advertentie Nova reclame

Een 607 ..maar welke ?

607

Moderator: P-unit

michiel54
Berichten: 11
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 16:02

Een 607 ..maar welke ?

Bericht door michiel54 »

Binnenkort een andere wagen nodig , ik keek al uit naar een 407 maar plots zat ik naar een 607 te staren , wat tijdloos mooie bak ! En luxe te over ...
Ja , ik kies voor tweedehands omdat ik dat KAN betalen , punt .
Maar wat voor motor heb ik nu nodig ? Een diesel of een benzine ( op gas eventueel) . Hij moet in ieder geval een caravan (1300kg)over een berg kunnen trekken . Ik ben wat weigerig tegenover een diesel door de steeds stijgende wegentaks maar als ik hoor wat een benzine zuipt in volle arbeid !
Bij diesel ontdek ik dan die vervuilde roetfilter of die haperende egr-klep .
Hoewel , er bestaan additieven of zelfs een juiste rijstijl . Ergens las ik van mensen die tweetakt olie toevoegen ! Ook las ik van additieven zoals Bardahl .
Wat vinden jullie ervan ?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Een 607 ..maar welke ?

Bericht door jurgen_s »

de benzine zuipt stevig ja, misschien overwegen om dan op gas te leggen. De 2.2 zou zich daar goed voor lenen naar het schijnt.

Diesel: ik sta bijna op 240K en buiten mijn 2 turbo's in het begin (de eerste 30K) daarna ook geen last meer mee gehad. Diesel geniet mijn voorkeur bij deze auto omdat die toelaat compleet relaxed te rijden. Als ik kon kocht ik dezelfde maar dan met een automaat: nog meer comfy rondrijden.
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: Een 607 ..maar welke ?

Bericht door PetDig2 »

607 - tijdloos mooie wagen - en met bv 2.0 HDi 136 ook niet te duur in tax etc en toch voldoende krachtig - om een caravan te trekken zit je met 't hoge koppel van een turbodiesel veel beter

vindt ge ze nog als occasie ? diesel nemen, op onderhoudshistoriek letten (altijd op tijd olie ververst etc)

heb er zelf geen (had altijd 6 zitplaatsen nodig) maar zou het in uw geval wel weten

occasie kopen is toch geen 'schande', zelfs een sport om een mooie wagen aan een mooie prijs te vinden

succes !
Laatst gewijzigd door PetDig2 op zo 24 jul 2016, 07:09, 2 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Een 607 ..maar welke ?

Bericht door jurgen_s »

ze staan belachelijk laag in prijs... omdat niemand ze wil. Allemaal bmw of mercedes :roll:
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: Een 607 ..maar welke ?

Bericht door PetDig2 »

er staan er zo maar even 51 op Autoscout24 ... !

bv deze, bij een Hyundai garage blijkbaar

http://m.autoscout24.be/anbod/peugeot-6 ... -279736415

en in een vergelijkende test uit 2004 tussen de 607 2.2 HDi 136 en de toenmalige E200 CDi 122 komt eerstgenoemde er zeer goed uit, zeer leuk om te lezen

http://www.autogids.be/autotests/vergel ... 2-hdi.html

(pdf downloaden)
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Re: Een 607 ..maar welke ?

Bericht door Wim_505_GTDTE »

http://www.kapaza.be/nl/peugeot/comfort ... 782103.htm

lijkt me eerste eigenaar aan het kenteken te zien dat uit 2009 lijkt te zijn.Wel wat schade vooraan :-(
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Een 607 ..maar welke ?

Bericht door jurgen_s »

onderhandelen om nog lager te gaan qua prijs
michiel54
Berichten: 11
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 16:02

Re: Een 607 ..maar welke ?

Bericht door michiel54 »

bedankt voor de reacties en tips .
Ik heb al eens navraag gedaan voor een cng inbouw , hieronder de reactie :

Bedankt voor uw aanvraag. Een CNG installatie is mogelijk op uw wagen.

Deze installatie geeft in Vlaanderen (en mits geen leasingwagen) recht op een vrijstelling van de BIV en de verkeersbelasting tot eind 2020.

U dient wel rekening te houden met volgende beperkingen:

Lager vermogen en koppel tijdens het rijden op CNG (op benzine rijdt de auto als origineel)
Beperkte autonomie, in functie van de gekozen tankcapaciteit
Afstelling voor L-gas of H-gas naar keuze. Afstelling is geoptimaliseerd voor die gaskwaliteit.
Tijdens het rijden op CNG wordt ook een deel benzine verbruikt


Hieronder vindt u onze offerte voor uw Peugeot :

Prijs:

3250€ BTW incl.

