advertentie Van Wijk reclame

2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

607

Moderator: P-unit

Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Na anderhalve maand twijfelen en elke avond uren aan de pc en om van de miserie af te zijn dan maar een 607 gekocht.
Gekocht met de bedoeling tijdelijk vervoer tot er weer een 505 gerestaureerd word in enkele jaren.Maar ik kan niet in de toekomst kijken en wie weet wat het binnen 3 jaar zal zijn.
Wagen komt van eerste eigenaar (leasing) en heeft 177dkm.Er is onderhoudshistoriek bij en voor zijn km stand in goede staat enkel vooraan wat steenslag en hier en daar een putje of krasje.
Het is een executive en denk Titane uitvoering.
Vandaag de schrammen en strepen in de lak weg gepolierd en dan de ganse wagen met polisch behandeld zodat de lak zuiver is.
Verder onder de kap en onderin gekeken en niets abnormaal gezien.
In de komende weken ga ik onderhoud doen motorolie en ook boite en als het klopt dat bij deze motoren de distributieriem bij 210.000 moet dan ga ik die ook leggen.Verder lijkt alles in orde.
Het enige en dat is raar dat hij voor het starten olie en banden check doet en na enkele km zegt hij bandendruk niet gecontroleerd.Iemand een idee?

Afbeelding

Afbeelding

mvg Wim.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2009 607 2.2 HDI 170 Wim505GTDTE

Bericht door PUG(z)OT »

knappe vervanger :Y
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

Bericht door jurgen_s »

bandendruk niet gecontroleerd wil zeggen dat de sensors waarschijnlijk niet meer aanwezig zijn (of 1 of meerdere niet meer werkende wegens batterij leeg). Na te zien in een peugeot garage welke dit via de diagnose computer kunnen bevestigen.

Maar zoals wesly al zei: mooie verschijning :Y
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

Bericht door PUG(z)OT »

idd voor die bandendruk, je kan al eens kijken of er niet ergens een gewone rubberen ventiel gemonteerd geweest is, maar we zien dit bij ons in de garage ook veel bij leasing wagens, die mogen enkel banden laten leggen bij een bepaalde bandenzaak en dan gaan de ventielen nogal eens stuk :roll: goedkoopste oplossing is het systeem met de diagnose computer laten uitschakelen.

Kan je mss ook iets vertellen over de eventuele gelijkenissen qua rijden tussen een 505 en een 607? zijn toch allebei luxe voituren he :) ik gok dat de 607 hardere zetels heeft en stijver afgeveerd?
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Rechtsachter is het ventiel wat beschadigd.Is dat een grote kost een nieuw ventiel?Op de fiche van de leasing staat wel een bandendruk sensor die ooit eens is vervangen.
Gelijkenissen kwa rijden.hehe
Toen ik thuis ben gekomen met de 607 ben ik meteen in de 505 gaan zitten.Dat was een verademing.Ik zit er niet zo ingesloten in en het zicht romdom is perfect.De versnellingspook staat vrijer waardoor die in alle riichtingen vast te nemen is en de schakelaars van de ruiten staan bij de pook wat stukken beter is dan in de deur.De 505 zetels zijn wel veel zachter.Nuja ik heb van mijn 18e tot mijn 37e met niets anders gereden dat speelt er ook in mee.
Het rijden op zich.De 607 is enorm stil en rijd zacht maar op betonbanen waar je elk vak voelt is er geen verschil met de 505 enkel dat je dat minder hoort bij de 607 vanwege de veel betere isolatie.
Om het kort te zeggen de 607 is een bus en de 505 is een camionetje.Zo ervaar ik het rijden,zeker in niet te brede straten moet je met de 607 veel aandachtiger zijn voor paaltjes en andere obstakels die je door de ruiten niet goed kan zien.
Trekken doet de 607 heel goed maar de 505 is bruter gewoon omdat je de motor echt ervaart, het fluiten als de turbo inkomt en eigenlijk ging die nog zo slecht niet.
Op de snelweg in 6e draait hij ongeveer evenveel toeren als de 505 in 5e doet bij 120.
Heb momenteel nog maar een 250 km gedaan maar in enkele weken kan ik mischien een beter idee vormen.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

Bericht door jurgen_s »

de breedte was bij mij in het begin zeker ook wennen. Na 180.000 km kan ik exact inschatten hoeveel plaats ik nog heb... soms tot groot ongenoegen van de passagiers die het vaak wat smaller zien dan mij :mrgreen:
En de zetels: ik heb toch al heel wat volk in de auto gehad die na een tijdje zeggen: damn, die zetels zitten echt wel goed.

Sensoren zijn vrij kostelijk nieuw, maar ge moet maar eens zoeken op e-bay en kapaza. Soms staan er wel eens te koop voor veel minder. Goed mogelijk ook dat de massa aansluiting kapot is getrokken waardoor die dus niet meer gaat. Maar wie handig is met wat soldeersel kan al veel maken.
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

Bericht door Dries »

ferme wagen en vinnige motor denk ik?
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Merci.
Motor is inderdaad vinnig.Bij om het even welk toerental of versnelling is het genoeg het gas iets dieper te duwen om te versnellen.Duw je een groter stuk ineens in dan......maar veel kun je dat niet proberen op gewone banen :-)
dtm-driver
Berichten: 1434
Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
Locatie: Zolder...

Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

Bericht door dtm-driver »

Ferm ferm!!
Was ook aant twijfelen voor deze uitvoering...
Maar Zwarte lak en zwart leer vond ik te donker...


Distributieriem op 210.000km ??
120.000km bedoel je ?
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Nee maar garantieboekje dat erbij was zei niet expliciet voor 607 maar voor diesel 1.4 1.6 2.0(136pk) 2.2 en 2.7 240.000 of 10 jaar bij gewoon gebruik en verzwaard 180.000.Maar al wat ik her en der op internet kon vinden sprak van 160.000 en dat zeiden ze bij peugeot deze morgen ook.Voor de 406 2.0 zou het 120.000 zijn.
Dit weekend komt er nieuwe riem en waterpomp op.Ik doe dat trouwens steeds als ik iets koop waar een D- riem op ligt.En volgens onderhoud historiek is er nog geen riem vervangen.
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Ondertussen al een 10.000 km gereden zonder enig probleem.
Maar de wagen is in vergelijking met de 505 zeer hard.Elke hobbel op de weg voel je in je rug.
Ik heb deze avond ca 200 kg gewicht in de koffer gelegd en dat is een enorm verschil.
Vandaar mijn vraag of er op 607 verschillende klassen van veren zijn die minder stug zijn waardoor de wagen zonder gewicht in de koffer zachter veert?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

Bericht door jurgen_s »

nope

ge moet denken: die is gemaakt voor met een dikke directeur op de achterbank rond te rijden en dan pas veert die zoals het moet :mrgreen:
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Pffff :-(
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

Bericht door jurgen_s »

wat ge wel kunt doen is andere dempers steken want daar wringt het schoentje wel. Die bilsteins die ik heb steken vanachter maken echt wel een verschil. Dan gaat ge van monotube naar bitube. Veel rustigere achtertrein.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE

Bericht door PUG(z)OT »

het schijnt dat 16ers tov 17ers ook een groot verschil maakt, maar daar ben jij niets mee omdat je een fase II hebt. Mss ook eens kijken naar het type band, sommige merken zijn nu eenmaal zachter van wang als bv een michelin, of sportievere merken, nadeel is dan weer dat ze sneller slijten
Plaats reactie

Terug naar “60x”