advertentie PDK Pallets reclame

2015 - Peugeot RCZ R - DanRo

Moderator: P-unit

Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2015 - Peugeot RCZ R - DanRo

Bericht door Darl'mat »

Heb er al gezien en de karton of plastiek was vervangen door een soort alu, hierdoor hadden ze geen afdekking nodig.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2015 - Peugeot RCZ R - DanRo

Bericht door Joske »

Canton = Harman.
Die werken sinds 2017 samen voor car audio.

De huidige optie van Denon wordt bij PSS in Dendermonde gemaakt. Als ge een uur met die mensen babbelt begrijpt ge dat er veel in logokes zit.
De ruimte waarin auto luidsprekers moeten werken betekent dat ze niet heel veel verschillende opties zijn.
Verschil wordt meestal gemaakt door de versterker.
Controle van een luidspreker is belangrijker dan t materiaal waarvan die gemaakt is.
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2015 - Peugeot RCZ R - DanRo

Bericht door Johan D B »

Canton = Harman? Ben ik niet zo zeker van hoor.
De Harman Group (vroeger Harman Kardon wat nu nog één van hun merken is) bevat een hele hoop merken zoals JBL, Infinity, AKG, Arcam, Mark Levinson en nog een hoop andere spullen. Canton hoort daar niet bij naar zover ik weet. Trouwens is de ganse Harman Group eigendom van Samsung.....
Ik ben jaren professioneel in de Carhifi actief geweest (en ook in andere hifitoestanden maar dan niet professioneel) en denk dus met enige kennis van zaken te kunnen spreken. Mijn ervaringen met OEM ingebouwde hifi is niet van die aard dat ik er warm voor loop, JBL vroeger in de PSA wagens en nu Denon klinken gewoon matig niet meer niet minder. Niet slecht maar ook niet hoogstaand. Mijn eigen 308 Gti met Denon is eveneens gewoonweg gemiddeld. Mijn DS5 met standaard! hifi klonk zelfs net wat beter. Mijn Vroegere Xantia Activa V6 met Sony radio en DSP / Hifonics versterker & RCF speakers klonk superieur veel beter, kostprijs was natuurlijk ook veel hoger ;) .
Onlangs de Focal Electra kunnen beluisteren in de DS 7 Crossback en daar was er wel een jaja gevoel, klinkt best o.k. & uitgebalanceerd. Weet niet of dat in de 3008/5008 evengoed klinkt maar vermoed van wel want is vrij gelijkaardig enkel de akoestische omgeving is ietwat anders. Iemand hier al ervaring mee?
Ik ken Focal in alle geval als een zeer ernstige en gedegen speakerfabrikant die ook een mooi gamma carhifi heeft voor nadien in te bouwen.
Een absolute aanrader en ik zou dan ook nu voor deze opteren gezien mijn favoriete speakermerk het Italiaanse RCF die héél fraaie en goede carhifispeakers had hiermee gestopt is om zich volledig op hun corebusiness te richten (uitstekende PA speakers).
Wil je enkel de speakers gaan vervangen dan kan er wel een probleem gaan ontstaan in je geluidscurve want mogelijk is er in het versterkergedeelte een equalizer toegepast om de huidige speakers op de akoestiek van de RCZ aan te passen en dan is het maar de vraag hoe dit gaat klinken met een andere speaker. Vooral van toepassing indien je al een JBL of Denon hebt bij een gewoon systeem gaat dat niet het geval zijn maar dat gaat dan weer wat power te kort komen zodat je moet uitkijken naar betere versterking. En dan wordt het weer zoals Jurgen S reeds terecht zei oppassen voor eventuele conflicten met je BSI. Het is allemaal zo simpel niet meer, waar is de goeie oude tijd 8) .
Mocht je nog vragen hebben waar we je mee kunnen helpen vuur maar af en succes met de zoektocht / ombouw.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2015 - Peugeot RCZ R - DanRo

Bericht door Darl'mat »

Dacht dat Canton Japans was, Herman Kardon Amerikaans, maar ik kan mis zijn.
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2015 - Peugeot RCZ R - DanRo

Bericht door Johan D B »

Canton is een Duitse luidsprekerfabrikant, en Herman Karton :lol: Harman Kardon dus is inderdaad opgericht in de USA. Hebben beiden wel wat fraaie spullen in hun gamma maar voor in de wagen zou ik toch voor Focal gaan, zeker in ne Peugeot hé.
Franse klassespeakers in een Franse klassewagen, meer moet dat niet zijn ;) .
Laatst gewijzigd door Johan D B op vr 16 feb 2018, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
keen51
Pug Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 21:25

2015 - Peugeot RCZ R - DanRo

Bericht door keen51 »

Ik zou voor focal gaan, die zijn een tijdje commercieel gegaan,maar dat is voorbij gelukkig. Ze focussen nu terug meer op klank dan op verkoop!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: 2015 - Peugeot RCZ R - DanRo

Bericht door DanRo »

Bedankt voor jullie feed back en reacties.

Ik denk dat ook voor Focal zal kiezen.
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: 2015 - Peugeot RCZ R - DanRo

Bericht door DanRo »

Afbeelding
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2015 - Peugeot RCZ R - DanRo

Bericht door Steven »

:9~
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: 2015 - Peugeot RCZ R - DanRo

Bericht door DanRo »

Gisteren deelgenomen aan Petrolhead Sunday op circuit van Zolder

Leuke ervaring met de RCZ tussen de SuperSportCars

https://youtu.be/F2U4J8kuA3s
Plaats reactie

Terug naar “RCZ”