advertentie PDK Pallets reclame

508SW in- en uitstappen

508 en 5008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
olivierbaum
Berichten: 2
Lid geworden op: do 25 feb 2021, 00:33

508SW in- en uitstappen

Bericht door olivierbaum »

Als nieuwe bedrijfswagen kreeg ik de Peugeot 508SW, die amper 3 maanden oud is, echt wel een meevaller, om zo nieuw in een bedrijf te komen, en dan een amper ingereden wagen mee te krijgen :-)

Echter: ik zit perfect in de wagen, zelfs de lage positie van het stuurwiel went snel.

Maar: ik ben een grote en zware persoon. In en uit de auto stappen is ontzettend moeilijk: ik zit altijd met m'n hoofd vast tegen de hemelbekleding van de wagen en heb de grootste moeite om erin of eruit te geraken.
Bovendien, omdat ik zoveel plek nodig heb om er +/- redelijk in te raken, moet ik de bestuurdersdeur helemaal openen, maar als ik dan erin zit, dan kan ik niet meer aan de hendel van de deur om deze toe te trekken, tenzij ik weer halsbrekende toeren uithaal (lees: gevecht met de dakbekleding).

Ik kan me onmogelijk voorstellen dat hier geen oplossing voor bestaat? Ik heb al met tig andere auto's gereden van andere merken, en daar nooit dergelijke problemen mee ondervonden :-(

Ik ga morgen beetje proberen de stoel lager te zetten, maar ik betwijfel dat hij daar laag genoeg voor gaat kunnen gaan.

Enige tips?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 508SW in- en uitstappen

Bericht door PUG(z)OT »

Dat is idd jammer dat u zich zo in bochten moet wringen, maar een beetje het nadeel van een 4 deurs coupé
olivierbaum
Berichten: 2
Lid geworden op: do 25 feb 2021, 00:33

Re: 508SW in- en uitstappen

Bericht door olivierbaum »

Vandaag na toch nog een beetje de zetel te verlagen, en de kantelgraad van de rugleuning aan te passen, is het toch gelukt om +/- comfortabel in en uit te stappen.

Maar het is alleszins een prachtige wagen :D
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 508SW in- en uitstappen

Bericht door jurgen_s »

zitpositie moet zo staan dat:

1. de ruimte tussen hoofd en dak ongeveer een rechtstaande vuist is
2. bij het induwen van de koppeling (bij handgeschakelde) of de rem (bij automaat) het been nog lichtjes gebogen is
3. de polsen op de bovenkant van het stuur rusten bij gestrekte armen

dan zou ge ongeveer de juiste positie moeten hebben. vandaar uit iets meer fine tunen voor een perfecte zithouding.
Plaats reactie

Terug naar “50x”