advertentie PDK Pallets reclame

2016 - Peugeot 508 Allure 180pk - van407naar508

508 en 5008

Moderator: P-unit

van407naar508
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 21:57

2016 - Peugeot 508 Allure 180pk - van407naar508

Bericht door van407naar508 »

Hallo allemaal! Even voorstellen, ben pas lid en heb geprobeerd een toepasselijke naam te kiezen: 'van 407 naar 508' :) ik heb namelijk 2 weken geleden een nieuwe 508 besteld, nadat mijn 407 mij en mijn gezin 7 jaar trouw heeft gediend.

Het is deze geworden: een 508 berline, allure 2.0 bluehdi 180 pk eat, kleur gris artense, met zwart claudia tramontane leer van binnen. Verdere opties:

- 18 " velgen, style 10
- quadrizone temperatuurregeling (met gordijntjes, leuk voor de kids!)
- full led verlichting
- Peugeot Connect SOS
- inklapbare buitenspiegels, achteruitcamera en dodehoekdetectie
- omkeerbare koffermat als accessoire

Waarom een nieuwe auto? De twee zonen worden groter en de 407 begon toch wat krap te worden op de achterbank en qua kofferruimte.

Heb even getwijfeld om een GT te nemen voor de 508, maar met deze allure heb ik dezelfde motor/automaat/voortrein als de GT en met deze opties is hij bijna hetzelfde aangekleed als de GT. Met dit voordeel dat er bij de allure 50% korting was op de opties en daardoor scheelde het een paar duizend euro qua aanschafprijs. De leverdatum is begin December en ben dus aan het aftellen :-)

Ik heb alvast vele positieve verhalen gelezen over de combinatie van deze motor en automaat en ga mijn ervaringen zeker met jullie delen. Ik had wel al een paar vragen voor jullie en de brochures/prijslijsten zijn hier onduidelijk over:

- Heeft mijn allure ook een verwelkomingslicht aan de buitenspiegels?

- Kantelen de buitenspiegels bij het achteruit rijden/parkeren? Kan handig zijn bij de 18" velgen :-)

- het schermpje/display tussen de 5 klokken in het instrumentenpaneel, is dat een monochroom scherm of een kleurenscherm? Als het een monochroom is, is het dan amber of wit?
Ik meen alleszins gelezen te hebben dat je via het linkerwieltje op het stuur de kleurinstellingen van dit schermpje kunt veranderen. Of is dit alleen op de GT?

Alvast bedankt voor het antwoorden op de vragen!
Hilarious17
Berichten: 66
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 22:51

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door Hilarious17 »

Allereerst welkom! Zal een dikke bak zijn waar je elke dag met een glimlach instapt. Ik heb de pre-facelift allure maar wel al met de 180ph blue hdi eat6. Om een aantal van je vragen te beantwoorden: welkom/instaplicht ik de spiegels aanwezig, monochroom scherm maar kleur is wit zoals de klokken zelf. Alleen waarschuwingen komen in oranje. Instellingen zijn idd te veranderen met het wieltje op het stuur maar is meer achtergrondkleur als ik me ni vergis en is vooral voor het navigatiescherm. Spiegels zouden naar onder klappen maar heb het zelf nog ni kunnen instellen maar heb er eerlijk gezegd ook nog ni de tijd voor genomen [emoji4]
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door peugeot-gek »

Welgekomen hier en proficiat met je aankoop.

Grt
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door Octa+ »

Welkom en verhaal klinkt heel bekend [emoji3]!
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door GT'tje »

Knappe wagen!

Blijkbaar is dan enkel in de GT het kleine schermpje tussen de klokken in kleur. Dat wist ik ook niet. Spiegels zullen wel naar beneden kunnen. Dat zal hetzelfde zijn als in een GT. En ja, erg praktisch voor de velgen!

De kinderen zullen achteraan de aparte regeling voor temperatuur kunnen waarderen! Ik heb dat ook :D
van407naar508
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 21:57

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door van407naar508 »

Bedankt allemaal voor de reacties! Goed om te horen dat ik verwelkomingslicht heb aan de buitenspiegels en dat ze naar beneden kantelen bij het parkeren. :) Minder leuk van het monochroom scherm, maar allé, met de kleur wit en als je de achtergrondkleur kunt veranderen, heb je toch een half kleurenscherm, kunnen we mee leven 8)

Zijn er nog onder jullie die hiervoor een 407 hadden? Hoe is het comfort tav een 407? Ik heb wel een proefrit gemaakt in een 508, maar je let dan zo op de leuke motor en automaat (plus ik had nog nooit met een automaat gereden, dus even wennen :mrgreen: ) dat ik eigenlijk niet op het rijcomfort heb gelet...

