advertentie Automotive Group reclame

Storing emissiesysteem

806, 807, Bipper, Partner en Expert personenwagens

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Freddy1984
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 20 jan 2017, 22:55

Storing emissiesysteem

Bericht door Freddy1984 »

Beste,
Ik heb een Peugeot partner van 2010 en 120000km. Sinds enkele weken gaf hij de melding storing emissiesysteem. Als ik zo wat opzicht op internet kan dat vanalle problemen zijn. Wat is jullie ervaring?
Ik heb woensdag een additief in de tank (diesel) gedaan om de roetfilter proper te maken.
Echter merk ik wel op als mijn wagen warm gelopen is dat durft hij al eens uitschakelen en moet ik hem terug aandoen.
Als de wagen koud is rijd hij perfect en merk ik geen verlies van vermogen.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: Storing emissiesysteem

Bericht door GT'tje »

Dat kan idd vanalles zijn. Van een defecte EGR klep (heb dat een tijdje geleden gehad) tot een slecht werkende roetfilter. In ieder geval zou ik niet zo lang blijven rondrijden met die melding op de boordcomputer. Ik was toch al lang eens binnen gesprongen bij mijn dealer.
Freddy1984
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 20 jan 2017, 22:55

Re: Storing emissiesysteem

Bericht door Freddy1984 »

GT'tje schreef:Dat kan idd vanalles zijn. Van een defecte EGR klep (heb dat een tijdje geleden gehad) tot een slecht werkende roetfilter. In ieder geval zou ik niet zo lang blijven rondrijden met die melding op de boordcomputer. Ik was toch al lang eens binnen gesprongen bij mijn dealer.

Thx voor de reactie.
Doordat ik eergisteren dat additief erin heb gedaan EN mijn onderhoud (zaterdag) is het lampje niet meer aangegaan. Toch ga ik naar de dealer om hem eens uit te lezen.
Plaats reactie

Terug naar “80x en Tepee gamma”