Inbegrepen:

Lichtgewicht composiet CNG tank
BRC Sequentieel gasinjectiesysteem
3 jaar garantie op onderdelen en werkuren (zonder kilometerbeperking)
Attesten, keuring GOCA en wijziging brandstofcode

Montage is mogelijk vanaf 05/09.

De plaatsing duurt ongeveer 5 werkdagen.

Misschien heeft u nog vragen rond CNG of over deze offerte? Aarzel dan niet om contact op te nemen.

In afwachting,


Met vriendelijke groet,


Buiten de 607 heb ik nog oog voor : 407 , 406 , Laguna ( coupe ? ) , S60 en Passat . Al is de Passat wel een met hardere ophanging . Maar ik had ooit een vergelijkbare Octavia en die beviel ons best ...op vlakke weg .
Wil ik ook graag een automaat en dat is de ervaring die spreekt , enkele prive gehad ( Peu405 , Golf , Datsun , Skoda )en beroepshalve vele jaren met Mercedes E aut.
Maar het gevoel dat de Octavia DSG7 mij gaf was onovertrefbaar :Y .
Nog wat denkwerk dus . :|
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Een 607 ..maar welke ?

Bericht door jurgen_s »

laguna coupé altijd heel mooi gevonden. Begrijp nog altijd niet goed waarom je die niet meer in het straatbeeld ziet. Bijna aston martin lijnen als je die 3/4 achteraan ziet.
Passat pas ik zelf resoluut voor. VAG maakt eenheidsworst. Zal allemaal wel heel degelijk in elkaar steken, daar niet van. Maar ik vind het volstrekt zielloos rijden. Geen enkele sensatie tijdens het rijden want alles wordt uitgevlakt. Aan de binnenkant zo saai als maar kan zijn (ondanks de quasi perfecte assemblage en materialen). DSG is inderdaad schitterend maar wat ik zo rond me hoor blijft het wel ietwat een zorgenkind. Op de lange termijn precies nog niet zo geheel zorgeloos als een klassieke automaat.

CNG inderdaad, waarom niet. Vooral het wegvallen van de BIV en jaarlijkse taks maken dat je veel geld kan uitsparen. Op die manier kan je zelfs voor een dik benzineblok gaan zonder je blauw te moeten betalen. Zie wel inderdaad welk type gas je hebt bij jou in de buurt want het verschil in L of H gas is er wel degelijk. Het rijkere gas doe je makkelijk tussen de 100 tot 200 km meer mee dan het L gas en dat bij zelfde capaciteit van de gastank.
michiel54
Berichten: 11
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 16:02

Re: Een 607 ..maar welke ?

Bericht door michiel54 »

jurgen_s schreef:laguna coupé altijd heel mooi gevonden. Begrijp nog altijd niet goed waarom je die niet meer in het straatbeeld ziet. Bijna aston martin lijnen als je die 3/4 achteraan ziet.
Passat pas ik zelf resoluut voor. VAG maakt eenheidsworst. Zal allemaal wel heel degelijk in elkaar steken, daar niet van. Maar ik vind het volstrekt zielloos rijden. Geen enkele sensatie tijdens het rijden want alles wordt uitgevlakt. Aan de binnenkant zo saai als maar kan zijn (ondanks de quasi perfecte assemblage en materialen). DSG is inderdaad schitterend maar wat ik zo rond me hoor blijft het wel ietwat een zorgenkind. Op de lange termijn precies nog niet zo geheel zorgeloos als een klassieke automaat.

CNG inderdaad, waarom niet. Vooral het wegvallen van de BIV en jaarlijkse taks maken dat je veel geld kan uitsparen. Op die manier kan je zelfs voor een dik benzineblok gaan zonder je blauw te moeten betalen. Zie wel inderdaad welk type gas je hebt bij jou in de buurt want het verschil in L of H gas is er wel degelijk. Het rijkere gas doe je makkelijk tussen de 100 tot 200 km meer mee dan het L gas en dat bij zelfde capaciteit van de gastank.
Tja , Passat ..das smaak , ik hou wel van dat strakke , eenvoudige . Ik reed eens met een 1.4 tsi gechipt naar wat meer vermogen , kreeg toch even de kwijl uit mijn mond . Er waren problemen met de eerste DSG 's , maar het schijnt verholpen te zijn .
Cng , ..en 't schijnt dat er ook een premie bestaat van 1000 euro bij een installatie , of is dat bij nieuwkoop ?
Enfin , het hoeft voor mij geen 3.0 V6 te worden , het is me meer om comfort te doen ( regelmatig naar Spanje ) .
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: Een 607 ..maar welke ?

