Evenementen/Evenements 2020

29.03 Peugeot Club Belgium "PUGDAY" CANCELLED
Vorst/Laakdal
05.04 Openingsrondrit / Randonee d'Ouverture CANCELLED
West Vlaanderen / Flandre Occidentale
17.05 Rondrit / Randonee CANCELLED
Druivenstreek
advertentie Automotive Group reclame

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 508SW 2020 1.5 HDI EAT8
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2020, 14:24 

Geregistreerd: wo 28 okt 2020, 13:58
Berichten: 3
Ik rij sinds een paar maanden met een 508SW. Maar er zijn kleine zaken waar ik mij aan erger: zo werkt de dodehoekbewaking in de buitenspiegels vaak niet. De eerste 2 maanden dat ik de auto had werkte ze niet, dan plots wel voor een maand of 2 en nu doet ze het weer niet. De auto is al binnen geweest bij de dealer maar daar vinden ze er niets speciaal aan.. Ik heb nu onlangs ook gemerkt dat hij soms vrij schokkend kan sturen, vooral bij lage snelheden. Precies of het sturen gebeurt door een tandwiel.. Na een paar km gaat dat gelukkig wel over. Ik heb ook de indruk dat de EAT8 soms niet goed weet welke versnelling te kiezen, veelal tussen 1e en 2e. Ik rij nogal sportief maar het valt mij op dat hij, als ik bv. ergens wil inslaan en goed gas geef, de wagen niet goed weet om dan wel in 1e of 2e te schakelen. Ik vroeg mij af of er nog mensen zijn die hetzelfde voorhebben?


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 508SW 2020 1.5 HDI EAT8
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2020, 15:08 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 16:04
Berichten: 13747
Woonplaats: Zelem City
de versnellingsbak: da's voor mij heel simpel. Men steekt zoveel versnellingen erin dat de sturing niet anders kan dan twijfelen welke versnelling te nemen. Hier zijn het er 8, er zijn al merken met 12 versnellingen in de automatenbak.
Dan is er maar 1 logische volgende stap: de variomatic en zit je altijd in de goede versnelling.

Het sturen: normaal gezien werkt men tegenwoordig altijd met een elektrische bekrachtiging waar dat vroeger nog hydraulisch was. Waar elke C0² gram nu telt (hydraulische pomp geeft extra verbruik), steekt men nu om diezelfde reden dus een elektrische. Ik heb er nog geen enkele volledig foutloos weten werken. Ofwel teveel, ofwel te weinig, of te weinig gevoel in het stuur, maar het benadert nog niet geheel een hydraulische bekrachtiging.

En de dode hoek: zowel hier op de 308 als op de 508 (model 2016) werken die goed. Het is gekoppeld aan de sensoren in de bumpers en dan vooral de zijdelingse. Doet die het rechts bijvoorbeeld wel naar behoren (dus als je auto voorbij rijdt)?


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 508SW 2020 1.5 HDI EAT8
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2020, 15:20 

Geregistreerd: wo 28 okt 2020, 13:58
Berichten: 3
Mijn vorige wagen was een VW Golf, ook met elektrische stuurbekrachtiging en daar had ik dit zeker niet.. Dus daar ligt het probleem niet volgens mij. En het is ook vreemd dat het schokken na een paar km stopt en het sturen dan wel soepel gaat.

Wat die dodehoek betrfeft: geen enkele werkt momenteel, noch rechts noch links.. Normaal lichten ze ook op bij het starten en dat doen ze ook niet meer.. En mijn wagen wordt wekelijks gewassen dus de sensoren zijn vrij van modder en vuil..


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 508SW 2020 1.5 HDI EAT8
BerichtGeplaatst: di 29 dec 2020, 21:44 

Geregistreerd: di 29 dec 2020, 21:40
Berichten: 2
Vincent schreef:
Ik rij sinds een paar maanden met een 508SW. Maar er zijn kleine zaken waar ik mij aan erger: zo werkt de dodehoekbewaking in de buitenspiegels vaak niet. De eerste 2 maanden dat ik de auto had werkte ze niet, dan plots wel voor een maand of 2 en nu doet ze het weer niet. De auto is al binnen geweest bij de dealer maar daar vinden ze er niets speciaal aan.. Ik heb nu onlangs ook gemerkt dat hij soms vrij schokkend kan sturen, vooral bij lage snelheden. Precies of het sturen gebeurt door een tandwiel.. Na een paar km gaat dat gelukkig wel over. Ik heb ook de indruk dat de EAT8 soms niet goed weet welke versnelling te kiezen, veelal tussen 1e en 2e. Ik rij nogal sportief maar het valt mij op dat hij, als ik bv. ergens wil inslaan en goed gas geef, de wagen niet goed weet om dan wel in 1e of 2e te schakelen. Ik vroeg mij af of er nog mensen zijn die hetzelfde voorhebben?


Dat stuurgevoel herken ik ook. Ik heb er meermaals over geklaagd. Momenteel staat er een ticket open bij PSA. Ook op Nederlandse, Engels en Duits forums lees ik hierover.
U moet ook vooral uw dealer hier melding van laten maken, opdat Peugeot het oplost!


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 508SW 2020 1.5 HDI EAT8
BerichtGeplaatst: di 12 jan 2021, 14:03 

Geregistreerd: wo 28 okt 2020, 13:58
Berichten: 3
Ik ga dat zeker doen, volgende week moet hij binnen voor het eerste onderhoud na 10000km. De dodehoekbewaking lijkt mij nu wel in orde maar daarvoor heb ik de wagen tot 3x toe moeten binnensteken bij de dealer..


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron