advertentie Nova reclame

807 - Verkocht

806, 807, Bipper, Partner en Expert personenwagens

Moderator: P-unit

PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

807 - Verkocht

Bericht door PetDig2 »

807

remklauw links achter blijft sinds heel recent wat hangen - de hefboom is via de handrem(kabel) beweegbaar maar lost niet zo ver als rechts achter (daar geen probleem)

ligt niet aan handremkabel(s) - die zijn een aantal mnd geleden allemaal vervangen en goed gangbaar

remschijven achter zijn nog prima (nog de originele, na 160.000 km)

remblokken achter zijn bij rond de 120.000 km vernieuwd, nog prima ook

maar kan dus geen afstand rijden, kort gaat (zaakje heeft nog niet heet gestaan, één keer lauwwarm na een ritje stadsverkeer van een paar km toen ik het ontdekte)

gelukkig wel als het moet een ex-Peugeot garage vlakbij mijn deur, doen in principe nog steeds onderhoud op Peugeots ook

vraag is: wat gebeurt er in zo'n geval ? wordt alles gelijk voor nieuw vervangen ?

(ik ben niet handig, begin niet graag aan roestige vijzen etc - en remolie wil ik ook niet mee morsen)

kan je in de garage om een demontage en schoonmaken / smeren vragen - of wordt dat niet cq nooit gedaan ?

ik heb een VAB pechverhelping, kan de wagen evt laten slepen naar een (vrije) garage naar keuze - enkel dienen ze 'm dan achter op te tillen ipv voor en weet niet of dat gedaan wordt

alvast dank,

Johan
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door jurgen_s »

Bij de 607 heeft men eerst de geleiders ingevet en dat heeft voor een tijd gewerkt. Uiteindelijk is het toch een andere klauw geworden... een tweedehandsje weliswaar maar die doet zijn werk goed.
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

bedankt Jurgen

ik lees op het Duitse Eurovan2 forum ook over problemen met de remklauwen - dat je uiteindelijk toch naar nieuw zou moeten

hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel er nog met de wagen gereden wordt (actueel weinig - maar ik doe de wagen niet weg) hoeveel geld je er nog wilt insteken

maar stel ik laat het L + R dan maar gelijk vervangen (paars-gewijs) - hoeveel ben je kwijt voor zoiets ?

grtn/J
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door jurgen_s »

Peugeot dealer prijzen zijn duurder dan mister auto,.ook al zijn het dezelfde lucas remmen. En dan nog installeren. Zal als ik thuis ben, zal ik eens zien op mister auto. Dan hebt ge al een vanaf prijs.
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

heb zo 't idee

http://www.mister-auto.be/fl/remklauw/p ... 1_g78.html

dat het alles bij elkaar L+R incl werk wel gemakkelijk 500€ zou kunnen worden

(en ik wil absoluut niet dat de remschijven/blokken al verwisseld zouden worden)

ga toch maar vragen of ze niet willen proberen de L klauw eerst gangbaar te maken ....
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door jurgen_s »

in principe is langs de kant dat het niet meer gaat voldoende. Ge moet de kant die nu nog goed werkt, niet mee laten vervangen.
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

de ex-Peugeot garage hier doet nog wel onderhoud op Peugeot, maar geen specifieke herstellingen meer

dan maar 'ns bij Auto5 gevraagd (zitten vlakbij huis - kan ik er zelf nog voorzichtig tegen 30km/u naartoe rijden) - alles wat ze kunnen doen om het terug gangbaar te maken, heb ik al gedaan

dus zij willen het doen, maar vervangen alleen - alle stukskes bij elkaar per kant incl. vervangen remolie schatten ze zo tegen de 300€, dus mocht ik L + R doen zou het op ong 550€ komen

denk dat ik het maar gelijk 'tegoei' laat doen - als nu L in panne valt, zal R wel niet lang meer op zich laten wachten, ben 'k gelijk weer goed gesteld
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

heb met WD40 en een hamer het hefboompje van de handremkabel aan de remklauw naar boven gekregen

met een waterpomptang heen-en-weer bewegen gaat, zelfs vrij gemakkelijk, maar het mechanisme gaat niet licht / los genoeg om bij neerlaten van de handrem de remklauw weer vrij te maken

maar kan rijden - handrem efkes nie gebruiken

nu kan ik meer dan één prijs vragen - kan de wagen zelf brengen waarheen ik wil

(ga toch enkel L de remklauw laten vervangen - niet meer uitgeven dan momenteel nodig)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door jurgen_s »

desnoods nog wat meer smeren en meer op en neer bewegen. kan zijn dat die toch loskomt.