Bericht door Steven »

Een DSG is een hele fijne bak als hij goed werkt. In de beginperiode zat het probleem vooral in het feit dat niemand wist hoe het precies in zijn werk ging en dat het onderhoud nogal eens achterwege gelaten werd. Laatste tijd zijn er steeds minder, om niet te zeggen weinig tot geen, problemen meer mee. Vooral in Nederland zitten tegenwoordig ook verschillende DSG specialisten omdat de DSG daar al langer veel couranter is, de kleinere benzine's zoals de 1.4TSi e.d. zijn daar al een aantal jaren heel populair met DSG.
Recent nog een opleiding gehad om zo'n dubbele droge koppelingspakket te vervangen en eigenlijk is het principe zo simpel, handgeschakelde bak met twee primaire assen aangestuurd door een mechatronics unit die op het correcte moment de juiste gaffel bedient.
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: Een 607 ..maar welke ?

Bericht door PetDig2 »

wat ik niet zo begrijp is dat wanneer je op zoek bent naar een comfortabele Franse wagen, een Passat net zo in aanmerking zou kunnen komen - hier volg ik Jurgen wel

een 607 is in dat opzicht geen vergelijk - veel luxer, grootser, een echte limousine

ik ben echt een Peugeot / Citroën liefhebber, jarenlang met VW firmawagens gereden totdat ik het TDi lawaai en de harde ophanging zó ongelooflijk moe was, dat ik sinds 2000 met HDi's rijd, en dat zal niet meer veranderen

de huidige CR TDi's zijn wel veel stiller geworden maar ze blijven toch dat in de grond typische rauwe TDi rateltje geven, hoe goed gedempt ook

een HDi is gewoon de fijnere motor, zelfs de kleine 1.6 HDi tov de 1.6 TDi

maar 't gaat hier mss meer om gas dan
michiel54
Berichten: 11
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 16:02

Re: Een 607 ..maar welke ?

Bericht door michiel54 »

Ben net klaar met lezen op het Passat.nl forum , ik ril nog na . Het is iets in mijn brein , een soort liefde voor een model , dat nu een ferme deuk heeft gekregen .Alsook de S60 , heel wat euvels volgens ANWB .
Maar leven gaat verder en lijstje wordt wat korter nu :)
Ik maakte al proefrit met een Laguna estate 2.0Dci : zalig , alsook de C5 2.0Hdi exclusive : zalig . Maar ik denk dat de Peugeot 607 2.0Hdi(2009) wat meer gaat kosten aan wegentax en BIV : 1710,74 euro . De modernere Renault 2.0Dci( 2009) : 1660,62euro.
En een Citroen C5 Hdi 2.0 ( 2010) : 1210,21 .
Een Citroen C5 1.6 benzine 156PK : 1106,18euro .
En op CNG kost het me een dikke 3000euro (?? -1000,-premie ?? ) extra voor de installatie maar x jaren zonder wegentax ( voorlopig tot 2020) en wat goedkoper in verbruik .
Leuk zo eens rekenen . :lol: , en slim dat ge er van wordt ! 8)
Blijft over : 607 , Laguna of C5 , op naft dan . en met een CNG-installatie .
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: Een 607 ..maar welke ?

Bericht door PetDig2 »

zijn die zo hoog in BIV geworden door de toen nog hogere CO2 uitstoot ?

onze Euro4 807 (ong 180g CO2) had in 2008 een BIV van 500€, wegentax is nog steeds ik geloof 360€/jaar
michiel54
Berichten: 11
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 16:02

Re: Een 607 ..maar welke ?

Bericht door michiel54 »

https://belastingen.fenb.be/vfp-portal- ... tml#/q/top

Probeer maar eens , ik viel ook achterover . :shock:

Oei , ik probeerde het nog eens ...en kom nu tot lagere bedragen ???
Misschien iets fout ingegeven deze morgen ! Enfin het blijft toch een hoop geld .
Plaats reactie

Terug naar “60x”