advertentie Nova reclame

Navi Peugeot 607

607

Moderator: P-unit

Plaats reactie
bopa
Berichten: 32
Lid geworden op: za 11 jan 2014, 15:57

Navi Peugeot 607

Bericht door bopa »

Ik heb zopas een 607 aangekocht 2.7 V6 HDI van bwj 2006.
Ik heb het probleem dat mijn CD-navi lader voorin niet wil aanpakken wanneer ik een cd insteek .
Aangezien de navi cd's er niet bij zijn heb ik het getest met een muziek cd en hij leest die niet .
Ik denk dat het een RT3 systeem is .Binnenin radio-cd-navi-tel en in de koffer CD lader van Clarion alles op JBL speakers .
Heeft iemand dit probleem eerder gekend en wat is daaraan te doen ?
Bedankt voor meer info
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Navi Peugeot 607

Bericht door jurgen_s »

welke cd hebt ge ingestoken? Want de RT3 leest niet zomaar alle cd's hé. Die is wel mp3 geconfigureerd, maar daar zijn nu al zoveel standaarden in dat die niet allemaal in de softwareconfiguratie zijn opgenomen.

Of is het eerder dat de cd wordt aangetrokken en dus niet in de cd speler geraakt?
bopa
Berichten: 32
Lid geworden op: za 11 jan 2014, 15:57

Re: Navi Peugeot 607

Bericht door bopa »

Beste Jurgen,

Hij trekt hem erin maar leest hem niet .
Heb het gedaan met een zelf gebrande cd maar ook met een originele .
Je hoort hem zoeken maar hij speelt niet af .
Of dient deze enkel en alleen voor Navi cd's ?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Navi Peugeot 607

Bericht door jurgen_s »

nope die kan ook gebruikt worden voor muziekcd's

ik kan u wel een adres aan de hand doen in frankrijk die er een RT5 voor in de plaats steekt voor ongeveer 500-600€, maar da's wel een dikke 500 km rijden. Die heeft daar ongeveer 1.5 dag voor nodig.
Want ik vrees dat uw cd speler de geest heeft gegeven (enfin de leeskop toch van de speler). Ge kunt die demonteren en bij een electrozaak binnen geven welke de kop misschien kunnen vervangen of herstellen.
Laatste mogelijkheid is demonteren en leeskop proper maken met het juiste product. Wilt ge dat niet: een reinigingscd erin steken. Maar die zijn niet zo succesvol.
Een nieuwe RT3 is geen optie. Ik denk zelfs al niet meer te krijgen. Laten herstellen bij peugeot zijt ge een dikke 600€ kwijt (sturen die op naar magnetti marelli) en duurt een week of 3. Een nieuwe kost trouwens bijna 3000€...
bopa
Berichten: 32
Lid geworden op: za 11 jan 2014, 15:57

Re: Navi Peugeot 607

Bericht door bopa »

dus als ik het goed begrijp is de cd wisselaar achterin van Clarion en het systeem in de wagen van Magnetti marello ?
bopa
Berichten: 32
Lid geworden op: za 11 jan 2014, 15:57

Re: Navi Peugeot 607

Bericht door bopa »

http://www.ebay.co.uk/itm/2009-PEUGEOT- ... 0626140235

Dit is het model die in mijn 607 van 2006 zit .Was nu aan het twijfelen of het een RT is zoals ik eerst zei
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Navi Peugeot 607

Bericht door jurgen_s »

die van ebay is een rt3 zoals gij hebt

van die periode is het altijd een rt3. RT4 is 2 jaar later gekomen en bij een fase I was het een RT2 met als optie navigatie.

de wisselaar vanachter is inderdaad clarion, maar daar werkt dus enkel en alleen maar die wisselaar op. Andere merken wisselaars passen niet op de bekabeling of worden gewoon niet herkend.
bopa
Berichten: 32
Lid geworden op: za 11 jan 2014, 15:57

Re: Navi Peugeot 607

Bericht door bopa »

naar mijn indruk spelen de achterste speakers in de hoedenplank niet echt mee ;als ik de fader naar vanachter zet komt het meeste volume uit de achterdeuren .
Of werken die achterste enkel voor de bas ;dit is toch niet de gewoonte he?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Navi Peugeot 607

Bericht door jurgen_s »

da's enkel de lage tonen vanachter. het eigenlijke geluid komt van de speakers in de deuren.
Ge hebt ook nog een echte bas in de koffer zitten.
bopa
Berichten: 32
Lid geworden op: za 11 jan 2014, 15:57

Re: Navi Peugeot 607

Bericht door bopa »

Want ik vind dat er nogal weinig body in zit ivm mij Bmw e 39 ;die heeft harman Kardon
Je kan ook de lage-mid en high's niet regelen afzonderlijk zie ik .
Plaats reactie

Terug naar “60x”