advertentie All about details reclame

508SW 2020 1.5 HDI EAT8

508 en 5008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Vincent
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 28 okt 2020, 12:58

508SW 2020 1.5 HDI EAT8

Bericht door Vincent »

Ik rij sinds een paar maanden met een 508SW. Maar er zijn kleine zaken waar ik mij aan erger: zo werkt de dodehoekbewaking in de buitenspiegels vaak niet. De eerste 2 maanden dat ik de auto had werkte ze niet, dan plots wel voor een maand of 2 en nu doet ze het weer niet. De auto is al binnen geweest bij de dealer maar daar vinden ze er niets speciaal aan.. Ik heb nu onlangs ook gemerkt dat hij soms vrij schokkend kan sturen, vooral bij lage snelheden. Precies of het sturen gebeurt door een tandwiel.. Na een paar km gaat dat gelukkig wel over. Ik heb ook de indruk dat de EAT8 soms niet goed weet welke versnelling te kiezen, veelal tussen 1e en 2e. Ik rij nogal sportief maar het valt mij op dat hij, als ik bv. ergens wil inslaan en goed gas geef, de wagen niet goed weet om dan wel in 1e of 2e te schakelen. Ik vroeg mij af of er nog mensen zijn die hetzelfde voorhebben?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 508SW 2020 1.5 HDI EAT8

Bericht door jurgen_s »

de versnellingsbak: da's voor mij heel simpel. Men steekt zoveel versnellingen erin dat de sturing niet anders kan dan twijfelen welke versnelling te nemen. Hier zijn het er 8, er zijn al merken met 12 versnellingen in de automatenbak.
Dan is er maar 1 logische volgende stap: de variomatic en zit je altijd in de goede versnelling.