advertentie Nova reclame

1974 - 104 draait op 3 cil en gebruikt olie

Moderator: P-unit

Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 1974 - 104 draait op 3 cil en gebruikt olie

Bericht door Darl'mat »

black sludge in het karter = olie veel te oud en veel te lang mee gereden, dan moet men motor spoelen en hopen op gen schade.

Mayonaise aan vuldop komt van condens, veel korte ritten, soms helpt om over te gaan naar semi sinteet, wat ook kan helpen is om afzuiging van karter dampen iets ruimer te maken, en met iets is het de bedoeling van te beginnen met enkele 10den mm's.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1974 - 104 draait op 3 cil en gebruikt olie

Bericht door jurgen_s »

Semi syntheet is niet aan te raden in deze blokken wegens geen dichting tussen versnellingsbak en motorblok. Doet ge daar te lopende olie in, loopt die er op die p'aats gewoon terug uit.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 1974 - 104 draait op 3 cil en gebruikt olie

Bericht door Darl'mat »

met zelfde viscositeit het Jurgen
Jantjebravo
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 17:00

Re: 1974 - 104 draait op 3 cil en gebruikt olie

Bericht door Jantjebravo »

OK!

De olie is vervangen door 20W50, verbruikt nog steeds maar heb er een anti lek ingegooid als test. Even deze zijn werk laten doen en zien waar we uitkomen.

Ondertussen een eerste maal naar de keuring geweest (+- 50 km heen en terug). Reed schitterend, ook motor doet het goed, enkel een brandluchtje van de remmen. Deze blijken vast te zitten.

Verder draait motor niet zo soepel tot hij flink op temperatuur is. Dan loopt hij als een trein. mss nog even de afstelling van de carb moeten bijregelen.

Hoewel ik beide klauwen gangbaar gemaakt heb blijft er dus een probleempje. Dit zou moeten de remslangen zijn, hoogstwaarschijnlijk zitten deze dicht. Die zijn besteld :)

Morgen 2de poging in de keuring als hij het goed doet na de nieuwe remslangen....
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1974 - 104 draait op 3 cil en gebruikt olie

Bericht door PUG(z)OT »

en anders je rempompen is reviseren, laatst ook voorgehad, een roestrandje rond de rempiston zorgde ervoor dat deze niet goed terug schoof...
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 1974 - 104 draait op 3 cil en gebruikt olie

Bericht door silverlion306 »

Wil wel eens een foto van deze 104 zien :Y Krijgen we deze dan ook te zien op events als hij terug de baan op kan/mag? :)
Jantjebravo
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 17:00

Re: 1974 - 104 draait op 3 cil en gebruikt olie

Bericht door Jantjebravo »

silverlion306 schreef:Wil wel eens een foto van deze 104 zien :Y Krijgen we deze dan ook te zien op events als hij terug de baan op kan/mag? :)
Heel mooi. De peugeot is gekeurd! Remmen vooraan zijn weer volledig los. Tijdens het ontluchten zag ik mooi de zuiger bewegen. Die doet het prima. De slangen heb ik doorgeknipt en vooral links (probleempunt keuring) was redelijk over zijn eindpunt.

De achterste slangen staat binnenkort op het programma. Die bestel ik dan gewoon online. Nog even grondig kijken wat er nog besteld moeten.

Vooraan links heb ik nogal een gerammel. De rubbers van de stabilisatiestang (die 2 rubberen vlootjes) brokkelen er gewoon van tussen weg. Rechts achter wil hij ook flink bonken bij oneffenheden.

MAAR GOED :) Hij is de baan op! Foto volgt! Dit weekend wil ik de radio geïnstalleerd hebben...
Worden er oldtimers meetings georganiseerd? Ik heb er enkele op het oog waar ik wel eens heen rij. Vooral W-VL. Eens hij wat meer op punt (en een bagagedrager op het dak) komt lijkt een reisje ook wel mogelijk.

Dan nog gordels achteraan plaatsen, dan kan de kleine spruit ook mee. Heel mss de originele veiligheidsriemen ook vervangen. Projectjes die in de toekomst zullen verwezenlijkt worden.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 1974 - 104 draait op 3 cil en gebruikt olie

Bericht door silverlion306 »

Op Pugdrivers events zijn alle Peugeot's welkom, zowel jong als oud, standaard als modified ;) Zelf heb ik sinds vorig jaar mijn 309 als oldie waarmee ik ook wel eens naar een oldtimer event durf gaan, net zoals nog enkele andere hier :Y

Maar kortom; showen die 104!!! :D 8) Vind de 104 persoonlijk een heel mooi ogende Peugeot, heb er wel een zwak voor 8)
Plaats reactie

Terug naar “10x”