probleem dat ik ook nog heb nu is dat net 4a5 jaar geleden de tuning keuring erdoor is gekomen. Die uitlaat in het midden krijg ik dus met geen geweld meer goedgekeurd.
Ze is op het moment maar in een troosteloze staat aangezien ze toch wel wat heeft buitengeslapen.
Paar piccies getrokken vandaag tijdens de "ontdekkingswerken"
De nieuwe origineel model uitlaat past dus totaal niet achter mijn "tuning" bumper
Afbeelding
heb geen piccie getrokken van de achterzijde blijkbaar

She purrs like a kitten, with a lung disease :P
Beestje zuigt wat valse lucht blijkbaar via dit tubeke
Afbeelding
Afbeelding

Deze rubber heeft het deze lente ook opgegeven en is dus gekromen precies, misschien dat ik het nog goed krijg, anders zoek ik bij deze dus een "nieuwe"
Afbeelding
Deze kan ik misschien nog goed krijgen met wat tek7
Afbeelding

Ik was eigenlijk van zin om deze terug met origineel bumpers te voorzien
Is er misschien iemand die nog de bevestigingen voor origineel stootranden heeft liggen die nog in redelijk staat zijn met vijzen die nog bruikbaar zijn?
Heel waarschijnlijk niet maar heeft iemand misschien nog groen stootranden liggen zonder schade? Carrossier is niet bepaald vriendelijk geweest bij het verwijderen van mijn originele bumpers :(
Ook zoek ik nog de verstralers in bumpers met bevestiging. <= veerstralers zijn misschien nog beschikbaar bij de dealer, geen id. Bij de pinkers stond bij de dealer niet bij of ze wit of oranje waren, maar die witte zoek ik dus ook nog. ( Bij die van mij was 1 stuk links vanvoor, vandaar die oranje erin op het moment )

Laatste belangrijk ding, en ik weet het zeldzaam, maar iemand nog een voorruit rubber liggen voor een 205 cabrio? Zit een gewone op de mijne en bij 130 per uur kan je door de wind je hand tussen het dak en het voorruit frame steken.

Maar goed nieuws, mijn nummerplaat ligt klaar, de verzekeringspapieren zitten in de post! Nu nog in orde krijgen voor de keuring en gaan keuren maar.
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

Ha lol geen edit meer van de eerste post :P
Dit 205ke zit trouwens al 19 van zijn 20 jarige leeftijd in de familie. als ik hem wegdoe koopt mijn tante die er 13 jaar heeft mee gereden deze hoogstwaarschijnlijk gewoon terug :D
Ik weet dus perfect wat dit 205ke met 260.000km allemaal heeft meegemaakt. Vooral aan max 70 en 90 per uur. En dat is opzich niet zoveel. 1x een schaaf wond aan de bestuurdersdeur en wat stompjes op de bumpers.

Ben weer aan het twijfelen, zie die achterbumper toch graag met die uitlaat int midden eigenlijk.
Afbeelding
OR
Afbeelding

Wel hilarisch wat ze vragen bij peugeot voor een cabrio kofferklep, 780€
De mijne is aan het roesten rond het slot, en de ribbelplaat is nogal oud geworden ondertussen en gebarsen aan de zijkant

Maar ff die bumpers on hold zetten. Tenzij ik mooie groene stootranden vind natuurlijk.
Ik kan misschien gewoon aan de nieuwe demper een pijpke naar beneden laten lassen vlak voor de bumper. Zodat deze past op achter mijn bumper die aan de zijkant geen uitsparing heeft voor de uitlaat.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door jurgen_s »

voor de deurrubber: als die nog niet gescheurd is gewoon in heet water leggen en terug op lengte trekken (niet te hard natuurlijk)
plaatstukken zijn inderdaad schandalig duur en daarom was ik zo blij als een kind toen DT205 de zijne in stukken wegdeed: twee deuren + kofferklep voor een appel en en ei :mrgreen: Kijk dus ook eens wat rond op het internet en misschien komt ge wel iets tegen mits wat geduld.
Prince-_-
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 14:17
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Prince-_- »

Om een mede RG-rijder te helpen :wink:
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=17_s
Niet zo heel ver in frankrijk denk ik :)
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