maar goede fix gemaakt!!
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

thx

wel, ik heb de tijd - kan idd de WD40 rustig verder laten inwerken en over een week of wat nog eens het wiel eraf halen en proberen

heb toch de 508 SW van 't werk voor dagelijks gebruik

maar dit leert me dat ik de 807, wil ik die in goeie conditie houden, toch wat vaker moet gebruiken dan enkel tijdens het weekend (en dan soms zelfs ééns in de 14 dagen)

rust roest, da's me nu heel duidelijk :shock:

volgens het Eurovan2 forum zitten op de Volkswagenbus T4 dezelfde remklauwen achter als op de 807 / C8 / (Ulysse / Phedra)

dus zou ik zélfs nog prijs kunnen vragen bij een VW garage ;)

maar nee, ik ga naar de vrije garage die ik ken, die alles van de VAG groep (Seat/Skoda/VW/Audi) doen en alles van de Fiat/Alfa/Lancia groep

scheelt me niet zozeer in stukken (prijs) alswel in werkuren

zitten enkel niet helemààl naast de deur
Online
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door Darl'mat »

Zouden ook de rubbers van de remcilinders kunnen zijn die de zuiger niet meer goed terug trekken.
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

die zien er echter nog goed uit en voelen voor zover ik er met mijn vingers aankan nog soepel aan

ik heb één van de rubbers van de geleidingspennen opzij (goed gezegd ?) 'ns voorzichtig opengeschoven - en eronder ziet het er mooi blankmetaal uit met wat olie erop

enfin - een nieuwe remklauw compleet is besteld en afspraak is gemaakt voor vervanging, volgende week

om nu iedere keer met gekromde tenen m'n handrem aan te trekken voel ik ook niet veel voor - ja die hamer kon ik in de wagen leggen (maar dan moet uw wiel er iedere keer af he :mrgreen: )

remklauw TRW compleet ong 180€, "en da is nie veel werk zenne" dus klinkt geruststellend
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

awel verdorie.....

rij vandaag met de 807 (bakske vol) en trek als automatisme (sh*t) de handrem aan, op bestemming aangekomen

ik verschiet, laat 'm gelijk los en zie: het wiel links achter is terug vrij

heeft diene WD40 toch zijn werk gedaan !

nu morgenavond (moet er overdag nog mee weg) nog maar 'ns goed enkele malen de handrem optrekken en weer loslaten, om te kijken of het zich bestendigt

indien ja, bel ik m'n garage maandag direkt of ze het stuk al dan niet al besteld hebben...
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door jurgen_s »

't kan zijn dat ge met het eerste echt slechte weer terug prijs hebt
of als het terug begint te vriezen en zout beginnen te strooien
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

vandaag dus weer 'n eind gereden, na thuiskomst de wagen naast het huis geparkeerd (heel lichtjes hellend) en de handrem goed aangetrokken

na 'n uur weer 'ns losgelaten, wagen rolt onmiddelijk zachtjes achteruit
dus 't lijkt momenteel werkelijk verholpen te zijn

't is ook enkel het mechanisme van het hefboomke waar de handremkabel inhaakt - bij het remmen zelf heeft het nog nooit gehaperd

bij dat hefboomke zit 'n rubber - dat voorzichtig wat teruggeschoven (klein schroevendraaierke) en specifiek daar WD40 in gespoten

ga dit nu preventief aan beide zijden doen, tevens het naar omhoog wijzende (! zo komt er gemakkelijk water in...) uiteinde van de handremkabel aan beide zijden elk seizoen (wisseling van winter- naar zomerwielen en vice-versa) met WD40 inspuiten

moet voorlopig maar werken zo - gaan ze de remklauw vervangen dan moet ook de remolie weer vervangen, wat zomer 2015 nog gebeurde
Plaats reactie

Terug naar “80x en Tepee gamma”