Groeten
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door GT'tje »

Ik heb geen 407 gehad. Daar kan ik dus niet mee vergelijken. Maar ik heb mijn 508 SW sinds mei en er staan sinds gisteren 31.000km op. En ik kan je zeggen dat hij erg comfortabel is. En als je wil, kom je met die motor ook nog eens sportief uit de hoek.

Monochroom scherm, tja, het verschil met de GT moet ergens zitten he ;)
Ik weet wel dat ik de achtergrondkleur kan wijzigen. Ik ben niet zeker of dat kan met een monochroom scherm.

Om de spiegels te laten kantelen doe je het volgende: zet de auto in "R". Selecteer met de keuzeschakelaar van de spiegels welke spiegel je wil laten kantelen. Met de pijltjes regel je de stand van de spiegel zoals hij zou moeten staan als je achteruit rijdt. Doe hetzelfde voor de andere spiegel. Deze standen onthoudt hij (best eens opslaan in het geheugen van de stoel bv M1). Voila. Als je achteruit rijdt, zal de spiegel die je selecteert wijzigen naar de stand die geprogrammeerd is. Wil je de andere spiegel laten kantelen moet je de selectieschakelaar verschuiven.
van407naar508
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 21:57

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door van407naar508 »

Net bericht gehad van de garage, het chassis-nummer is bekend van de 508. Nu duurt het normaal nog een paar weken. Best spannend eigenlijk... :Y

De verkoper wist me ook nog te vertellen dat flitspaallocaties en waarschuwingen blijkbaar niet standaard zijn in de gps :x Mijn 407 had dit wel standaard. :evil:

Had ik dit dan misschien moeten bestellen als optie? In ieder geval is het volgens de verkoper niet zo moeilijk om via de peugeotwebsite deze locaties te bestellen en up te loaden in het systeem. Hebben jullie daar goede ervaringen mee? Alvast bedankt voor de antwoorden!
807-508SW
Pug Driver
Berichten: 493
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 09:15
Locatie: OVL

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door 807-508SW »

van407naar508 schreef:In ieder geval is het volgens de verkoper niet zo moeilijk om via de peugeotwebsite deze locaties te bestellen en up te loaden in het systeem. Hebben jullie daar goede ervaringen mee? Alvast bedankt voor de antwoorden!
ja heel goeie - mijne was een stock wagen die mei vorig jaar al 'n jaar bij een dealer stond dus kaarten ook verouderd

heb recentere kaarten online gekocht alsook een jaarabonnement op de flitspaal locaties

instructies om op USB stick te zetten gevolgd, USB stick erin in middenconsole en weer instructies volgen, piece of cake
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door GT'tje »

Met het nieuwe multimedia systeem werkt het iets anders om de flitslocaties te hebben, vrees ik. Je zal zo'n dongel moeten aanschaffen. Je hebt dan connectie met internet en dan kan je dit online bestellen en downloaden. Hetzelfde voor Coyote ea.
Ik heb die dongel niet besteld. Ik vond dat nogal redelijk duur (ik dacht 150€ voor de dongel alleen, zonder de verdere aankopen).
807-508SW
Pug Driver
Berichten: 493
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 09:15
Locatie: OVL

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door 807-508SW »

oeps
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door GT'tje »

Niks oeps. Als je dat systeem niet hebt, kan je dat ook niet weten he. Ik heb intussen op het 308 topic hier al gelezen dat die dongel 350€ zou kosten. Dat is me te duur voor wat ik ermee zou doen.
van407naar508
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 21:57

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door van407naar508 »

Bedankt allen voor de antwoorden. Terwijl ik wacht op nieuws van de auto ;) , heb ik de dealer nog even geconfronteerd met de vraag van de flitspalen, want die prijs voor die dongel is inderdaad wat veel. Blijkbaar kan je flitslocaties downloaden voor nog geen 8 euro, met een usb-stick, ook met het nieuwe mutimediasysteem met touchscreen, dus zonder dongel.

Hier is de link: http://peugeot.navigation.com/is-bin/in ... _AZ_NL.pdf

Lijkt me goed te werken zo. Zal het inderdaad binnen een paar weken uittesten! :D
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door GT'tje »

Ik ben benieuwd ! :Y :Y
807-508SW
Pug Driver
Berichten: 493
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 09:15
Locatie: OVL

Re: Nieuw lid, nieuwe 508

Bericht door 807-508SW »

lijkt verdacht veel op de manier zoals ik het diende te doen [emoji6]
Plaats reactie

Terug naar “50x”