Ah thx voor de tip, zal het eens proberen met dat heet water.
Jah, die kofferklep kan ik wel wat geduld mee hebben. Het is niet dat deze door elkaar zakt. en de roest zit achter de ribbelplaat. De rest is allemaal roestvrij, juist een beetje aan de bodem, maar is miniem. Wat hammerit erop ^^


@prince, thx, die voorbumper ziet er netjes uit
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door KrisKe »

standaard bumpers, en een gti achterbumperke :mrgreen:

ne keer goe polieren, velgjes opmaken met 165 50 r15 derop, verlagen, en genieten :shock:

en dan hebde in mijn ogen een super bak 8)
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

Laat ma zijn met uw klein bandje.
ding draait met te grote banden ( gti maat ;) ) al 3000 rpm in 5de tegen 90 per uur
met nog een kleiner bandje kan ik al helemaal niet meer de autostrade op :P
Edit: Voor een niet gti is 165/50r15 niet veel verschil met de standaard maat van 165/70 r13. Een 175/50r15 geeft -0,93% aan tov standaard banden. Dan heb ik liever de 175/55r15 maar die geeft dan weer 2,19% aan. Dus dichter bij de echte snelheid.
En deze heeft wel wat meer nodig dan polieren alleen. Ze staat voor 90% nog in de lak waarmee ze uit het fabriek kwam gerold

Afbeelding
Vind dit nog altijd nie mis zalle.

Krijg ze trouwens nie lager dan 1 cm tusse band en kas. En vanachter al helemaal niet. Er mag nu al niemand gaan zitten met de brede velgen. Vanachter ligt er wel een 195 45 15 op en vanvoor nog een 195 50 15. Door de gti maat is de snelheidsmeter nagenoeg 100% juist. Vrachtwagens rijden op mijn teller tussen de 89 en 91 per uur :)
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Den Hans »

Die mannen met hun klein wielkes altijd maar denken dat hunne auto kei hard optrekt, maar ge hebt wel 20km:h verschil op uwe tellergewoon. :lol: En nen hoop schakelen altijd. Woohoo lekker racy. :mrgreen:
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door KrisKe »

daar zeg ik niks van :wink:
tellerke heb ik toch verzet, dus bij mij 'maar' 5km verschil :)
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Jethro »

Bij mij scheelt het toch bijna 10/15 km/uur :lol:
Ik zou persoonlijk voor de originele voorbumper gaan, met eventueel een lip.
Zo komt hij even laag als de achterbumper (denk ik), en die vind ik wel passen ;)
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

Achterbumper is nagenoeg even hoog als de originele achterbumper. Denk dat een gti model met die "flappen" achter de wielen zelfs nog net iets lager komt.
Die uitlaat int midden hangt hoger dan een originele.
Vanvoor een originele en vanachter die tuning bumper doe ik niet. Zit dan met 2 totaal verschillende stootranden. Namelijk een kleine gladde achteraan en een dikke hoekige vooraan.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door PUG(z)OT »

de bumpers, tja das smaak, voorbumper is niet mijn ding. achterbumper is wel knap 8)

maar ben vooral fan van de velgskes 8) 8) 8)
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door 205tunerke »

origineel bumperkes
vooraan 4cm of zo laten zakken en afblijven
schoon cabrioke(maar da he ik altijd gezegd hé)
Rene_Thijssen
Berichten: 245
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 22:23

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door Rene_Thijssen »

een 205 moet je niet "verneuken" met poly bumpers enzo..
gewoon plat op de pens en gaan je bent toch een belg ;-)..
hier bij ons in nederland staan er achterklepjes te koop hoor..

succes met je project!
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1991 - Peugeot 205 RG Cabrio - Taz Devil

Bericht door seune »

meestal ben ik ook geen fan van die tuningbumpers.. maar de deze vind ik wel ni mis eigenlijk :shock: verder nooit plat op zene pens leggen maar deftige ( hardere ) dempers vanachter dan zal die al minder snel schuren en voraan zelfde en 2-3cm lager da's mijn mening hé :)
Plaats reactie

Terug naar “20x”